K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2014, 20:32   #1
niels_groenbaek
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
niels_groenbaek er ny på vejen
Question sygedagpenge - barn syg - alt. pasning

jeg er stadig i udredning på hospitalet, men kommunen har sendt mig i praktik med den besked at, praktik ikke er arbejde. fordi lægen skriver jeg ikke må arbejde. og hospitalet skriver at jeg kan delvis raskmeldes om 2 år.
Jeg bliver sendt i praktik. 2 timer om dagen. ok fred være med det.
Nu er mit barn på 3 år blevet ramt af influenza. Jeg har altid passet syge børn hjemme, nu skriver kommunen at jeg skal finde alternativ pasningsordning. for de 2 timer i praktik - hvilket bliver 3 timer med kørsel.

hvilke rettigheder har man ?
niels_groenbaek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2014, 21:00   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg tror desværre ikke du har ret til noget. End ikke barns første sygedag.

Nedenstående handler om en arbejdsløs, men de samme regler plejer at gælde på sygedagpenge.

http://www.dmf.dk/medlemsservice/god...oerstesygedag/

Men snak med din fagforening. Måske du kan få fri uden sygedagpenge, mens barnet har brug for at det er dig der er derhjemme.

Sidst redigeret af Akvamarin; 10-12-2014 kl. 21:25.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2014, 22:15   #3
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Er du enlig forældre?

Eller har dit barn en anden forældr, der kan være hos ham/hende mens det er skidt?
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2014, 07:31   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
desværre får folk af vide de ikke kan holde fri. så skal ens partner der har et rigtigt job gøre det, selv om man ofte bare bliver aktiveret med spild tid, men hvis barnet smitter dig så du selv bliver syg, så kan du jo blive hjemme
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2014, 08:47   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at du bliver nødt til at lave en aftale med dem om at du bare trækkes for de dage du går hjemme med sygt barn, og at barnet evt kan komme med på arbejde hvis det er for sygt til institution, men rask nok til at tage med dig.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2014, 07:15   #6
niels_groenbaek
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
niels_groenbaek er ny på vejen
Post

Det kan da ikke passe at ægtefælde skal tage fri for at passe et syg barn når man selv er på sygedagpenge.
bare fordi at kommunen (mod lægernes anbefalinger) forlanger aktivering. er stadig i udredning på hospital

Man kan naturligvis selv få influenza.
men ærlighed varer længst.

jeg kan ikke finde nogen lign tilfælde. ej heller i lovgivning
niels_groenbaek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2014, 07:47   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
da jeg var i job aktivering (sidde og søge job, drikke kaffe 2 timer 3 genge uge) måtte jeg bruge ferie, hvis jeg havde noget, eller min mand tage fri.

vores datter kom på sygehus, min læge minte det ville stresse mig og sygemeldte mig, har aldrig haft stres, men var glad for det
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2014, 02:33   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af niels_groenbaek Se meddelelser
men ærlighed varer længst.
Det er der nogen der siger.


For ca. 15 år siden var jeg i aktivering, min datter var 3 år.
Der var en ung pige, som var alene med sin søn, på et tidspunkt var hun hjemme i en uge fordi sønnen var syg. Hun var meget overrasket over, at der blev trukket i hendes kh p.g.a. hendes fravær, vores projektleder undersøgte mulighederne, men der var ikke noget at gøre.

Vi snakkede selvfølgelig om det i pauserne, jeg fortalte bl.a. at hvis min datter havde dårlig mave, så tog jeg barns første sygedag, og hvis hun stadig var syg næste dag, så ringede jeg og sagde, at jeg åbenbart var blevet smittet, for nu havde jeg altså også dårlig mave.

Den unge mor syntes ikke det kunne være rigtigt, at man skulle gøre det på den måde, men hvis man ikke vil miste penge, så er der vist ikke andre muligheder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2014, 14:35   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tit virker det ondsvagt, at folk skal møde op at drikke kaffe to timer, ikke kan blive hjemme ved deres syge barn, men den anden part som har et rigtigt job, skal holde fri, så vi kan møde op og drikke kaffe
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension