K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2015, 13:41   #1
selena
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
selena er ny på vejen
fleksjob

Hej!
Jeg eg sygemeldt fra august 2014, på jobafklaringsforløb fra april 2015.
Har PDST + depression
Lige nu er jeg på vej med en virksomheders praktik med nogle timer pr. uge.
Mit spørgsmål er : hvis men får bevilling til Flexjob eller flexjob på 10 timer pr uge, kan man får også pension tillæg fra industri pension, eller fra sin private pension forsikring?
Tak
selena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2015, 13:49   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af selena Se meddelelser
Hej!
Jeg eg sygemeldt fra august 2014, på jobafklaringsforløb fra april 2015.
Har PDST + depression
Lige nu er jeg på vej med en virksomheders praktik med nogle timer pr. uge.
Mit spørgsmål er : hvis men får bevilling til Flexjob eller flexjob på 10 timer pr uge, kan man får også pension tillæg fra industri pension, eller fra sin private pension forsikring?
Tak
Det er forskelligt fra pensionsselskab til pensionsselskab hvad og hvordan de udbetaler. Så du skal spørge dit pensionsselskab direkte.

Jeg kan se at Industriens pension har en Tab af erhvervsevne forsikring som du måske kan få udbetaling fra hvis dit erhvervstab er stort nok. https://www.industrienspension.dk/da...20erhvervsevne


Hvis du har en privattegnet forsikring mod tab af erhvervsevne kan du også få derfra. Jeg får for eksempel fra Danica pension. Du sender blot en anmodning og så indhenter de de nødvendige papirer og vender tilbage til dig med svar på om du kan få noget.

spørg også om de (Industriens Pension) fortsætter indbetalingen til din pension. Det gør PKA for eksempel mens man er på sygedagpenge og når man er på fleks.

..........................................

p.s. Det kan altså være det simplest bare at søge alle de steder du har pensionsopsparing og forsikring. Så behøver du ikke forholde dig til hvad du skal spørge om og de svar de giver. De skal nok fortælle dig om du, kan få når du har indsendt ansøgningen

Sidst redigeret af Akvamarin; 05-11-2015 kl. 13:58.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2015, 13:56   #3
træpiller
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2014
Lokation: holstebro komune
Alder: 60
Indlæg: 25
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
træpiller er ny på vejen
hej jeg mener hvis du kun har 2 trediedele af din ehvervsevne har du ret til 5000 kr minus skat pr måned.det får jeg fra industriens pension.og jeg arbejder 7 en halv time pr uge.men kun hvis der er betalt ind til pension og din læge siger at det ikke bliver bedre.hilsen jan
træpiller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2015, 14:21   #4
selena
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
selena er ny på vejen
Til Træpiller
Den som du får fra industri pension ved siden af din arbejde på 7 og halv time pr uge, skal der modregnes, hvordan det fungeres. elle reguleres?

Til Akvamarin

Mange tak for hjælp!
selena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2015, 15:19   #5
træpiller
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2014
Lokation: holstebro komune
Alder: 60
Indlæg: 25
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
træpiller er ny på vejen
hej nej de bliver ikke modregnet .eller reguleres på nogen måder hvis du har fået flex job.jeg fik yderlig 200000 kr for kritisk sygdom også .men vil da hellere undvære og så ikke være syg.men når det nu er sådan,så er det en god hjælp.hilsen jan
træpiller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2015, 15:26   #6
selena
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
selena er ny på vejen
Til Træpiller!

Mange tak for hjælp!
selena er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension