K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2011, 18:28   #11
ABL58
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
ABL58 er ny på vejen
Hvad kan jeg sige TASSI,POPAIÆ tak,tak,tusind tak for deres svar og hjælp!


Diagnoser ;

Diskusprolaps og slidgigt i nakken(C6/7)
Lumbago
Belastning

Helbredsmæssige forhold (i ressourceprofil)

Ressourcer;
Der vurderes at være ressourcer idet, man ikke har planer om at operere i nakken for hans diskusprolapser forhold til hans smerter i lænden har man på røntgen ikke kunne se noget unormal.(SB telefonsamtale med min egen læge… men lægen fortæller, at man ikke altid vil kunne se en diskusprolaps på et røntgen. Det står ikke i Ressourcer???)

Udviklingsmuligheder ;
Der vurderes at være Udviklingsmuligheder i forhold til at ABL58 er henvist til fysioterapi og at der endnu ikke kendes effekten af denne.

Barrierer;
Der vurderes at være barrierer da der er VARIGE skånehensyn ft. nakken hvor ABL58 har to diskusprolapser. Desuden der er skånehensyn ift. lænderyggen.


OUH-Odense Universitetshospital 30.11.2009

Konklusion og plan;

Pt. symptomer kan henføres til en ve. C-VII rods kompresion.der er afsvækket ve tricepsrefleks.Stemmer overens med radiologien, der viser ve C 6/7 foraminal forsnævring.har endnu ikke forsøgt sig fuldt med konservativ behandling i form af fysioterapeut og smertestillende medicin.Patienten er bange for operation og ønsker ikke dette for nuværende..kan genhenvises via egen læge,såfremt smerterne er i tiltagende og patient ønsker operation.

Kommunenslægekonsultent- haft problemer med venstre skulder og haft depression tendens men de forhold skulle være overstået???

Det vurderes ikke umiddelbart sandsynlig ,at pt. kan træde direkte ind i det ordinære arbejdsmarked, som han har det i øjeblikket.(min egen læge)

mvh ABL58
ABL58 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 23:51   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal bruge noget fra dine lægeerklæringer.

det lyder iøvrigt meget underligt det lægekonsulenten skriver??
Kan du afvise dette, klage over mangler??

Evt be sagsbehandler om at skrive hvad lægekonsulenten har haft til rådighed af lægepapir?

Vedr. fys. beevt din læge udtale sig om dette i journal som du så kan få et udskrift af.
Det er vigtigt, såfrem denne behandling KUN forøger livskvalitet og ikke arbejdsevne.

Du skal huske at holde for øje, at det handler om forlængelse af sygedagpenge, indtil afklaring af arbejdsevne. dvs at din tilstand skal være stationær, eller ift arbejdsevnen.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 23-02-2011 kl. 23:56.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 01:51   #13
ABL58
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
ABL58 er ny på vejen
Jobcenter har imidlertid besluttet at forlænge dine sygedagpengeret.(på grund af §27stk.1 nr.7 i sygdagpengeloven)

-Inden der er truffet afgørelse i din sag, har den været sendt i partshøring.Den 28.02.2011 modtog vi dine bemærkninger til sagen og ressourceprofilen.'

Dine bemærkninger vil blive skrevet ind og der vil blive taget stilling til om det har indvirkning på den samlede vurdering af din arbejdsevne. Du vil modtage ressourceprofilen i forbindelse med behandlingen af din pensionssag. (???)Og ikke revalidering eller flexjob som jeg søgt i mine bemærkninger i partshøring.

Vedr.partshøring blev jeg uenig med beskrivelse og vurdering af ressourceprofil på grund af bl.a.
Lægekonsulenten skriver ; Der er ingen sikker forklaring på lændesmerterne med udstråling til venstre bene formentlig muskulært betinget.

Neurokirurg oplysninger; Blev pt. undersøgt af neurokirurg, der fandt, at symptomerne med nakkesmerter strålende ud i ve. arm, og paræstisier i venstre hånds fingere, kan henføres til diskusprolaps i nakken med nerverodstryk.

Egen lægelige oplysninger; Der skal gøres opmærksom på, at pt. har flere bevægeapparatsrelaterede lidelser. Således er han også generet af lænde/rygsmerter med udstråling til ve. ben. )

Sagsbehandleren lægger ikke vægt på arbejdsprøvningen og udtaleser af praktikværterne.(at jeg kun klare 20 timer)

Endvidere;

-I dine bemærkninger skriver du at du ikke mener at der forelægger en vurdering af om det er nødvendigt at lægen spørges til råds om din arbejdsevne og om denne svarer til det du kunne præstere i praktik hos FP A/S.Vi vurdere at der er indhentet tilstrækkeligt lægelige oplysninger til at belyse din sag.

imidlertid blev jeg henvist til ryg centeret(04.04)

-Det er Jobcenteret der står for den endelige vurdering arbejdsevnen(jf. Arbejdsevnemetoden), i den indgår bl.a. de lægelige oplysninger og oplysninger fra praktikerne.

-ikke foreligger nogen lægefaglig forklaring på, at du kun har, kunne klare 20 timers arbejde om ugen.

Fra opfølging i virksomhedspraktikken 28.01.2010

ABL58 arbejde 20 timer, hvilket både AABL58 og arbejdsgiver anser som max-grænse.


Sagsbehandleren fortalt mig over telefon at hun skal snarest muligt udarbejde min ressource profil og det skal sendt mig vedr. førtidspension???

"Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag”- gælder det ikke i min sag?

Hvad nu?
ABL58 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 09:50   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når der sås tvivl om hvad dine egne læger skriver, er der ienighed, hvorfor de efter min mening bør indhendte mere lægelig, således at denne enighed bliver BELYST.

Har du mulighed for at tage deres vurdering med til din læge og evt i journalnotal/foreslag til socialmedicinsk behandling, at tydeliggøre din helbredsmæssige situation?

Du kan evt klage til job center chef over det manglende samarbejde vedr ressourceprofilen, og at (som jeg kan tyde det) den IKKE fremstår i konologisk rækkefølge, hvorfor den selvsagt fremstår særdeles rodet og uigennemskuelig.
(Har desværre set en del af disse eks. pisse frækt er det efter min mening).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 12:27   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg er jo en af dem der har 2 rp'er, og da nr. 2 skulle laves frygtede jeg, at sb blot ville kopiere læge-oplysningerne fra den første, med fejl og rod,
det ville jo absolut være det nemmeste.

Så jeg satte mig ved pc'en med div. læge-oplysninger (spec.læge-erklæringer og røntgenbeskrivelser) og lavede et sammendrag, som enhver kunne forstå.

Der var et enkelt sted hvor en læge havde skrevet noget, der ikke var i mit favør, det udelod jeg til fordel for en anden læges udtalelse om det samme, men i mit favør.

Og så skrev jeg simpelthen til sb, at jeg ville være meget ked af hvis hun kopierede de fejlagtige oplysninger fra min første rp, vedlagde mit eget forslag og spurgte, om dette kunne bruges.

Så det der står i min rp, vedrørende helbred, har jeg selv skrevet og kan jo derfor kun være tilfreds.

Måske denne metode kan benyttes af andre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 20:12   #16
ABL58
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
ABL58 er ny på vejen
Popiæ,Vovse mangetak for jeres svar.

Jeg var i dag hos egen læge og stilede ham spørgsmål;

-Har jeg efter alle lægelige oplysninger i min sag, nedsat arbejdsevne eller nej?

-JA, DU HAR! (to diskusprolaps C6/7,en af dem kan man ikke behandles)

Jeg forventer i morgen hans skriftlige udtalelse.

Men da han brugte diktafon, hørte jeg, at han brugte udtalelse fra opfølgning i virksomhedspraktikken og ikke sin egen mening vedr. mine arbejdsevner???

Fra opfølgning i virksomhedspraktikken/Jobcenterkonsultent;

-ABL58A arbejde 20 timer, hvilket både Adnan og arbejdsgiver anser som max-grænsen. Adnan har smerter i ryg og skuldre, til trods for at skånehensynene tilgodeses.

Har jeg ret til hans skrifligt mening?
ABL58 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 23:06   #17
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej ABL58

Citat:
Oprindeligt indsendt af ABL58 Se meddelelser
Ressourcer;
Der vurderes at være ressourcer idet, man ikke har planer om at operere i nakken for hans diskusprolapser forhold til hans smerter i lænden har man på røntgen ikke kunne se noget unormal.(SB telefonsamtale med min egen læge… men lægen fortæller, at man ikke altid vil kunne se en diskusprolaps på et røntgen. Det står ikke i Ressourcer???)
Jeg vil lige fortælle at min far gik rundt med mange smerter i lænden i over 10 år. Han blev røntgenfotograferet flere gange, uden at de fandt noget. Da han endelig blev scannet, fandt de 3 diskus'er i lænden og en i nakken. Har hørt fra en sygeplejeske, at det er sjældent, at det kan ses på røntgen.

Så måske det var en idé at prøve at få en henvisning til en reumatolog og håber han/hun vil henvise til scanning af lænden. Bare en tanke..

Vh.

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 00:56   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Lægen kan/MÅ ikke direkte udtale sig om arbejdsevne.

At han istedet bruger dine resultater, er posivtivt idet han anser at det passer med de lægelige fund oa, han selv står inde for.
Det betyder at der er sammenhæng mellem arbejdsprøvningen og det lægelige.

Selvfølgelig skal du have kopi af det der tilsendes kommune.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 05:07   #19
ABL58
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
ABL58 er ny på vejen
Popiæ(knusPiamus og alle andre,tak,tak og TAK for jeres svar!

jeg er ked af det,kommune - jeg = 2-0(uden forlængelse


I Partshøring fik jeg Forsørgelse, men var ikke vejledning og forklaring for, at jeg i forlængelsesperioden opfylder sygedagpengelovens øvrige betingelser, som var nedskrevet i sidste Afgørelse om forlængelse af sygedagpengeudbetaling.

Det er en betingelse for forlængelse af sygdagpengereten,at du i forlængelsesperioden opfylder sygedagpengelovensøvrige betingelser,blandt andet om uarbejdsdygtighed på grund af sygdom efter §7,aktiv medvirken i din sag efter §21 samt din oplysningspligt efter §10 i retssikerhedsloven

Er det korrekt?

Vedr. Ressourceprofilen

Dine bemærkninger til ressource profilen vil blive skrevet ind og der vil blive taget stilling til om det har indvirkning på den samlede vurdering af din arbejdsevne. Du vil modtage ressourceprofilen i forbindelse med behandlingen af din pensionssag.

Jeg har fået afgørelse om forlængelse af sdp(pga. Ansøgning om fortidspension på det foreliggende grundlag) uden ressourceprofilen (sb -jeg vil snarest muligt færdiggøre din ressourceprofil og sende den til dig til kommentar.)

Jeg VIL modtage ressourceprofilen (mens sb skriver bl.a. … din sag er overgået til behandling efter reglerne om førtidspension på det foreliggende grund)

korrekt?
ABL58 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 09:55   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Korrekt, du skal bare modtage ressourceprofilen og have den i partshørring, INDEN afgørelse træffes.

Men hvis det er fleksjob du er berettiget(de 20timer) får du afslag på pensionen, og kan ikke få sygedagpengene forlænget.

Det er en dårlig ide at bruge §17, hvis det ikke er pension man er berettiget til.
Kunne du ikke lave dette om til en fleksjob bevilling eller?

Kan ikke se at du selv har ansøgt efter §17 men fleks?
Dette skal du i givet fald klage over?

Hvis du er forlænget efter stk 4, SKAL de afklare dig ift ENTEN fleks eller pension?

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 23-03-2011 kl. 10:13.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension