K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2011, 12:32   #121
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solen Se meddelelser
, for jeg er vanskelig og vil have kvalitet.
Jeg synes ikke det er at være vanskelig Vi har krav på det! Men det var nok en ting jeg ikke mente jeg havde førhen... Jeg fattede ikke at der var nogen der var mindre kompetente end mig selv... jeg stolede blindt på dem, men samtidig følte jeg bare at det ikke gik. Meget frustrerende! Men der er jeg heldigvis videre nu, og jeg ved bedre. Vi har ret til at få det bedste, og sige til hvis det ikke er det bedste

Og du lukke bare alt det ud du har brug for

__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 12:37   #122
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
Jeg tror, at det er rigtigt at fokusere på de øvelser, som du kan holde til, og så få massage mv hos fys'en. Og med de nye indlæg mv, som du skal til at igang med, så får du brug for at få fødder og ben masseret i en periode, indtil musklerne er "faldet til".

Jeg vover mig lidt ud i noget her: har du tænkt over, om du prøver for hårdt? At du evt. skal være mere "inde" i din krop fremfor at fokusere på resultater?

Kram herfra
Jeg har ikke fået massage i 100 år!! Har simpelthen ikke råd! SÅ jeg nøjes med at gi mig selv lidt zoneterapi

Jeg tror godt jeg forstår hvad du mener... jeg mener selv at jeg er nået langt på den måde at jeg ikke længere er bange for at "Mærke efter" min krop, jeg er ikke bange for hvad den byder mig, jeg lytter, selvom det er svært!!!

Jeg ER fokuseret på resultater... men det er fordi jeg mener jeg har noget at ha det i.... ved det at det før er lykkedes mig at få bedring af den vej. Og så ved jeg godt, at der nok kommer en dag hvor det står sådan til at der ikke vil findes bedrign for mig, men der er jeg bare slet ikke mentalt endnu.... og jeg tror det vil vare nogen tid inden jeg når dertil.... og det er jo en procces som man udelukkende selv kan komme igennem... når man er helt klar...

men jeg bærer troen med mig lidt endnu

i er jo også ældre end jeg, ik?
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 12:40   #123
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Jeg bruger trochanterbælte. Det redder ikke situationen forstået på den måde, at alt bare bliver godt. Jeg kan ikke gå ret meget (faktisk mindre end jeg vil erkende), og smerterne er der konstant, men bæltet aflaster musklerne og derved bliver muskelspændingerne mindre. Samtidig får jeg en følelse af at der er lidt mere hold på hoftepartiet.

Jeg bruger det her, men du kan jo også starte med en lidt billiger udgave for at se, om du får en effekt af det.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 12:46   #124
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solen Se meddelelser
Jeg bruger trochanterbælte. Det redder ikke situationen forstået på den måde, at alt bare bliver godt. Jeg kan ikke gå ret meget (faktisk mindre end jeg vil erkende), og smerterne er der konstant, men bæltet aflaster musklerne og derved bliver muskelspændingerne mindre. Samtidig får jeg en følelse af at der er lidt mere hold på hoftepartiet.

Jeg bruger det her, men du kan jo også starte med en lidt billiger udgave for at se, om du får en effekt af det.
Tak

Må jeg godt spørge dig hvor længe du har været så dårligt gående?? Jeg tænker lidt på hvornår man kan sige, "så, nu bliver det ikke bedre" agtigt... Jeg havde det jo i nogle år, hvor det så har vendt i 6-8 mdrs tid, for så at være tilbage ved "det gamle" igen.... så ikke stabilt/konsekvent dårligt, hvis jeg skal sige det selv.
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 12:47   #125
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
At man ikke fokuserer på resultater, betyder ikke, at der ikke kommer resultater... Det er bare en anden måde at gå til træningen på, hvor man koncentrerer sig om kroppens indre signaler mere end om, hvor meget man kan præstere. Når man træner "indefra" bygger man op i kernen. Pilates er et godt eksempel på en træningsform som tager udgangspunkt i dette, men man kan sagtens træne pilates med fokus på resultater...

Hvis "overliggeren" for træningen er for høj, når man har en form for skade, så er det en direkte forhindring for at kroppen kan hele sig selv op igen. Accepterer og starter man der, hvor kroppen i virkeligheden er, kommer der langt bedre resultater langt hurtigere.

Det er jo slet ikke sikkert, at det her er relevant for dig... For mig var det bare en døråbner, ligesom jeg har fået øjnene op for hvad regelmæssig fysioterapi betyder for muskler, som altid er på overarbejde.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 13:09   #126
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
Tak

Må jeg godt spørge dig hvor længe du har været så dårligt gående?? Jeg tænker lidt på hvornår man kan sige, "så, nu bliver det ikke bedre" agtigt... Jeg havde det jo i nogle år, hvor det så har vendt i 6-8 mdrs tid, for så at være tilbage ved "det gamle" igen.... så ikke stabilt/konsekvent dårligt, hvis jeg skal sige det selv.
Jeg gik/vraltede så nogenlunde ind til midt i første graviditet. Derefter blev det aldrig godt igen. Der var nok en lille bedring mellem barn 1 og barn 2, men det nåede aldrig at blive tilnærmelsesvis normalt igen.

Når det går godt, så kan jeg humpe over på skolen og hjem igen ca. 300 meter uden at kollapse totalt bagefter, så jeg bare skal bruge dagen på at komme mig så jeg kan komme over og hente igen. Det sidste lange stykke tid har jeg trillet på cyklen den ene vej + noget af den anden vej, så jeg reelt kun går 100-150 meter og alligevel er jeg færdig, når jeg kommer hjem.

Lægerne siger, at det ikke kun er graviditeterne, som er skyld i problemerne. Det har naturligvis været en belastning for bækken og hofter, men jeg er så mobil i området, at de vurdere at jeg alligevel ville have fået problemer med bækken/hofter og ryg på et eller andet tidspunkt. Nu er armene også ramt + nakken driller. Nakken er lidt fejlkonstrueret, og det er ikke en speciel heldig kombination med bække- og rygproblematikken.

Jeg fik for to år siden at vide, at nu havde jeg toppet og fremover skulle forvente tilbagegang. Jeg valgte at stoppe fingeren i ørene, for jeg ville ikke høre det......lægen havde ret, det går tilbage, så det prøver jeg nu at indrette mig efter.

Hov, jeg må nok hellere lige tilføje, at jeg formodes at lide af en lidt udefinerbar bindsvæveslidelse, som florere i min familie.

Sidst redigeret af Solen; 14-09-2011 kl. 13:19. Årsag: tilføjelse
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 20:32   #127
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Har idag fået svar på ansøgning om hjælp til træning og behandling hos fys og har fået JA!


MEN MEN MEN


Jeg skal betale tilbage og afdrage med 500 pr mdr de trækker i min kontanthjælp

Kan godt være det bare er mig, men det har jeg for mange udgifter til lige pt da jeg skal have et bækkenbælte, nye sko og støvler og såler til 2200!

så må pænt takke nej.... tak for "hjælpen"... jeg ved ik hvordan det er for jer, men 500kr hver mdr er mange penge for mig.

så lidt øv øv
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 21:28   #128
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
SÅ jeg nøjes med at gi mig selv lidt zoneterapi
Dejligt og læse, at jeg ikke er den eneste.

Jeg har ikke hms, men jeg bruger zoneterapi når mine rygsmerter er værst, mod spændinger i nakken, mod en skulder der driller "lidt" og meget meget mere.

Jeg kom rigtigt i gang efter jeg købte en bog i Netto til 29 kr. for 4 år siden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 22:34   #129
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Bækkenbælte bør du få ordineret hos en ortopæd! Det fik jeg - og det var FØR jeg fik konstateret EDS. Bed om henvisning!
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 07:09   #130
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
Bækkenbælte bør du få ordineret hos en ortopæd! Det fik jeg - og det var FØR jeg fik konstateret EDS. Bed om henvisning!
jeg har en tid hos ortopæd, men det er først lige før jul... længe til synes jeg... har fået en tid hos en fys der sælger alt muligt inden for bandager og såler og indlæg. hun vil bestille et hjem jeg kan komme ud og prøve. så må vi se.
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Reumatolog til hypermobilitet Tudozani Alt det andet 2 25-05-2012 19:23
hypermobilitet tulipana Alt det andet 6 11-06-2010 12:41
Hypermobilitet børn Supercarla Dit og Dat 9 06-03-2010 10:13
Fra det virkelige liv. rose Dit og Dat 15 18-07-2009 23:31
en historie fra det virkelige liv. annette Dit og Dat 4 13-01-2007 12:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension