K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-12-2017, 16:54   #1
mpk2323
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2017
Indlæg: 6
Styrke: 0
mpk2323 er ny på vejen
Addresse i udlandet?

Kan det blive et hostel, hotel, uden kontrakt? Takker..
mpk2323 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2017, 17:26   #2
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål​ men mener ikke at det har den store betydning
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2017, 17:29   #3
mpk2323
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2017
Indlæg: 6
Styrke: 0
mpk2323 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af job Se meddelelser
Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål​ men mener ikke at det har den store betydning
Hvordan hvis UD kræver noget bevis at jeg bor der? :-D
mpk2323 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2017, 17:57   #4
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mpk2323 Se meddelelser
Hvordan hvis UD kræver noget bevis at jeg bor der? :-D
UD krævede ikke noget bevis da jeg flyttede til udlandet for snart 2,5 år siden. Jeg meldte flytning på borger.dk og opgav en midlertidig (c/o) adresse da jeg i den første tid boede på hotel hvor det måske ikke var muligt eller praktisk at modtage post.

UD kræver måske ikke noget bevis men adressen skal/bør være korrekt bare i tilfælde af at de skulle sende et brev med posten.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2017, 18:10   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Det skal måske lige siges, at c/o adresse bare betyder, at ens navn ikke står på postkassen.

Cpr loven:
"§ 26. Anmeldelserne om fraflytning til udlandet skal indeholde oplysning om den flyttendes

1) personnummer,

2) fulde navn eller adresseringsnavn,

3) hidtidige adresse og bopælskommune,

4) flyttedato samt

5) eventuel fremtidig adresse eller bopælsland.

Stk. 2. Som fraflytningsdato for personer, som bliver registreret i et andet nordisk land, anvendes den dato, indflytningslandet registrerer som tilflytningsdato. I alle andre tilfælde registreres udrejsedatoen som fraflytningsdato. Dette gælder også for udenlandsophold, som efterfølgende viser sig at få en sådan længde, at den pågældende skal registreres som udrejst, jf. § 24, stk. 1.

Stk. 3. Under udenlandsopholdet har vedkommende ret, men ikke pligt, til i CPR at få registreret den til enhver tid aktuelle udenlandsadresse samt en eventuel kontaktadresse her i landet, hvortil offentlige myndigheder og private kan sende vedkommendes post."
http://www.socialjura.dk/content-sto.../love/cpr-lov/

Jeg ved ikke om det også gælder i udlandet, men i danmark skal man have adresse hvor man bor.
Og c/o adresse er også en adresse man bor på
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2017, 18:15   #6
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Risikoen for at få et fysisk brev fra det offentlige er nok ikke ret stor da UD International Pension her i efteråret også er begyndt at sende breve via e-post. Noget af en tiltrængt forbedring da det tidligere godt kunne tage 7-10 dage for et brev at komme frem til mig i udlandet (Bangkok)
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2017, 18:19   #7
mpk2323
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2017
Indlæg: 6
Styrke: 0
mpk2323 er ny på vejen
Hej,

Jeg har fået kontrolbrevet fra UD, hvor jeg skal oplyse betaling for husleje, jeg har betalt for opholdet en del i cash, resten via kreditkort. Har smidt en del af disse receipts ved et fejl, og aner ikke hvad skal jeg sige til dem? :-)
mpk2323 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2017, 22:05   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du kan evt opgive navn og adresse på din husvært, så de kan kontakte direkte, eller blot få din husvært til at skrive en erklæring om at du bor der og betaler husleje.
Hvis du har en huslejekontrakt, kan du blot prøve at sende denne og skrive at du betaler kontant.

I Danmark er man slet ikke vant til at man faktisk i udlandet kan bo et sted, hvor der slet ikke er en adresse..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2017, 08:15   #9
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 17
handy er ny på vejen
Jeg er også udrejst og det første lange stykke tid havde de heller ikke nogen adresse på mig da jeg også boede flere steder en til jeg fandt det første sted hvor jeg tilmeldte en post adresse ingen problem det eneste jeg for her er leveattest som de sidste par år er sendt online og et årligt brev fra UD pension meddelelse .
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension