K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2012, 10:55   #1
Grethe55
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Grethe55 er ny på vejen
Fuldtidsindtægt på deltid, deltids sygedagpenge

Hej Alle

Jeg har været på arbejdsmarket i 41 år og har altid haft fuldtids arbejde...dog fra 2007 været ansat på 28 timer i aftenvagt.
Det fordi jeg fysisk ikke kunne holde til 37 timer, men ved aftenvagt bevare en fuldtidsindkomst.

Så sker det, at jeg bliver sygemeldt (fysisk/psykisk belastning), er nu nået til en fyreseddel.

Jeg vil så overgå til sygedagpenge fra kommunen, som vil være udfra de 28 timer, det betyder, at jeg går kraftig ned i indtægt... fra brutto 23.000,- kr til ca. 12.500,- kr

KAN DET VIRKELIG VÆRE RIGTIGT.

Jeg skal formentlig derefter i flexjob eller ligende, men de vil nok blive ved med at betragte mig som værende deltids...

Hvis jeg går fra arbejde og ud på understyttelse fra A-Kasse får jeg fuldtids understøttelse, hvorfor denne forskeld...

I 41 år har jeg haft fuldtids indkomst og fordi jeg er slidt op, efter mange år på arbejdsmarked, skal jeg straffes, jeg forstår ikke denne urimelighed.....

Er der nogen der har været ude for det samme, og er der nogen mulighed i lovgivningen for at bevare en (syge-) fuldtidsindkomst...

VH Grethe
Grethe55 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 10:58   #2
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Du skal have din a-kasse og din fagforening på banen. Det kan godt lade sig gøre for dig. Min søster sad i samme saks, men er i dag fuldtidsflekser med 16 timer om ugen.
Bare klø på !!! held og lykke til
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 11:34   #3
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Hej Grethe og velkommen her til K10..

Der er flere kommuner der mener de er i deres ret til at sætte tidl aftenvagter på deltids penge.. Men som aftenvagt.. altså hvis det er indenfor FOAs område.. så er det at ligestille med en fuldtidsstilling ..

Du kan gøre 2 ting ..
1. bede foa om at sende en hilsen til din sagsbehandler om at du skal ligestilles som en fultids..

2. lade din sagsbehandler selv kontakte FOA

I min kommune var der en fastholdelseskonsulent .. og hun ordnede det for mig.. hun var tidl ansat hos FOA..
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 12:09   #4
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Mine oplysninger fra FOA, er at det skal være 29 timer før det giver ret til fuldtid, både på dagpenge og ved feks. fleksjob...

Eller hvis du kan bevise via lægepapirer at du gik ned i tid pga. helbredet..

Held og lykke..
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 12:14   #5
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Mine oplysninger fra FOA, er at det skal være 29 timer før det giver ret til fuldtid, både på dagpenge og ved feks. fleksjob...

Eller hvis du kan bevise via lægepapirer at du gik ned i tid pga. helbredet..

Held og lykke..
Hmmm 56 timer for 2 uger ... det er jo i gennemsnit 28 timer pr uge.. - men nu er det også et par dage siden jeg blev sygemeldt og fyret fra mit aftenvagt job
Men så har jeg måske bare været heldig
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 12:46   #6
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
te-pigen: så har FOA oplyst dig forkert!
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 18:24   #7
Grethe55
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Grethe55 er ny på vejen
Deltid..

Tak for jeres bidrag, jeg har talt med FOA, de er i tvivl og giver mig ikke noget konkret svar..

Jeg har tidligere hørt at aftenvagt, på 28 timer, indenfor FOA området, er ligestillet med fuldtid og hvis jeg skulle på dagpenge fra FOA a-kasse, ville jeg få fuldtidsunderstyttelse... (ER FULDTIDS FORSIKRET I A-KASSEN)

I sygedagpenge loven står, at et ledigt a-kasse medlem, vil få det samme i sygedagpenge som vedkommende fik fra a-kassen...

Men jeg starter ikke på understøttelse...

Det urimelige ligger i, at man kan raskmælde sig og gå på dagpenge, derefter så sygemælde sig og pludselig får man sygedagpenge svarende til fuldtid...

Men det kan jo blive nødvendigt.....
Grethe55 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 19:04   #8
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
NEJ det er ikke rigtigt!

Få din SB'er til at skrive de § til dig (gerne i en mail) som hun mener udløser reducerede sygedagpenge.

Det kan du gøre ved at skrive et simpelt spørgsmål i en mail - feks:

sidst vi talte sammen sagde du, at jeg ikke ville kunne modtage sygedagpenge svarende til fultidsarbejde ?
dette forstår jeg ikke, vil du sende mig de § du mener der er bestemmende for dette?
Jeg er fuldtidsforsikret i FOA, og ville ved almindelig arbejdsløshed modtage fuldtidsunderstøttelse.

Skulle hun så kunne finde noget at ryste ud af ærmet og rent faktisk svarer med en § - så er det FOA der skal i dialog og få udredt det. For det er IKKE korrekt.

Hvornår overgår du til sygedagpenge fra kommunen?
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 19:42   #9
Grethe55
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Grethe55 er ny på vejen
Det gør jeg først pr. 1-9-2012, men kan mærke panikken starte.

På jobcentret sagde sagsbehandler.." Man må jo så få en mindre bolig".

Det synes jeg er urimeligt, jeg har altid arbejdet og klaret mig selv. Skal jeg så flytte til mindre bolig, fordi jeg er blevet slidt på arbejdsmarket.

Jeg bor i en 2 værelses på 65 km 2, med en husleje på 5.200,- kr., det kan vel ikke kaldes luxus...
Grethe55 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2012, 19:53   #10
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Grethe55 Se meddelelser
Det gør jeg først pr. 1-9-2012, men kan mærke panikken starte.

På jobcentret sagde sagsbehandler.." Man må jo så få en mindre bolig".

Det synes jeg er urimeligt, jeg har altid arbejdet og klaret mig selv. Skal jeg så flytte til mindre bolig, fordi jeg er blevet slidt på arbejdsmarket.

Jeg bor i en 2 værelses på 65 km 2, med en husleje på 5.200,- kr., det kan vel ikke kaldes luxus...
Grethe... er du aftenvagt indenfor sundhedssektoren og har du foa som fagfore. ?
Og du har fået en besked om at de ikke er klar over om det er fultids eller deltidspenge sygedagpenge du skal ha.. og er det så dit lokale FOA du har snakket med? Jeg ville så bare kontakte hovedafd og høre hvordan du skal forholde dig ...

Jeg aner ikke om det hedder ydelseskontor/afd i din kommune.. men prøv allerede nu at kontakte dem.. og hør hvilken sats du kommer under... og hvis det er mindre end fuldtid, så fortæl dem at du er fuldtidsforsikret aftenvagt... osv osv
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
vedr. sygedagpenge samtidig med arbejde(deltid) rasmuskong123 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 01-04-2013 20:05
deltids flex findes det dutzie Spørgsmål ang fleksjob 39 01-02-2012 21:07
Flere går på deltid Webmaster K10 Nyheder 0 24-04-2010 01:50
kan deltids privat hjemme hjælper søge flexjob adam Manglen på Fleksjob 2 03-12-2008 00:05
feriepenge / deltids syg engelkes Spørgsmål ang fleksjob 3 26-01-2006 09:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension