K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2012, 22:36   #1
octagon
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2008
Indlæg: 15
Styrke: 16
octagon er ny på vejen
Question Førtidspension når man er gift, men lever separat

Hej,

Jeg har fået tilkendt førtidspension (2010), og har fundet en Russisk pige, som jeg gerne vil giftes med. Vi har reelt kendt hinanden siden 2007.

Nu har jeg hørt, at førtidspensionen vil falde, hvis vi gifter os; på den anden side har jeg også hørt, at når der ikke er noget samliv, så gælder der andre forhold. Det er dog noget forvirrende og kryptisk forklaret, så jeg håber, at nogen her kan hjælpe med at klarlægge dette. Hun vil fortsat bo i Rusland i en rum tid endnu - sandsynligvis omkring 2 år.

På forhånd tak.

Venlig hilsen
octagon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2012, 22:45   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Når man er gift, så glæder forsørgerpligten uanset om man bor sammen eller ej. Så pensionen vil falde. Men bor man ikke sammen, kan man så bibeholde boligsikringen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 08:09   #3
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Jeg tror du skal sørge for at få en rigtig god råd og vejledning inden du gør noget. Du skal stille en stor kaution for hende samt dokumentere du kan forsørge hende Søg advokat bistand er mit råd til dig for reglerne ændres hele tiden og du kan komme rigtig galt afsted.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 08:38   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
UKKEN

ja det koster en del penge.at blive gift med en russer og få hende til dk..min nabo er gift med en russer og ikke nok med at han skal stille med nogen penge og forsørge hende,så er det langtid hun ikkke må ligge staten til - last..

mener min nabo sagde at efter 7 år ku hun betragtes som dansker--hun er blevet syg og ka ikke arb.pt og jeg mener hun sagde hendes dk mand stadig sku forsørge hende.

der er mange regler der skal overholdes..jeg ville se om jeg ku finde nogen der selv har prøvet el. nogen der ved noget om det..

ønsker dig held og lykke

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 10:24   #5
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af octagon Se meddelelser
Hej,

Jeg har fået tilkendt førtidspension (2010), og har fundet en Russisk pige, som jeg gerne vil giftes med. Vi har reelt kendt hinanden siden 2007.

Nu har jeg hørt, at førtidspensionen vil falde, hvis vi gifter os; på den anden side har jeg også hørt, at når der ikke er noget samliv, så gælder der andre forhold. Det er dog noget forvirrende og kryptisk forklaret, så jeg håber, at nogen her kan hjælpe med at klarlægge dette. Hun vil fortsat bo i Rusland i en rum tid endnu - sandsynligvis omkring 2 år.

På forhånd tak.

Venlig hilsen
...Hvis i gifter jer og du forsat bliver iDK og hun i Rusland bliver du ikke nedsat selv om hun kommer her på ferie af evt 2 gange 3 md om året....hvis hun senere kommer til Dk vi du blive nedsat....du kan så bruge din ægtefælles bundfradrag når i er samboene og hun ikke arbejder...MVH Handy
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 18:09   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg er nu ret sikker på at man bliver nedsat også selv om man bor hver for sig....da man har gensidig forsørgerpligt uanset hvad når man er gift...

Fandt dette på sr bistand http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=830

Citat:
Når du er gift, vil din mands pension have betydning for beregningen af din kontanthjælp, ligegyldigt om I bor sammen eller ej. Når man er gift, har man en gensidig forsørgerpligt - også selvom man bor hver for sig. Denne regel ligger så fast, at der findes afgørelser fra Den Sociale Ankestyrelse, som slår fast, at man har pligt til at forsørge sin ægtefælle, selv hvis man opholder sig i udlandet
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2012, 19:24   #7
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg er nu ret sikker på at man bliver nedsat også selv om man bor hver for sig....da man har gensidig forsørgerpligt uanset hvad når man er gift...

Fandt dette på sr bistand http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=830
Kan kun sige jeg gik også ud fra jeg blev nedsat og startede fluks med at søge bolisikring eller hvad det nu hedder da det jo kan tage lidt tid før det bliver godkent....er selv gift med en udlænning på kbhs rådhus ringede så senere til borgerservise og fik oplyst at det ingen betydning havde når hun ikke boede her og kun besøgte min på tourist besøg.....så det borede jeg så ikke mere i.....har flere gange snakked med med pension kontoret så de ved alt om at jeg er gift,om de så ikke kigger hvad ydelse jeg modtager på trods af de slår mit cpr nr op skal jeg ikke gøre mig klog på,nu da jeg har planner om at bosætte mig hos min ægtefælle i udlandet og vil da blive nedsat,,,,jeg ringede netop fordi jeg ikke ville ha for meget som senere skulle betales tilbage....
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FP når man lever adskilt octagon Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 30-05-2013 09:33
KH og hvordan lever man med det? Funkytown Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 11-10-2012 23:20
gift eller ikke gift tjele88 Alt det andet 4 15-02-2012 11:10
De lever trods alt af Lilli Susanne Dit og Dat 0 21-05-2009 10:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension