K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2015, 21:32   #1
beierbaage
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2015
Lokation: Oprindelig København N, bor i Ringsted
Indlæg: 3
Styrke: 0
beierbaage er ny på vejen
Question Pratik

Må en jobkonsulent godt lave aftale om opstart af praktik uden at jeg har været til samtale. kort fortalt forløb.

1 Torsdag ringer og melder mig syg og fortælle hun godt må lave ny aftale omkring samtale.

2 Fredag skulle jeg have været til samtale.

3 Bliver kontaktet af jobkonsulent at hun har lavet en aftale at jeg skal opstarte d 27/4 i 4 ugers praktik , med håb om fastansættelse i fleksjob efterfølgende.

4 jeg for praktik papir tilsendt vis E-boks.

5 jeg vil mene hun er gået bag min ryg.

6 ser frem til svar
beierbaage er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2015, 21:47   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Problemet er at du er forpligtiget til at tage anvist arbejde hvis dine skånebehov kan opfyldes.

Men træls det bliver gjort på denne måde.

Du må tage ud og hilse på arbejdspladsen i den kommende uge og så komme med dine indsigelser, hvis du kan se at dine skånebehov ikke vil blive opfyldt.

...........................

Tænker også det er noget et sats fra arbejdspladsen at tage en ind man ikke har haft til samtale.

Sidst redigeret af Akvamarin; 19-04-2015 kl. 21:51.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2015, 22:30   #3
beierbaage
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2015
Lokation: Oprindelig København N, bor i Ringsted
Indlæg: 3
Styrke: 0
beierbaage er ny på vejen
Jeg vil gerne arbejde, men der er ingen der vil starte et sted hvor man ikke har været til samtale
beierbaage er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2015, 23:51   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Ja, jeg ville også synes det var mærkeligt. Har du en fagforening som du kan tale med?

Sidst redigeret af Akvamarin; 19-04-2015 kl. 23:53.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2015, 23:59   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du er som sagt nok nødt til at starte op på det sted....

Men du kunne evt klage til jobcenter chefen over selve sagsbehandlingen....altså den måde det er blevet gjort på...

Kan godt forstå at du kan have problemer da du ikke selv har snakket med dem....

Omvendt...så er det jo blevet gjort meget hurtigt og din sag er ikke blevet trukket unødigt ud...

Hvis jeg var dig...så ville jeg starte op...og så lige se hvordan stedet er....og så ville jeg efterfølgende finde ud af om jeg ville klage over det....

Sådan en klage...ja der er det nok meget begrænset hvad du vil kunne få ud af...da det kun er selve kommunen du kan klage til...det bør man også lige have med...altså hvis det er sagsbehandlingen man klager over...

Har du fået din "kontrakt" igennem og er alt som det skal være i den...dine evt skånehensyn og timeantal osv

Husk at det er bedst hvis du kan møde hver dag....også selv om du er syg....det er meget bedre at møde op og så gå hjem....end hvis man melder sig syg hjemmefra...

Kommuner plejer at afvise de arbejdsprøvninger hvor folk har meldt sig syge og ikke er mødt op...

Det vil være svært for dem at afvise forløbet hvis du er mødt op hver dag...

Husk også at du er den eneste som vil tænke på dit helbred....så undlad at overpræstere....det du viser i praktikken ja det kan du risikere at skulle kunne hver evig eneste dag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2015, 01:21   #6
beierbaage
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2015
Lokation: Oprindelig København N, bor i Ringsted
Indlæg: 3
Styrke: 0
beierbaage er ny på vejen
Det er ikke arbejde prøvning.

Jeg er visiteret til fleksjob 6 timer.

Jeg vil tage fat i jobkonsulenten, og høre hvorfor hun ikke har lavet en ny samtale mellem arbejdsgiver og mig.

Jeg ved at hun vil sende mig praktik papirer til mig via E-boks, det kan være der står noget der. Hun håber at det kan udvikle sig til et regulært fleksjob.

Jeg har en formodning om at D 27/4 er til en samtale og er det det så er alt okay.

Er ikke i fagforeningen.
beierbaage er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2015, 08:35   #7
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
godmorgen

hvis du kigger på flg. link fra DUKH så står der om rådighedsreglerne for at modtage ledighedsydelse

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...edighedsydelse

så med mindre virksomhedsprakti. ikke opfylder dine skånebehov, eller er i modstrid med en af de andre undtagelser i rådighedsforpligtelsen , så er du nødt til at møde op.

men enig i at det er en mærkelig måde din sagsb. opfører sig, .

pas på dig selv i praktikken, håber for dig den viser sig at være god.

god dag fra sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2015, 10:46   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Når du regner med, at opstarten den 27. april er en samtale, så lyder tingene da helt ok.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension