K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2013, 03:38   #31
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nu blander du jo tingene samme, Abraxus - du skriver til Antoniette, at så vil tillægene forsvinde. Hun får ingen da hun ikke har børn.

Så kommer du med tillæg for børn - dem har hun jo ingen af.
Hun får stadig tillæg for at være reelt enlig.

Nej, hun får ikke tillæg for børn. Men det kan hun få hvis hun vil have dem (føde/adoptere)

Ved boligsikring kan du risikere at skulle regne din partner med ind i regnstykket. Men det er jo så noget andet.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 03:45   #32
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jo det bliver måske dyrt...men det kommer de allerede til at mærke i år...

pga det med dagpenge vil der komme flere skilsmisser og det koster da en bondegård..
men de tvinger jo folk til at blive skilt - fordi det er for dyrt at bo sammen..

eller folk vil ikke flytte sammen fordi de mister en masse - den har jeg hørt tit..det tror jeg vi alle har..
min siger da tit - forhåbentlig kun for sjov at det er for dyrt at være gift og det var bedre vi gik fra hinanden..for jeg bliver hårdt straffet..og flytter jeg koster det jo samfundet...hvorfor ikke give mig dem nu..6ooo kr brutto pr mdr bare i ftp er altså mange penge...

nu ved jeg godt jeg er gift..men i den her debat er det ligegyldig - da det for sammen levende er det samme..

og jeg er også med i den gruppe på facebook..men istedet for at indskrænke gf - ja så udvider de den jo kun..bider sig selv i halen

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 03:46   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Antoniette får ingen tillæg af nogen art, hun får boligsikring som alle kan søge, det er ikke kun for enlige, og er derfor ikke et tillæg til enlige.

Og så vil hun miste en bid af førtidspensionen - det er heller ikke et tillæg, men en ren straf.

Andet får hun ikke som enlig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 04:06   #34
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Antoniette får ingen tillæg af nogen art, hun får boligsikring som alle kan søge, det er ikke kun for enlige, og er derfor ikke et tillæg til enlige.

Og så vil hun miste en bid af førtidspensionen - det er heller ikke et tillæg, men en ren straf.

Andet får hun ikke som enlig.
Jo, det hun får ekstra som reelt enlig, er et tillæg. (til et tillæg, heh) Alle kan få boligsikring, men du kan få mere hvis du ikke har samlever/er enlig. Det er et pensionstillæg der bliver mindre hvis man er samlever. Derfor bliver den reelle pension ikke formindsket og sådan omgår de grundloven.

Men uanset hvad er det en lidt ligegyldig diskussion om lige det. Desværre ser det ikke ud til der sker noget positivt på området og ingen politikere kæmper sagen. Og med udvidet medieopmærksomhed, bliver det kun værre.

Sidst redigeret af Abraxus; 23-01-2013 kl. 04:09.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 04:31   #35
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Jeg læser det altså heller ikke som om, at jeg får noget tillæg, fordi jeg er enlig. Så burde det jo stå skrevet ned et sted? Der er to satser, enlig og samlevende. Jeg mindes ikke at have set, at der står skrevet: dette er grundbeløbet og dette er tilskud fordi du er enlig?!

Måske vi skal forsøge at få en masse til at skrive ind til medierne istedet for at skrive til politikkerne? Der er medierne der har magten. Så må de da kunne bringe den anden side af medaljen. Og så i øvrigt holde op med at skærer alle på overførelseinkomster over samme kam. Der er forskel på om man er på kontanthjælp/dagpenge og frisk og rørig til at tage et job, og om man er på førtidspension. Førtidspensionister kan ikke bare lige gå ud og arbejde, vi kan ikke forandre vores situation. Jeg bliver skide sur, når jeg gang på gang høre, at folk på overførselsindkomster bare er nogle dovne nassehoveder og sociale bedragere. Det sidste jeg har læst er, at bt eller ekstrabladet havde fundet nogle personer, der havde fået førtidspension helt uden grund?? What?
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 04:46   #36
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Håber bare de nye programmer også vil vise de uskyldige, når anmeldelserne/mistankerne er ubegrundet - kommunen taber jo henved 75% af sagerne, så der må være en hel del uskyldige blandt, det vil gøre programmet mere værdigt.

Og nej, Antoniette, du får ingen tillæg - det er kun pensionister FØR 2003 der får enlig tillæg (samt folkepensionister).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 05:44   #37
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Tror næppe de vil vise meget, hvis noget om det. Det er jo sensations journalistik.

Desværre, uanset hvem af os der endeligt havde ret, så forbliver resultatet det samme. Men det bliver jo ikke set som at du bliver straffet, men omvendt at enlige bliver givet mere fordi det er dyrere at være enlig. (hvilket langt fra holder vand i nogen tilfælde)
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 08:26   #38
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Problemet er bare at hvem skal betale den millliard eller to det minimum vil koste hvis alle skal have det samme
Jeg er sikker på, at en stor del af pengene vil komme hjem igen, fordi mange, som nu bor hver for sig, vil flytte sammen.
Så kommunerne vil sandsynligvis spare en stor del på boligsikringen, hvis gf fjernes.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 10:14   #39
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
enig med vovse...hvis de ophæver gf..er der flere der ville flytte sammen...og de få der måtte snyde ville holde op....

alle de penge de vil spare i boligsikring,børnmepenge mv...forstår ikke at det ikke er en god forretning at ophæve den...

jeg HADER ihvertfald den regel,da den koster mig megadyrt..hver mdr.,

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvornår samlevende/socialt bedrageri anonymous-IAM Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 13-12-2011 09:46
Ny regler for samlevende med førtidspensionist? Vindmøllen Politik og Samfund 12 09-10-2011 17:10
Min kæreste ! FrkSilverfox Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 14-03-2011 09:55
Har jeg rettigheder som samlevende med førtidspensionist Vindmøllen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 06-08-2010 14:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension