K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2014, 14:43   #1
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hjemmearbejde

Kære kreative og opfindsomme K10 brugere

Jeg har lige dagens udfordring til Jer hvis I skulle kede Jer

jeg fik jo fornylig af rehab.teamet afslag på min §17 stk. 2 ansøgning, fordi de mener der skal etableres en hjemmearbejdsplads i de 3 x 1 time om ugen jeg blev visiteret til fleks. sidste år,

De mener det skal være en art pakkeopgaver, som jeg kan gå til og fra, eller lettere kontoropgaver minus computer grundet manglende færdigheder samt kan kun sidde/stå ved skærm max. 30 min på en dag.

Det store spørgsmål til jer er nu:
Kender nogen af jer til firmaer som benytter sig af medarbejdere som mig?
gode ideer til pakkeopgaver modtages med kyshånd, for jeg går da såsandelig udfra at firmaerne findes ellers havde de 7 mennesker i rehab.,teamet vel aldrig kommet med sådant et forslag, vel

Jeg håber på jeres hjælp, med altid venlige hilsener fra Sortepigen.

ps. jeg bor Laaaangt ude på landet, så firmaet skal lige bruge penge på fragt eller postbud på at levere og hente varerne, som i øvrigt skal stå i min stue da jeg ellers ikke har andre steder at gøre af dem og så skal jeg stadig også ha løn
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2014, 14:46   #2
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
der eksisterer nogle få, men de bliver jo revet væk af deltidsarbejdere.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2014, 15:48   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg ville ikke stille mit hjem til rådighed for en arbejdsplads, og synes bestemt ikke det er rimeligt hvis kommuner stiller sådanne krav.

Hvis det var mig hos ville det blive en stor rodebunke mellem arbejde og fritid... bare at skulle glo på materialer eller pc, ville få mig til at føle jeg altid var på job.

Betaler arbejdsgiver husleje for nogle kvadratmeter i ens stue, hvis de kun skal benyttes få timer om ugen ?

At du bor langt ude, burde ikke betyde noget, der findes meget man godt kan lave med pc og telefon, hvor de store pc kundskaber ikke er påkrævet.

Spørg din kommune, hvis du vælger at en hjemmearbejdsplads er ok, om hvilket arbejde de har der kan laves af en person der hjemme.

Jeg ved at flere kommuner har elektroniske postsystemer, posten scannes enten hos kommunen eller hos Post Danmark, og skal derefter ses igennem i forhold til kvaliteten af scanningen og vendes og drejes på skærmen hvis noget står på hovedet, til slut sættes CPR på og materialet ryger på en liste hvor den behandlende person kan trække posten elektronisk ind fra.

Så er der vagtplanlægning i social og omsorgsafdelingerne.

Post Danmark har muligvis også noget kvalitetskontrol som man snilt kan lave på PC der hjemme.

Jeg kender en der pakker tandlægeinstrumenter, de kommer så et sted hen hvor de bliver sterilliserede inden de køres ud til tandlægerne.

Der kan være små firmaer der har behov for at få lagt noget i system eller set igennem...

Mindre foreninger/virksomheder, der har brug for en ansat til at tage imod telefonbeskeder eller andet.

Der er 1000 muligheder, men først må du gøre op med dig selv om du vil lade arbejdet komme ind i din stue, og som sagt, det ville jeg ALDRIG gå med til... for det er ikke normalt (det er noget medarbejdere i virksomheder gør hvis de selv har lyst)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2014, 16:55   #4
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Tak Nøgne tæer, jeg er dog bange for at det reelt ikke er et valg jeg har.
Hvis kommunen bestemmer at der skal etableres en hjemmearbejdsplads, hvad hulen gør jeg så?

For du har helt ret, jeg ville få meget svært ved at skelne mellem arbejde og fritid, alene det at jeg skulle stille min stue til rådighed , det ville jeg ha meget svært ved at acceptere. Er der nogen der ved om kommunen kan pådutte mig det??

En anden ting er at jeg kun kan arb. ved en computer i max. 30 min. på en dag, med pauser, det har jobcentret selv afklaret og testet mig til.og så er der mega dårlig internethastighed hvor jeg bor, men det er en anden sag.

Jeg håber inden mødet i pensionsteamet at det lykkes mig at samle argumenter nok til at undgå et sådant tosset tiltag, som det rehab.teamet har gang i. Det var deres eneste argument for ikke at indstille mig til pension, vi skulle lige prøve dette først, mente de. De har altså erkendt at det vil være for belastende for mig hvis jeg skal transportere mig selv til et evt. job.

Hvis nogen har oplevet lign. og rent faktisk har etableret en hjemmearb.plads, i så få timer som min arbejdsevne er, så byd gerne ind med gode ideer.

vh. sortepigen og god lørdag til jer.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2014, 17:17   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
som fleksjobber kan du godt have en hjemme arbejdes plads

men om det så noget der kan lade sig gøre, er noget helt andet, hvis du kan sidde 30 min. daglig ved en pc kan du jo arbejde 2½ time om ugen, men om du så har evnerne.

jeg vil klage, hvis jeg var dig.

men jeg vil ikke skrive i klagen, at du bor forlangt væk for arbejdes giveren for det er ikke andres problem end dit, hvis man bor for langt væk for at kunne arbejde, må man flytte.
Det er ikke kommunens problem
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2014, 17:35   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Dertil kommer at det er et stressmoment, hvis arbejde og fritid ikke adskilles.

Det vil være en stressfaktor, hvis du hele tiden skal se på dit arbejde, hvis du skal stresses af at du ikke kan arbejde den tid som forventes den pågældende dag - fx. Kun kan 15 minutter en dag, så vil tilstedeværelsen af arbejdet foran dig, minde dig om det du ikke kan og kan i ydereste konsekvens betyde at du presser dig selv for meget pga. tilstedeværelsen af arbejdet og pligtfølelsen overfor arbejdsgiver, hvilket kan betyde en forværring af sin tilstand
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2014, 17:48   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Tak Nøgne tæer, jeg er dog bange for at det reelt ikke er et valg jeg har.
Hvis kommunen bestemmer at der skal etableres en hjemmearbejdsplads, hvad hulen gør jeg så?
Så må de jo financiere omkostningerne i form af XX og YY samt en ny mast til mobil internetforbindelse, så du kan udføre dit arbejde på betryggende og bedste vis.
Citat:
For du har helt ret, jeg ville få meget svært ved at skelne mellem arbejde og fritid, alene det at jeg skulle stille min stue til rådighed , det ville jeg ha meget svært ved at acceptere. Er der nogen der ved om kommunen kan pådutte mig det??
Der er noget der hedder psykisk arbejdsmiljø, det betyder også at ens arbejde ikke må påvirke ens fritid på skadelig vis.
Arbejdsmiljøloven gælder også for hjemmearbejdspladser, måske skal du spørge arbejdstilsynet om en arbejdsgiver kan pålægge at ens hjem laves om til arbejdsplads ? (ja jeg ved det ikke, men et sted skal man jo begynde)
Du skal også være opmærksom på om "materialet" du arbejder med er af en sådan karakter, at det ikke egner sig til at arbejde med, i et opholdsrum.
(hvem gør iøvrigt rent på en arbejdsplads?)
Citat:
En anden ting er at jeg kun kan arb. ved en computer i max. 30 min. på en dag, med pauser, det har jobcentret selv afklaret og testet mig til.og så er der mega dårlig internethastighed hvor jeg bor, men det er en anden sag.
Internetforbindelsen skal kommunen nok fikse med den allerede nævnt nye mast til mobilt bredbånd... det må du ikke lade blive en hindring... men lad være med at sige det til dem inden det bliver et reelt problem (lad os sige at du faktisk får et job, men ikke kan lave noget )
Citat:
Jeg håber inden mødet i pensionsteamet at det lykkes mig at samle argumenter nok til at undgå et sådant tosset tiltag, som det rehab.teamet har gang i. Det var deres eneste argument for ikke at indstille mig til pension, vi skulle lige prøve dette først, mente de. De har altså erkendt at det vil være for belastende for mig hvis jeg skal transportere mig selv til et evt. job.
Ud fra det du skriver her, så tænker jeg...
Hvis du ikke bliver godkendt til pension men får fleksjob, så lad være med at anke, men spil med på legen.
Kommunen skal under alle omstændigheder revurdere din fleks efter 12 måneder, og kommer de frem til at de ikke vil stille eks. en ny mast til mobilt bredbånd op hvor du bor, fordi der kun kan klemmes 10 minutters arbejde ud af dig, så ved de jo det, og rehabiliteringsteamet kan sende dig videre mod pension.
Hvis du anker ansøgningen nu, så står sagen jo sådan set stille og stille og stille, indtil ankestyrelse siger noget klogt eller hvad det skal kaldes.
Citat:
Hvis nogen har oplevet lign. og rent faktisk har etableret en hjemmearb.plads, i så få timer som min arbejdsevne er, så byd gerne ind med gode ideer.
Det har jeg ikke, men hvis jeg blev tvunget til det ville jeg øjeblikkeligt rette henvendelse til ombudsmanden med påstand om for stor indgriben i privatlivets fred.
(nu siger nogen så at det kan man kun efter ankestyrelsen... ja det gælder i sager om afgørelser... det her er ikke nogen afgørelse, men noget kommunen synes den skal bebyrde borgeren med, uden reelt at tænke videre over det... der er ikke tale om en afgørelse)
Ombudsmanden bør udtale sig i sådan en sag, og har måske allerede gjort det i sager hor arbejdsgiver pålægger sådanne krav.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2014, 19:28   #8
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej
jeg tænker på hvem forsikrer de ting,varer du eventuelt kommer til at ligge inde med? det kan da ikke være dig
søg du et job på kommunen som hjemme arbejdsplads.. hvis de afslår skal de jo begrunde afslaget skriftligt, hvorfor de lige netop ikke har brug for din arbejdskraft
bare lige mine tanker
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2014, 19:34   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af AAA Se meddelelser
Hej
jeg tænker på hvem forsikrer de ting,varer du eventuelt kommer til at ligge inde med? det kan da ikke være dig
søg du et job på kommunen som hjemme arbejdsplads.. hvis de afslår skal de jo begrunde afslaget skriftligt, hvorfor de lige netop ikke har brug for din arbejdskraft
bare lige mine tanker
Som sagt også min !

Og generelt kan man benytte sig af fortrinsretsadgangen, der i tilfælde af at man søger i egne kommune, skal vurderes i nabokommunen.

Man kan sagten søge fuld tid, at man kun kan arbejde få timer, diskvalificerer som sådan ikke en til et job, så må kommunen bare ansætte flere i stillingen... det siger de sociale kapitler, hvor retten om fortrinsret hører ind under.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2014, 09:00   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
At du skal have ting flydende i din stue, er ikke iorden, medmindre de vil betale noget af din husleje. Altså leje af plads.

Dertil skal du have hjælp til at flytte tingene ind og ud, altså til brug og efter. Oplageringsplads. hvis dette skal opstilles på din grund eller lign, må de betale for dette osv.

Gå gerne med på galejen, men stil KRAV!
(Jeg tror således at de selv finder ud af at det er for dyrt og besværligt).

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension