K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2010, 08:54   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du SKAL kontakte din fagforening, og få hjælp, til at få en afklaring af din arbejdsevne.

Du har krav på, at de afklare din ARBEJDSEVNE, hvis du ikke kan vende tilbage til ordinært arbejde.

Du SKAL insistere på afklaring i REVA-CENTER, fordi de der har rette ekspertise til dette formål.

Det betyder at du klager, såfremt de forlander aktivering, frem for afklaring.

Du har jo en klar begrundelse ved at henvise til tidligere forløb, hvor kommunen jo ikke finder at der har fundet en afklaring sted, ellers var du jo tilkendt anden forsørgelse.

Du skal bruge kommunes modsatrettede afgørelser du får, imod dem.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2010, 12:46   #12
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hej Popia

Jeg har netop meldt mig ud af min fagforening da der absolut ikke har været noget hjælp at hente. Jeg har vurderet at jeg må sparer det væk da jeg ikke får økonomisk hjælp efter at være smidt af sygedagpengene, svært at betale fagforeningskontigent af noget man ikke har

Jeg har bestemt mig at henvende mig på kontanthjælpskontoret og så må vi se hvad der sker.
Jeg er stadig syg og jeg bliver aldrig rask. Jeg har været sygemeldt i 6 år uden at komunen har kunnet tage en beslutning i min sag, så ja det er desværre kassetænkning i min situation

Jeg vil håbe jeg bliver sendt på reva så der kan ske noget i min sag og jeg tror jeg vil have det i baghovdet at jeg hele tiden skal bruge deres egne midler imod dem(tak for hjælpen)

Jeg er kommet til at tænke på om kontanthjælp er noget man på et tidspunkt skal betale tilbage, synes jeg har hørt det engang??

Tak for hjælpen.
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2010, 23:05   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej, selve kontanthjælpen, er din.

Men får du bolighjælp og boligen ejes af dig, skal dette tilbagebetales.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2010, 23:09   #14
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af CHNEVIDE Se meddelelser
Hej Popia

Jeg har netop meldt mig ud af min fagforening da der absolut ikke har været noget hjælp at hente. Jeg har vurderet at jeg må sparer det væk da jeg ikke får økonomisk hjælp efter at være smidt af sygedagpengene, svært at betale fagforeningskontigent af noget man ikke har

Jeg har bestemt mig at henvende mig på kontanthjælpskontoret og så må vi se hvad der sker.
Jeg er stadig syg og jeg bliver aldrig rask. Jeg har været sygemeldt i 6 år uden at komunen har kunnet tage en beslutning i min sag, så ja det er desværre kassetænkning i min situation

Jeg vil håbe jeg bliver sendt på reva så der kan ske noget i min sag og jeg tror jeg vil have det i baghovdet at jeg hele tiden skal bruge deres egne midler imod dem(tak for hjælpen)

Jeg er kommet til at tænke på om kontanthjælp er noget man på et tidspunkt skal betale tilbage, synes jeg har hørt det engang??

Tak for hjælpen.
Det kommer an på om du underskriver et stk papir om tilbage betaling,ellers kan de ikke forlange at du betaler tilbage.
Men har du underskrevet den blanket så hænger du på den.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 14:04   #15
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
ok jeg skal være opmærksom på hvad jeg underskriver.....ikke noget nyt når man har med kommunen at gøre

Jeg har været ved at kigge i folderen som jeg så pænt har fået udleveret da mine sygedagpenge ophørte
Der står der bla. (som jeg læser det) at alle som minimum kan få 33,61 pr. time i kontanthjælp og dette er uanset formue, friværdi osv.
Men de forstår jo at skrive det så kringlet at det ikke er nemt at forstå:-)

Men altså: Hvis jeg læser korrekt så har ALLE ret til et lille beløb på kontant hjælp???
Er jeg helt forkert på den??

Jeg spørger fordi jeg nok ikke ville være berettiget til en hel masse hvis de kigger på formue, men men...min formue består af mursten og jeg skal jo have et sted at bo. Desuden har jeg en man som tjener rimeligt men desværre ikke nok til at forsørge os

Nogle der kan hjælpe mig??

CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 15:35   #16
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Svar

Hej

Jeg har arbejdet med bevilling og udbetaling af kontanthjælp. Jeg syntes, du absolut skal henvende dig for ansøgning om hjælp, selvom din mand tjener godt, kan det sagtens ske, at kun kan modtage en del i hjælp.

Hvad angår din formue i mursten, ja hvis du kan dokumentere, du ikke kan optage lån i ejendom og du sidder så nogenlunde billigt, kan man ikke forlange, at du skal sælge din bolig og æde denne formue op.

Så gå ned og få din ansøgning behandlet, og lad dem udregne, hvad du kan modtage.

hilsen

Anna1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp eller ledighedsydelse meb Spørgsmål ang fleksjob 9 12-06-2012 16:42
- Tab dig 30 kilo eller bliv på kontanthjælp Webmaster K10 Nyheder 0 04-07-2011 11:10
Revalidering eller kontanthjælp? kirsten01 Alt det andet 2 16-12-2010 23:03
syg eller ej, kontanthjælp Huldra Alt det andet 8 17-07-2008 11:25
Kontanthjælp eller ledighedsydelse? zuza Nyt om loven 0 08-01-2008 00:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension