K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2010, 19:33   #81
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 16
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Puha, jeg er så træt lige nu, har ligget på sofaen en halv time, det er ikke nok men jeg gider ikke mere, så nu må jeg på K10. Det har været en god dag med mine børn, støvsugning og en tur på rideskolen, men så er jeg også Done.

Altså det der med at linke min tråd op, det fatter jeg nada af. Min tråd hedder "Drøftelse af min sag", vil jeg mene og den ligger under min profil, så der kan I finde den. Jeg opdatere den regelmæssigt, kom dog endelig med indspark hvis I har.

Tassi, det er interessant, at dine medicinske behandlingsmuligheder er udtømte, hvordan fandt det sted ? Var det bare en psykiater eller lign. der sagde, nå men det er det?

MBM, du virker god til at respektere dine grænser ?!. Mine er ekstremt snævre, jeg elsker også sport og går i træningscenter og løber alternativt herhjemme. Sporten hjælper mig, jeg får min frihed der og lidt socialitet, men det er så fedt at være "høj" bagefter. Det vil jeg ikke slippe på trods af de efterflg. smerter. Smerterne er nemlig ikke så stærke når jeg har dyrket sport og de kan bedre holdes på afstand, men jeg kan mærke dem og må slappe af som vanligt senere.

Hvordan har du lært dig selv at stoppe op ? Det er jo ikke bare sådan lige.

Jeg vil dog lige nævne at jeg dyrker megen afspænding og meditation. Det første halve år i 2007/2008 gik jeg hos en psykolog i Brønshøj, der hed Smerteklinikken og en halv time efter psykolog snakken kom man op på afspændingsbriksen og talte med en afspændings pædagog. Det har været guld værd og noget min krop har skreget efter. Endvidere var jeg i 2008 på et 3 mdr. mindfullness kursus og igen læret jeg at meditiere og det gør jeg flere gange om dagen på min egen måde. Havde jeg ikke det ved jeg ikke hvor jeg var idag.

Nå, men det var lige en ekstra, så vil jeg høre dig MBM, bliver det ikke enormt svært for dig at opnå ftp. når du ikke medicineres ?? Bare en tanke.

Kh. EE
FTP kan på ingen måde være afhængig af om man tager medicin eller ej! Denne her tilstand er jo nærmest en hjerneskade og det kan man altså ikke medicinere imod...men det ændrer jo ikke på at min arbejdsevne/funktionsevne er nedsat betydeligt og varigt.

Jeg træner også meget. Faktisk så har jeg tænkt mig at snakke med dem om hvorvidt at min træning også kan tælle på en eller anden måde i forhold til mindfulness osv. Ikke at jeg kan slippe udenom mindfulness og det gør bestemt heller ikke spor. Men mere at jeg i min træning netop er SÅ meget tilstede i nuet, det er umuligt for mig at stresse og tænke på andet. Jeg fokuserer på det jeg gør imens jeg gør det. Især når jeg træner styrketræning...mand, hvor jeg elsker det. Og den efterfølgende træningstræthed er skøn!

Jamen, hvordan jeg har lært at sige fra...ved det ikke. Jeg har vel bare lært af skade tror jeg. Har oplevet flere gange hvordan jeg skader min psyke og min krop af ikke at sige fra, så nu er jeg meget åben omkring min tilstand, min omgangskreds ved det, jeg skal ikke forklare mig når jeg melder fra eller først giver svar i sidste øjeblik osv. Og så har jeg lært af jer herinde at jeg bare SKAL sige fra og at det jo netop er vigtigt at jeg ikke presser mig selv ud i hegnet når jeg arbejdsprøves, fordi det i så fald vil antyde at jeg kan holde til noget jeg slet ikke kan klare i mere end en uges tid.
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 19:40   #82
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Mbm, jeg har nok bare levet i smerte så længe at det er en del af mig og derfor er det svært at definere mine grænser og svært at stoppe inden de kommer.

Mht. træning, der vil jeg bare lige fortælle dig at min første psykolog også havde en del sportsfolk, der simpelthen havde "knækket nakken" psykisk i rigtig alvorlig grad. Det første jeg blev spurgt om var hvordan jeg motionerede og de var meget opmærksomme på at det ikke var for meget.

Jeg tror at der er en dobbelt effekt i træning. Fx. når jeg tager mit løbetøj på herhjemme, så kan jeg simpelthen mærke at min krop slapper af og ligefrem glæder sig. Jeg løber så bare en halv time og jeg er ikke nogen spurter. Men det er dejligt. Et stykke tid efter er jeg dog nød til at ligge på sofaen og "samle min krop".

Ligger du nogle siden på sofaen og slapper af ? Det lærte jeg først da jeg blev syg. Jeg har aldrig kunnet det før, men det er guld værd og hvis jeg var dig ville jeg glæde mig til mindfullness, prøv at være i det og tag det som en oplevelse for dig for der kan være rigtigt lærerigt for sådan nogle som os, der er kan være 10 steder på en gang.

Ja det svar så et turbo indlæg fra mig.

Knus EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 19:55   #83
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 16
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Mbm, jeg har nok bare levet i smerte så længe at det er en del af mig og derfor er det svært at definere mine grænser og svært at stoppe inden de kommer.

Mht. træning, der vil jeg bare lige fortælle dig at min første psykolog også havde en del sportsfolk, der simpelthen havde "knækket nakken" psykisk i rigtig alvorlig grad. Det første jeg blev spurgt om var hvordan jeg motionerede og de var meget opmærksomme på at det ikke var for meget.

Jeg tror at der er en dobbelt effekt i træning. Fx. når jeg tager mit løbetøj på herhjemme, så kan jeg simpelthen mærke at min krop slapper af og ligefrem glæder sig. Jeg løber så bare en halv time og jeg er ikke nogen spurter. Men det er dejligt. Et stykke tid efter er jeg dog nød til at ligge på sofaen og "samle min krop".

Ligger du nogle siden på sofaen og slapper af ? Det lærte jeg først da jeg blev syg. Jeg har aldrig kunnet det før, men det er guld værd og hvis jeg var dig ville jeg glæde mig til mindfullness, prøv at være i det og tag det som en oplevelse for dig for der kan være rigtigt lærerigt for sådan nogle som os, der er kan være 10 steder på en gang.

Ja det svar så et turbo indlæg fra mig.

Knus EE
Jeg kan også mærke at træning gør rigtig meget godt for mig. Og jeg er selvfølgelig opmærksom på ikke at overtræne. Og jeg kender ikke rigtig til at have smerter som flere andre herinde. Altså selvfølgelig kender ejg til smerter, men ikke som en del af min dagligdag.Men derfor skal jeg alligevel restituere efter træning, det kommer helt af sig selv, for så er jeg træt. Men på den gode måde!

Og jeg kan nu også slappe af. Jeg putter mine børn hver dag omkring kl 19 og derefter sidder jeg i sofaen resten af aftenen...jeg er noget rodet i min døgnrytme og kan aldrig gå tidligt i seng, for jeg har det rigtig godt om aftenen. Fra ungerne sover til jeg går i seng er der totalt fred og ro til at være på nettet, se film, læse....hvad jeg nu lige føler for!


Hov, lige noget helt andet. Hvis du vil linke til noget åbner du den side du vil linke til. Går op og markerer adresselinjen, altså bare klikker en gang på linjen (den hvor der pt står http://www.k10 osv...) Når den linje er blevet markeret (= blå) så trykker du på ctrl og samtidig på c, så går du ind i et nyt indlæg hvor du gerne vil sætte dit link. Der trykker du så på ctrl og samtidig på v. Så er dit link i dit indlæg!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 20:23   #84
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
http://www.k10.dk/search.php?searchid=841318

Så nu har jeg bare højreklikket på min tråd, kopieret og sat ind her, mon det virker ? Det andet det har jeg ikke prøvet.

Ja så kom der kun alle de tråde jeg har startet, jeg må lære hen ad vejen.

Det er sjovt med dig MBM, du kopiere alle de indlæg du besvarer, det optager jo plads, he, he. Men er det det for at huske eller for ordentlighedensskyld??

Hvor gamle er dine børn ? og hvornår skal du på mindfull kursus ?

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 26-09-2010 kl. 20:27.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 20:34   #85
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
hehe Ententeller - linket virkede ikke
Jeg skal nok finde den på en anden måde

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Tassi, det er interessant, at dine medicinske behandlingsmuligheder er udtømte, hvordan fandt det sted ? Var det bare en psykiater eller lign. der sagde, nå men det er det?
Ja, det var psykiateren
Over nogle måneder prøvede vi forskellig medicin af, indtil vi havde fundet den, der virkede. Efter noget indkøring konstarerede han så at min tilstand nu var stationær

Jeg misunder jer begge evnen til at dyrke motion. Jeg har ikke været i stand til det siden 2006. Jeg ved, hvor vigtigt det er, men kan bare ikke finde kræfter nok til det. Så snart min kamp med kommunen er overstået, er det noget af det, jeg vil bruge mine ressourcer til

*Tassi, der glææder sig til at få smækker krop og fast rumpe igen! (eller var det mon en drøm)
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 20:44   #86
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen jeg er en computer unfaceable, eller hvad man kalder det. ??!! Der skal bare stå " fakturering" på min knap hvis jeg skal det, men ellers var jeg bedst til at konferere med kineserne som var det jeg gjorde mest som indkøber.

Anyway udover motion, kære Tassi, så er jeg god til at drikke rødvin og spise som jeg vil, så jeg er ikke nogen engel.

Jeg må høre min psykiater om det der med at udtømme behandling mulighederne for dem har jeg ikke pt. Han skal bare skrive det der skal til i den endelige rapport ellers holder det ikke. Dog er jeg stadig bange for at lægekonsulenten ikke fatter hvorfor jeg var vel eksisterende i 17 år inden jeg gik ned med flaget. Hvorfor fatter han ikke det ???

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 20:49   #87
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 16
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det er sjovt med dig MBM, du kopiere alle de indlæg du besvarer, det optager jo plads, he, he. Men er det det for at huske eller for ordentlighedensskyld??

Hvor gamle er dine børn ? og hvornår skal du på mindfull kursus ?

Kh. EE
Primært for at huske det! Så kan jeg lige gå op og kigge hvad det nu var jeg ville svare på.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser

Jeg misunder jer begge evnen til at dyrke motion. Jeg har ikke været i stand til det siden 2006. Jeg ved, hvor vigtigt det er, men kan bare ikke finde kræfter nok til det. Så snart min kamp med kommunen er overstået, er det noget af det, jeg vil bruge mine ressourcer til

*Tassi, der glææder sig til at få smækker krop og fast rumpe igen! (eller var det mon en drøm)
Det kan jeg godt forstå du savner.

Og så slog det mig lige at vi er mange herinde der bruger vendingen 'Når vi er færdige med den her kamp, så...' og dermed tænker ftp. Fordi vi jo godt ved hvor det bærer hen..det gør alle arbejdsprøvninger mm endnu mere tunge, fordi vi jo godt ved at det ikke kan lade sig gøre.
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 20:59   #88
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
MBM og Tassi, vi ser jo alle sammen fremad og tænker "hvad koster det "!!!

I starten havde jeg mine 2 børn, en formue, Tab af erhvervevne forsikring ca. 8900 kr. pr. mdr. boligsikring ca. 3070 pr. mdr. så jeg kunne klare mig. Efter 1½ år måtte jeg opgive retten til mine børn adresse, til min eks, deres super far. Derefter smider jeg 7000 kr. ud af vinduet om mdr.

Jeg skal have min ftp. af hensyn til mit helbred, og det er jeg efterhånden ved at fatte, men jeg håber også at jeg kan blive boende, for pt. kommer min børn forbi og mine datter er her 2 -3 dage om ugen. Jeg elsker mit hjem, men jeg skal klare mig selv for mine egne penge, for min familie kan jeg ikke hente noget fra, kender Idet ?

Knus EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 21:39   #89
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Prøv dette: http://www.k10.dk/showthread.php?t=11061
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 16:44   #90
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 16
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MineBørnsMor Se meddelelser
Åh altså...så blev jeg lige ramt af en mavepuster i min sag endnu engang...! Sikke jeg har tudet idag!

Jeg fik en kopi af det psykologiske notat idag...resultatet af det det møde med tværfagligt team. Og for ******* da også....Jeg har tidligere brokket mig over nogle formuleringer i attesten fra den psykiatriske undersøgelse i 2009, og den rapport har fulgt mig efterfølgende, og de uheldige udtalelser der stod deri har 'generet' min sag siden da. Og det var så den samme rapport hun havde valgt at lægge vægt på i dagens notat!

Fx fremhæver hun at jeg er midt i skilsmisse....ja, det stod der i den gamle rapport. Men vi gik fra hinanden i 2008, er rigtig gode venner nu, samarbejder helt fantastisk omkring ungerne osv...hvorfor ******* skal det nu stå i det notat????

Så vælger hun at trække frem at der stod i den rapport at 'selvforsørgelse ikke er udelukket, tværtimod'.....men efterfølgende - i år! - har den sociale læge vurderet at jeg IKKE kommer tilbage til selvforsørgelse, men at den nuværende arbejdsprøvning kun er et spørgsmål om hvorvidt der er arbejdsevenerest nok til at jeg kan opnå delvis selvforsørgelse. Hvorfor er det så lige at den gamle vurdering hives frem og den nye ikke nævnes???

Og så anbefaler de mindfulness..fint nok, det har jeg hele tiden vidst ville kommer fordi det også er nævnt i den famøse rapport fra psykiateren. Men nu skriver de så at jeg skal være i et behandlingsforløb i mindst et år!!! og derefter vil de ha en ny arbejdsprøvning igang? Mit helbred bliver værre for hvert af de forløb jeg er igennem, og et års stress og uvished fremmer sgu da ikke en stressramt???

AAAAAARRRGGG! Nu har jeg skrevet mails til min vejleder fra jobprøvningen, til psykologen der skrev det osv....

har faktisk ikke haft min fagforeningsmand med mig på det seneste...det må jeg vist hellere se at få igen!
Nå, jeg fik jo skrevet mail til hende psykologen og fik i dag svar retur.

Hun skriver så at man jo ikke kan sige min tilstand er varig uden at alle behandlingsmuligheder er afprøvet. Men det er jo der jeg er nu. På ledighedsydelse imens de afgør om det er flex eller ftp.

Kan jeg risikere at de pludselig finder på at det alligevel ikke er varigt? Det er sociallægen der har vurderet at 'tilstand er varig, sagen er lægeligt set velbelyst, funktionsevne er nedsat varigt og i alle erhverv' og det er en psykolog (ikke min egen) der så skriver at man jo ikke kan sige det er varigt uden alle behandlinger er færdige???

Mindfulness (eneste tilbageværende behandling) er så vidt jeg læser ikke tænkt som behandling på min tilstand så jeg kan komme tilbage til arbejdslivet, men måske kan min dagligdag lettes så jeg måske kan komme op på flex...Ikke som mirakelkur.
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag af sdp hvad nu ???? Scorpion Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 28-09-2012 12:17
afslag og hvad så ? ene Spørgsmål ang fleksjob 7 17-06-2012 10:04
Afslag på kontanthjælp, hvad gør vi nu...? Brille Alt det andet 8 26-10-2011 01:11
Afslag - hvad nu? Tin64 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 22-08-2010 14:32
Afslag på fleksjob og hvad nu jfm Spørgsmål ang fleksjob 9 21-01-2010 16:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension