K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2011, 14:28   #1
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Endelig en diagnose

Hej alle

Så fik jeg endelig min diagnose - nemlig fibromyalgi. SB var så sød selv at ringe til mig og ønske mig tillykke. Som hun sagde - nu bliver alt meget nemmere for alle.

At jeg så sikkert skal igennem forskellige indstanser og 'forsøg' på stadig at psykosomatisere sygdommen tager jeg med oprejst pande - jeg har videnskaben, sundhedsstyrelse og WHO i ryggen, og nu kan de ikke bare parkere mig og ikke gøre noget. Var jo allerede det sted, hvor de ikke ville arbejdsprøve mig mere - nu talte hun om praktikplads, og så må vi se hvordan det går.

Det bedste er at nu er der gang i sagen - den står ikke stille mere - men det allerbedste er, at nu ved jeg, at jeg ikke er 'tosset' i psyken, men at det er mine smertesignaler den er gal med - jeg er bare så lettet

nogen der har nogen erfaring i systemet med fibromyalgi?

Sidst redigeret af tigerbia; 16-04-2011 kl. 15:05.
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 15:08   #2
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Tillykke med diagnosen ... hvis man altså kan sige sådan og held og lykke med din videre færd gennem systemet... ♥
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 15:17   #3
heiditogjoey
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: næstved
Indlæg: 12
Styrke: 14
heiditogjoey er ny på vejen
Dejligt at få en diagnose, så man har noget konkret at forholde sig til.. TILLYKKE..

Jeg går selv og venter på en undersøgelse / diagnose om EDS - så jeg ved hvor svært det er at fejle en hel masse, som ingen ser

Håber det kommer til lette presset lidt :-)
heiditogjoey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 15:44   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Det ser ud til at der findes behandlingsmuligheder ved fibromyalgi.


http://www.gigtforeningen.dk/nyheder?newsid=6594

"...Et forløb med undervisning, gruppeterapi og gradvis genoptræning mindsker smerte og træthed ved fibromyalgi og kronisk træthedssyndrom. Det viser ph.d.-projekt fra Århus Universitet.

En forskergruppe i Århus har udviklet en behandling til patienter med fibromyalgi og kronisk træthedssyndrom. Behandlingen strækker sig over 16 uger, og er nu videnskabeligt undersøgt af forskergruppen. Patienter, der har gennemført den nye behandling, har færre smerter og større overskud til dagligdagens aktiviteter. Behandlingen foregår i gruppe og omfatter blandt andet undervisning i sygdommen, ændring af tanker og handlemønstre der kan forværre symptomerne, og gradvis, langsom genoptræning..."
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 16:13   #5
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej tigerbia!

Til lykke med diagnose!

Hvor og hvordan fik du diagnose stillet?

Den behandling for fibromyalgi , som Karo nævner ved Forskningsklinik for funktionelle lidelser på Århus Universitetshospital er en højst tvivlsom eksperimenterende behandling, som førende eksperter på område fibromyalgi i DK ikke anbefaler!

M.h.t. viden om fibromyalgi har jeg i DK. hørt om Bente Danneskiold Samsøe (Kbh.) og Hans Jakob Haga (Esbejrg) som førende speciallister.

Læs mere her: http://danneskiold-samsoe.dk/kontakt.html og http://danneskiold-samsoe.dk/parker.html og http://www.reumaklinikdanmark.dk/da/gigtsygdomme.aspx

Held og lykke i proces i din sag videre!

Sidst redigeret af Katharina; 16-04-2011 kl. 16:35.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 16:20   #6
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Diagnose

Citat:
Oprindeligt indsendt af tigerbia Se meddelelser
Hej alle

Så fik jeg endelig min diagnose - nemlig fibromyalgi. SB var så sød selv at ringe til mig og ønske mig tillykke. Som hun sagde - nu bliver alt meget nemmere for alle.

At jeg så sikkert skal igennem forskellige indstanser og 'forsøg' på stadig at psykosomatisere sygdommen tager jeg med oprejst pande - jeg har videnskaben, sundhedsstyrelse og WHO i ryggen, og nu kan de ikke bare parkere mig og ikke gøre noget. Var jo allerede det sted, hvor de ikke ville arbejdsprøve mig mere - nu talte hun om praktikplads, og så må vi se hvordan det går.

Det bedste er at nu er der gang i sagen - den står ikke stille mere - men det allerbedste er, at nu ved jeg, at jeg ikke er 'tosset' i psyken, men at det er mine smertesignaler den er gal med - jeg er bare så lettet

nogen der har nogen erfaring i systemet med fibromyalgi?
Hej Tigerbia!
Godt for dig, du nu endelig fik en diagnose! Du havde selvfølgelig været bedre tjent uden denne sygdom, men rart at vide hvad man fejler.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 16:29   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er ens arbejdsevne kommunen skal bedømme
men det er klart når der kommer en diagnose på bordet er alt ting nemere
har løbende fået diagnoser igennem min 3 år i systemet
det er helt klart ens sag bliver nemmere
men træerne vokser ikke ind i himmelen af den grund
har selv 9 diagonser, er ikke kommet til en afklaring endnu
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 16:30   #8
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Katharina Se meddelelser
Hej tigerbia!

Til lykke med diagnose!

Hvor og hvordan fik du diagnose stillet?

Den behandling for fibromyalgi, som karo nævner ved Forskningsklinik for funktionelle lidelser på Århus Universitetshospital er en højst tvivlsom eksperimenterende behandling, som førende eksperter på område fibromyalgi i DK ikke anbefaler!

M.h.t. viden om fibromyalgi har jeg i DK. hørt om Bente Danneskiold (Kbh.) og Hans Jakob Haga (Esbejrg) som førende speciallister.

Held og lykke i proces i din sag videre!
Hej Katharina m.fl

Det var Hans Jakob Haga som diagnosticerede mig (fik anbefalingen herinde og skrev direkte til ham) og jeg ved godt det med forskningsklinikken Jeg er også bevidst om, at jeg vil blive 'udsat' for at at det er en funktionel lidelse - at jeg har ondt i livet, at det er psyken, men det er jeg hammerligeglad med - jeg er bare lettet - og de kan bare komme an kan de :-) - nu ved jeg det er 'hjernen' det er galt med hvilken lettelse :-)

Jeg gør og har hele mit liv gjort meget for at bære smerterne (træning, smerte- og stresstakling ved psykolog m.m.) og er godt rustet, men er selvfølgelig også bevidst om, at der kan være nogle gode råd som kan hjælpe mere. Jeg tror faktisk jeg er min egen værste fjende - den her med at jeg ville kunne, selvom jeg ikke kan, at jeg gør mere end jeg har godt af, og betaler prisen efterfølgende - men det må jeg så lære.

Min næste udfordring bliver min egen læge, som i mange år har afvist fibromyalgi - hun høre til 'funktionel lidelse gruppen" men jeg takler hende

Nåh - jeg kan gå på vandet kan I høre - det vil jeg lige nyde så længe det varer



Hvordan-spørgsmålet. Der er visse symptomer der skal være tilstede - f.eks. smerter :-) men ellers er der 18 såkaldte tenderpoints, hvor man ved et tryk på 4 kg, skal være øm på de 11. jeg var ved let tryk på alle 18 tenderpoint helt oppe i det røde felt. Træthed, søvnløshed, stress, hovedpine og hvide fingrer/tæer m.m. have jeg også

Sidst redigeret af tigerbia; 16-04-2011 kl. 16:39.
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 16:31   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Katharina Se meddelelser
[B]
Den behandling for fibromyalgi, som karo nævner ved Forskningsklinik for funktionelle lidelser på Århus Universitetshospital er en højst tvivlsom eksperimenterende behandling, som førende eksperter på område fibromyalgi i DK ikke anbefaler!
Præcis, det er en behandling efter TERM modellen.

http://www.speam.dk/flx/aarhus/under...eas_schroeder/

Mit tidligere post var blot et advarsel om den "behandlingsmulighed".....
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 16:34   #10
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det er ens arbejdsevne kommunen skal bedømme
men det er klart når der kommer en diagnose på bordet er alt ting nemere
har løbende fået diagnoser igennem min 3 år i systemet
det er helt klart ens sag bliver nemmere
men træerne vokser ikke ind i himmelen af den grund
har selv 9 diagonser, er ikke kommet til en afklaring endnu
ja det er arbejdsevnen, og derfor undrer det mig at de ikke vil arbejdsprøve mig mere - SB sagde igen, at den jo var meget lav, men måske en praktikplads kunne komme på tale?? Men igen så sagde SB - lad os nu lige vente og se indtil vi har det hele på plads omkring din sygdom - der er noget som ikke helt hænger sammen :-) men det er der jo ikke noget nyt i. Jeg er ikke blevet naiv selvom jeg er blevet diagnosticeret - det er mest for egen skyld at jeg er glad for diagnosen
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
min diagnose KatrineB Alt det andet 2 11-02-2013 22:57
Diagnose chadur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 10-10-2012 11:20
Ny diagnose jyttels Alt det andet 2 14-11-2011 16:15
Ang. diagnose. Bertha65 Dit og Dat 1 09-03-2011 00:49
diagnose tulipanen Alt det andet 4 28-05-2010 08:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension