K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2018, 12:03   #1
Dyhrholm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2014
Lokation: Holbæk
Indlæg: 13
Styrke: 10
Dyhrholm er ny på vejen
Hvis jeg får udbetalt min førtidspension opsparing

Jeg har indbetalt til førtidspension og har nu muligheden for at få den udbetalt før tid.
Vil jeg blive fratrukket dette beløb i min ressource ydelse hvis jeg får den udbetalt
Vh Pia dyhrholm
Dyhrholm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2018, 13:29   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hvor har du indbetalt til??????

Man kan ikke spare op til førtidspension eller indbetale til det????

Det må være noget andet pension, det drejer sig om.

Umiddelbart fratrækkes næsten alt ud over arbejdsskadeerstatninger ved ressourceforløbsydelse


https://www.3f.dk/~/media/lokalafdel...ingsregler.pdf
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2018, 13:35   #3
Dyhrholm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2014
Lokation: Holbæk
Indlæg: 13
Styrke: 10
Dyhrholm er ny på vejen
Nej undskyld det er naturligvis efterløns bidraget som jeg selv sparer op til.
Bliver det kun fratrukket den måned det bliver udbetalt eller kan det spredes over flere måneder. Vh Pia
Dyhrholm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2018, 14:01   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Det kommer an på om efterlønsbidraget bliver anset for at være formue eller om det anses som en indtægt.

Hvis den betragtes som formue, så vil det ikke påvirke din ressourceforløbsydelse, hvis den betragtes som indkomst så bliver du trukket i ressourceforløbsydelse.

Umiddelbart vil jeg tro at den bliver betragtet der formue som skifter form, for havde du ikke indbetalt til ordningen men lagt pengene i banken så ville det jo have været formue.

Problemet med disse sager er at kommunerne skal vurdere og de gør det meget forskelligt, så to personer i forskellige kommuner kan få forskellig behandling.

Jeg vil råde dig til at kontakte din sagsbehandler og spørge hende/ham direkte, sørg for at få svaret på skrift inden du gør noget som helst.
Du kan eksempelvis skrive noget i denne stil:
Hvis jeg hæver mit efterlønsbidrag så formoder jeg at pengene betragtes som formue og derfor ikke påvirker min ressourceforløbsydelse, er det ikke rigtigt?

Men vær obs. på at hvis du visiteres til fleks og bliver arbejdsløs og ikke kan gå på efterløn/fleksydelse så vil du 5 år inden din pensionsalder ikke kunne få ledighedsydelse på det høje beløb men falder til det lave beløb der svarer til kontanthjælpssatsen/ressourceforløbsydelsessatsen.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2018, 14:02   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det ser ud til at du er heldig (men tjek med jobcenteret)

I linket allernederst under artikklen bliver svaret at det ikke modregnes ved ressourceforløb

https://kimvalentin.blogs.business.d...ag-skattefrit/
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2018, 14:10   #6
Dyhrholm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2014
Lokation: Holbæk
Indlæg: 13
Styrke: 10
Dyhrholm er ny på vejen
Tusind tak for fyldestgørende svar��
Dyhrholm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2018, 15:00   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du står til førtidspension, er det ikke noget problem at få det udbetalt, men ender det med fleks, kan det betyde noget. Men det kommer jo også an på hvornår man står og har mest brug for pengene..

https://www.aeldresagen.dk/viden-og-...terloensbidrag
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2018, 15:09   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
"§ 4. Kommunen ser bort fra en persons og en ægtefælles formue i form af udbetalte efterlønsbidrag og fleksydelsesbidrag for personer, der samtidig med, at de modtager kontanthjælp, har fået udbetalt efterlønsbidrag eller fleksydelsesbidrag kontant og skattefrit efter anmodning i perioden fra og med den 2. april 2012 til og med den 1. oktober 2012 efter § 6 i lov nr. 1365 af 28. december 2011 om ændring af lov om arbejdsløshedsforsikring m.v. og flere andre love eller § 3 i lov nr. 1367 af 28. december 2011 om ændring af lov om fleksydelse.

Stk. 2. Kommunen ser bort fra en persons og en ægtefælles formue i form af udbetalte efterlønsbidrag og fleksydelsesbidrag for personer, der samtidig med, at de modtager integrationsydelse, uddannelseshjælp eller kontanthjælp har fået udbetalt efterlønsbidrag eller fleksydelsesbidrag kontant og skattefrit efter anmodning efter §§ 1 og 4 i lov nr. 1671 af 26. december 2017 om kontant og skattefri udbetaling af efterlønsbidrag og fleksydelsesbidrag.

Stk. 3. Når en person omfattet af stk. 1 eller 2 og dennes ægtefælle ikke har modtaget hjælp efter §§ 22-25 i 6 sammenhængende måneder efter udbetalingen af indbetalte efterlønsbidrag og fleksydelsesbidrag, skal kommunen ikke længere se bort fra formue omfattet af stk. 1 og 2."
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=196775

Det er formue.
På ressourceforløbsydelse må du godt have formue
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension