K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2007, 21:13   #41
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: Efter en revurdering af flekser ?

Nej, jeg mener jo også, at det er JSV der ikke gør deres arbejde ordentligt, eller at kommunen ikke visiterer korrekt.. Men jeg er så træt, jeg orker snart ikke mere med alt deres pladder, og jeg véd at de nu vil forsøge at presse mig op i tid, og det bliver lig med et øget fravær.. Og fravær må man heller ikke have som flekser, sagde de til mig, for det er meningen, at det timetal jeg lander på, skal være de timer jeg kan arbejde.., uden ekstra fravær.. Men jeg er jo ikke blevet rask efter min fleksvisitation, og det er nu engang sådan, at jeg stadig har vildt dårlige dage, hvor jeg ikke kan komme ud..
Jeg vil prøve at holde fast, men det bliver svært!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2007, 16:26   #42
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Så er det imorgen, jeg skal til nr. 2 samtale hos Reva, og jeg er så træt! Selv efter en uges dejlig ferie, er jeg bare træt, træt, træt. Alene tanken om en ny arbejdsprøvning.... Jeg véd ikke, hvad de tror, de får ud af det. Mit helbred har ikke ændret sig til det bedre, snarere tværtimod, og det bliver bestemt heller ikke bedre af alt det her.
Gaab...!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2007, 17:08   #43
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Du husker at det er dig i sidste ende der skal leve med et eventuelt fleksjob og du er den eneste der ved hvordan du har det og hvad du kan klare...så lad dig ikke presse på nogen måde ...Følg dit hjerte
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2007, 08:24   #44
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Du har ret, Stella! Og jeg vil prøve at være standhaftig, men er noget nervøs her til morgen...
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2007, 12:32   #45
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
gh72 jeg håber at du er kommet hjem i god behold og du kan komme ind og fortælle os hvordan det er gået når du har fået samlet noget energi sammen

Jeg tænkte på at når du er i arbejdsprøvning og de prøver at få dig op i tid , så kan du sygemelde dig i samarbejde med din læge, på den måde kan de se når de støder ind i en mur...

jeg er selv visiteret til noget der hedder mellem 15-20 timer mit sidste job var på de 20 timer og sjovt nok så begyndte jeg at skrante mere og mere , huskede dårligere og dårligere og da jeg så blev arbejdsløs igen, var det første jobkonsulenten sagde.. vi skal have dig tættere på dit hjem og du skal ikke have mere end 15 timer...

der kommer en tid hvor de kan se det , de kan godt fornemme at du ikke kan og som min arbejdsgiver sagde hun havde ikke glæde af en der var der 20 timer men som fik det dårligere og dårligere på arbejdet så er det bedre at være der det antal timer som man kan være der og kunne arbejde og huske hvad man laver når man er der ....

du skal ikke finde dig i at blive sat op i time antal som du ikke magter , grunden til at de vil have dig op er at det gør det nemmere for konsulenterne at finde et job til dig , men det nytter jo ikke hvis din krop siger fra ...
  Besvar med citat
Gammel 31-07-2007, 13:59   #46
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
gh72... hvordan gik det så ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2007, 15:30   #47
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Tak for opmuntring! Og jeg har selv tænkt på det med sygemelding, hvis de ikke kan fatte det ellers.
Selve samtalen var anstrengende... Men konsulenten måtte indrømme, at hun heller ikke forstod hvorfor der skulle gøres så meget væsen ud af, at jeg er visiteret til 15 timer, for det var der masser af andre, der også var, som godt kunne få ansættelse.
Jeg fik også nævnt, at jeg er bange for at lade mig presse til noget, jeg kun kan klare i en kort periode i arbejdsprøvningen, men som jeg ikke vil kunne holde til i et job. Hendes kommentar var, at vi måske så kunne lande på 17 timer. Men så véd jeg jo godt, at når jeg kommer tilbage til JSV, så vil de sige, jamen der er jo ikke så stor forskel på, om det er 17 eller 20... De VIL have mig op på 20.

Noget andet er, at jeg er tosset over, at jobkonsulenten har skrevet til jobcenteret, at han skønner, at jeg ikke er kommet i job, "fordi jeg ved flere lejligheder har antydet, at kravet om 15-16 timers arbejde ugtl er ufravigeligt..." For det første har de kun sendt mine papirer ud til 2 arbejdsgivere i løbet af 13 mdr.. For det næste blev jeg indkaldt til samtale begge disse steder, jeg fik så ikke jobbet, men det var ikke på grund af arbejdstiden.

Det næste er så, at de ikke mener, det er meningen, man skal have fravær udover de timer, man er visiteret til. Nu er min sygdom bare sådan, at jeg ind imellem simpelthen har så ondt, jeg ikke kan komme ud. Og det har jo ikke ændret sig, fordi jeg er blevet visiteret til fleksjob. Og det gælder jo ikke kun i forhold til et arbejde, det gælder jo også i fritiden i forhold til venner, familie osv.

Nå, men enden på det hele blev, at hun vil prøve at kontakte nogle forskellige steder, hvor jeg kan komme i arbejdsprøvning. Jeg skal så komme igen mandag, og vi skal snakke videre om det.

Og så har jeg i øvrigt opdaget nogle mangler i min aktindsigt. For det første mangler der en specaillægevurdering og en attest fra min egen læge. Og så mangler der dén henvisning, som jobcenteret har sendt til Reva. Ifølge Reva er det ret specielt, de krav som jobcenteret har stillet til arbejdsprøvningen, hun havde aldrig set det skrevet sådan før, så hun ville lige læse lidt i loven til næste gang.. Hun læste det så op for mig, men jeg burde vel have haft en kopi af den henvisning sammen med de øvrige akter?

Nå, det blev en lang smøre, og jeg er TRÆT og stresset over det hele!!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2007, 15:53   #48
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Tak for opmuntring! Og jeg har selv tænkt på det med sygemelding, hvis de ikke kan fatte det ellers.
Selve samtalen var anstrengende... Men konsulenten måtte indrømme, at hun heller ikke forstod hvorfor der skulle gøres så meget væsen ud af, at jeg er visiteret til 15 timer, for det var der masser af andre, der også var, som godt kunne få ansættelse.
Jeg fik også nævnt, at jeg er bange for at lade mig presse til noget, jeg kun kan klare i en kort periode i arbejdsprøvningen, men som jeg ikke vil kunne holde til i et job. Hendes kommentar var, at vi måske så kunne lande på 17 timer. Men så véd jeg jo godt, at når jeg kommer tilbage til JSV, så vil de sige, jamen der er jo ikke så stor forskel på, om det er 17 eller 20... De VIL have mig op på 20.

Noget andet er, at jeg er tosset over, at jobkonsulenten har skrevet til jobcenteret, at han skønner, at jeg ikke er kommet i job, "fordi jeg ved flere lejligheder har antydet, at kravet om 15-16 timers arbejde ugtl er ufravigeligt..." For det første har de kun sendt mine papirer ud til 2 arbejdsgivere i løbet af 13 mdr.. For det næste blev jeg indkaldt til samtale begge disse steder, jeg fik så ikke jobbet, men det var ikke på grund af arbejdstiden.

Det næste er så, at de ikke mener, det er meningen, man skal have fravær udover de timer, man er visiteret til. Nu er min sygdom bare sådan, at jeg ind imellem simpelthen har så ondt, jeg ikke kan komme ud. Og det har jo ikke ændret sig, fordi jeg er blevet visiteret til fleksjob. Og det gælder jo ikke kun i forhold til et arbejde, det gælder jo også i fritiden i forhold til venner, familie osv.

Nå, men enden på det hele blev, at hun vil prøve at kontakte nogle forskellige steder, hvor jeg kan komme i arbejdsprøvning. Jeg skal så komme igen mandag, og vi skal snakke videre om det.

Og så har jeg i øvrigt opdaget nogle mangler i min aktindsigt. For det første mangler der en specaillægevurdering og en attest fra min egen læge. Og så mangler der dén henvisning, som jobcenteret har sendt til Reva. Ifølge Reva er det ret specielt, de krav som jobcenteret har stillet til arbejdsprøvningen, hun havde aldrig set det skrevet sådan før, så hun ville lige læse lidt i loven til næste gang.. Hun læste det så op for mig, men jeg burde vel have haft en kopi af den henvisning sammen med de øvrige akter?

Nå, det blev en lang smøre, og jeg er TRÆT og stresset over det hele!!

jeg er noget forvirret over det de siger på Reva...som jeg forstår det så skal du være på Reva for at revurderes og du er ikke nød til at være på reva mere end de 15 timer om ugen og du skal selvfølgelig være med til at bestemme hvad du kan og ikke kan...du skal ikke gå med til flere timer og det lyder helt vanvittigt fordi du skal jo i arbejdsprøvning for at bevise hvad du kan...så at de vil sætte din tid op inden du er begyndt er jo unfair...først skal du jo prøve dig selv af...det lyder meget mistænkeligt at de vil have dig op i tid når du er vurderet til 15 timer...
Så hvis jeg var dig så ville jeg simpelthen lade være med at være på prøvestedet I mere end de 15 timer.

det er da også forbandet at du skal presses og stresses så meget ...pas godt på dig selv...

Sidst redigeret af Stella; 31-07-2007 kl. 15:59.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2007, 16:15   #49
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg forstår det heller ikke.. Det kommer sig åbenbart af, at jobkonsulenten har skønnet, at jeg ikke er kommet i job, fordi jeg "kun" kan arbejde 15 timer om ugen. Derfor ønsker kommunen en grundig arbejdsprøvning med nøje beskrivelse af mit funktionsniveau og daglige arbejdstid.. Men hvad skal alle de arbejdsprøvninger overhovedet til for, når man alligevel ikke retter sig efter resultatet?
Og jeg har jo været i arbejdsprøvning sidste år, og der er ikke nyt med mit helbred, så jeg véd ikke, hvad det er, de vil opnå.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2007, 16:28   #50
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Ja det er et godt spørgsmål du her stiller...

De skal rette sig efter det de selv har anerkendt !

jeg ved så godt det er hulens svært at være i den situation du er I lige nu ...og det er ubehageligt og meget sårende...men hold ud og hvis det går helt i hårdknude så går du til din læge og forklarer det hele.

Det nytter jo ikke noget at presse dig op i timer og så at du melder dig syg...det skal være noget du kan klare og har det godt med.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syg som flekser mand Spørgsmål ang fleksjob 3 11-02-2013 14:08
Nu ny flekser mand Spørgsmål ang fleksjob 32 04-01-2013 10:27
Ansøgt efter §17 – sagsbehandlet efter § 20 - afgørelse efter § 17? Mitochondrie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 12-11-2011 01:10
Revurdering efter 2. arbejdsprøvning-råd og vejledning søges! Wilhelmine Alt det andet 2 09-03-2011 08:10
flekser og lån i banken orkidee Spørgsmål ang fleksjob 5 26-12-2009 12:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension