K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-04-2013, 20:56   #21
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Jeg tror ihvertfald næppe du kan finde meget meningsfuldt arbejde på kun 2 timer desværre. Det vil måske også føles lidt nederen at gøre sig klar, bad, transport, osv. for bare 1-2 timers arbejde.

Håber du finder noget godt.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2013, 20:59   #22
Whoknows
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Whoknows er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moi Se meddelelser
I får lige lidt mere af min historie i småbidder...

På team-mødet blev det slået fast at jeg ikke selv skal være aktivt arbejdssøgende, en jobkonsulent skal gøre fodarbejdet og finde mit job.
Jeg bliver ikke sendt i aktivering eller på kursus og jeg får hjælp til transport til og fra arbejdet samt tildelt en mentor.

Alt sammen meget godt men jeg synes nu det er mange tiltag i forhold til min arbejdsevne på en halv time daglig. Jeg føler der er gået politik i min sag og at jeg er blevet en prøveklud for den nye reform, nogen skal jo være de første der får flex med så lav en arbejdsevne
Havde dog håbet det ikke skulle være mig
Tror lidt du har ret i det med prøveklud på nyt system. Føler selv det er lidt ligesådan med mig.
Whoknows er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2013, 23:19   #23
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Endnu engang 1000 tak for støtten allesammen og L.S. for et endnu bedre link sikke en overvældende velkomst

Foreløbig slår jeg lidt koldt vand i blodet, for tingene har gået virkelig stærkt de sidste 2 uger.

Forrige mandag opstart af "indledende del"
Så en tur forbi lægen tirsdag til lægeattest,
færdiggørelse af sagsakterne,
lægeattesten landede fredag,
partshøring i weekenden,
underskrivelse af sagen og sendt til team tirsdag,
blev ringet op onsdag om møde allerede torsdag.
Så jeg er stadig helt rundt på gulvet...

Så jeg kan bestemt ikke klage over langsommelig sagsbehandling de sidste 2 uger ;-)


En ting jeg kan huske at teamet lagde vægt på er at jeg IKKE skal risikere at ryge på ægtefælle-forsørgelse igen.
Så måske er denne beslutning en måde at skåne mig for en masse andre "spændende" tiltag der kunne iværksættes før en pension ville være i hus.
Ja hvem ved, mange ting skal jo ses i forskelligt lys og jeg glæder mig til at se indstillingen på skrift.

Sidst redigeret af Moi; 26-04-2013 kl. 23:37. Årsag: Stavefejl, oprydning af rod og tilføjelser i småbidder :-)
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 09:27   #24
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du får nu kontanthjælp, uden ægtefælleforsørgelse, fint.

Men du skal insistere på en skriftlig afgørelse af kommunen, således at du kan klage over afgørelsen.

Og du bør klage, fordi der SKAL være mulighed for udvikling af din arbejdsevne.

Det ses tydeligt, at det er der ikke.

Ergo kan du ikke tilkendes fleks med et så lavt timeantal, og bør derfor tilkendes førtidspension.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 10:01   #25
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Tak for indlæg Popiae.

Ja alt her foregår i forvejen på skrift da jeg ikke kan huske det talte ord, så den er jeg helt med på

Jeg håber at teamet i deres indstilling vil pege på hvor der er udviklingsmuligheder (de kan måske se noget i mine papirer ingen andre kan se) og det ville da bringe noget håb ind i mit liv igen Nej det er selvfølgelig lidt sarkastisk sagt for jeg ER stationær.

Jeg er fortsat på revaliderings-ydelse, det er blot revalideringen der er stoppet da jeg ikke viser tegn på udvikling af arbejdsevnen.
Jeg skal så overgå fra revalideringsydelsen til ... øhhh den der ydelse for ledige flex-jobbere. Som jeg kan forstå af andre tråde herinde lyder den ydelse så på 89% af dagpengesatsen, er det ikke korrekt forstået?

Sidst redigeret af Moi; 27-04-2013 kl. 10:09.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 13:51   #26
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 11
Hva´nu er ny på vejen
Anke... ikke for alt i verden

Nu har jeg jo ikke læst din sag, men når du nu skriver at det kan være du er godkendt til fleks (og dermed ledighedsydelse) for at undgå ægtefælleforsørgelse, så skal du måske lige have det med i betragtningen hvis du ønsker at akne godkendelsen på de to times fleksjob.

Får du ikke medhold i din anke, kan du måske ryge tilbage til den ydelse du kom fra, hvor du vil være lidt mere fredet på en ledighedsydelse.

Os der er godkendt til fleksjobbere skal jo også løbende vurderes, altså om hvorvidt vi fortsat kan klare det vi er godkendt til, så måske bliver det din vej til pension.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 22:25   #27
Whoknows
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Whoknows er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moi Se meddelelser
Tak for indlæg Popiae.

Ja alt her foregår i forvejen på skrift da jeg ikke kan huske det talte ord, så den er jeg helt med på

Jeg håber at teamet i deres indstilling vil pege på hvor der er udviklingsmuligheder (de kan måske se noget i mine papirer ingen andre kan se) og det ville da bringe noget håb ind i mit liv igen Nej det er selvfølgelig lidt sarkastisk sagt for jeg ER stationær.

Jeg er fortsat på revaliderings-ydelse, det er blot revalideringen der er stoppet da jeg ikke viser tegn på udvikling af arbejdsevnen.
Jeg skal så overgå fra revalideringsydelsen til ... øhhh den der ydelse for ledige flex-jobbere. Som jeg kan forstå af andre tråde herinde lyder den ydelse så på 89% af dagpengesatsen, er det ikke korrekt forstået?
Jep 89% hvis du kommer direkte fra revalideringsydelse eller hvad det nu kaldes.
Whoknows er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2013, 00:22   #28
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Super, tak for hjælpen Whoknows

Tak for indlæg Hva`nu Ja indstillingen har bestemt ikke givet den ønskede ro, for som dit fine navn siger HVA`NU??? men det må tiden jo så vise.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 07:40   #29
J.R.
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
J.R. er ny på vejen
Jeg synes også det er helt ude af proportion, at man kan tildeles fleks, når ens funktions- og arbejdsevne er under 12 timer pr. uge, altså som i den gl. ordning.

Jeg startede selv med 15 timer pr. uge, men det var for meget, så det blev nedsat til først 12 timer, og derefter 10 timer ( i arbejdsprøvning efter 18 mdr. ledighed) men det sjove er, at min sidste sagsbehandler på jobcentret sagde, at hvis man kommer ned under 12 timer pr. uge, så kan det ikke svare sig med fleksjob, for så bliver de samlede udgifter for arbejdsgiver og kommunen for høje, og en førtidspension er at foretrække.

- det skal tilligemed siges, at min reelle effektive arbejdsevne, ligger på ca. 65%, så i de 10 timer er jeg faktisk kun effektiv i de 6½, hvilket gør det endnu sværere at finde et fleksjob, og da især som arbejdsmarkedet ser ud nu. Arbejdsgiverne vil simpelthen IKKE have folk som os - vi er mere besvær end de er parat til at bruge tid, energi og penge på.

Jeg har har været på ledighedsydelse i 3 år nu, og udsigterne til at finde et arbejde, er desværre kun blevet værre i den tid, og med indeværende krise in mente, som selv politikkerne nu modstræbende må indrømme nok bliver mere langvarig end først antaget, så frygter jeg for fremtiden for vi på ledighedsydelse.

Sidst redigeret af J.R.; 30-04-2013 kl. 07:43.
J.R. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 08:23   #30
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af J.R. Se meddelelser

Jeg har har været på ledighedsydelse i 3 år nu, og udsigterne til at finde et arbejde, er desværre kun blevet værre i den tid, og med indeværende krise in mente, som selv politikkerne nu modstræbende må indrømme nok bliver mere langvarig end først antaget, så frygter jeg for fremtiden for vi på ledighedsydelse.
Men det skulle den ny ordning jo gøre det muligt at komme i jo på få timer.

Arbejdsskiveren skal nu kun betale for din arbejdsevne,så er det brugbart 6½ time så er det de timer man får løn for,selv om man er længer tid om at udføre det .
og arbejdsskiveren får 25.000 efter 6 månder andsætelse,vilket vil sige ca 8-9 månders løn i dit tilfælde. plus 1-3 måndres praktik i starten,så det må blive letter når de får øjene op for den nye ordning.
Vi skal også selv udrede resten af vores løn med komunen.

Jeg har selv været ledig 9 år,fra 20 timer til nu 12 hvor arbejds værdi 8-10 timer.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fradrag og dagpenge ved 17 timer/ugen joey Dit og Dat 5 11-09-2013 10:36
Arbejdsprøvning 25 timer om ugen... Helenevind Alt det andet 51 29-04-2009 18:18
arbejdsprøvning/praktik under 10 timer om ugen pinballs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 10-02-2009 17:59
Flexjob på 15-17 timer om ugen findes de ? lone t Spørgsmål ang fleksjob 7 05-11-2008 11:50
Flekjob under 20 timer om ugen andi1975 Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 4 04-03-2008 09:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension