K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2014, 09:05   #1
Sid
Kørt død i systemet
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2013
Lokation: Silkeborg
Alder: 39
Indlæg: 22
Styrke: 11
Sid er ny på vejen
Udsættelse af partshøringsbemærkninger

Er det muligt at få udsat fristen for ens partshøringsbemærkninger?

Har frist på mandag men grundet orlov ved fagforeningspersonale og egen sygdom, kan jeg først så kontakt med hende der er inde i stoffet på mandag.

Jeg har fået forlænget mine sygedagpenge en gang pga. en verserende arbejdsskadesag som stoppede da ASK traf afgørelse om midlertidig erhvervsevnetab og nu har kommunen så truffet afgørelse igen om at stoppe dem.
Fik dem forlænget til den 11.10.2013. Problemet er, at både jeg og kommunen kender udfaldet af alle de undersøgelser jeg har været til i mellem tiden. Svært at være uvidende når man skal argumentere.

Jeg har gode argumenter for at få forlænget efter både § 27, stk. 1, nr. 3 og nr. 4 men tænker at det er modstridende at spille på begge "heste".
Nogen der har erfaring med dette?
Og da jeg jo kender udfaldet af den lægebehandling (i december) jeg ventede på i oktober 2013 tænker jeg at det er dumt at satse på nr. 3.

I dag skal jeg til endnu en speciallæge undersøgelse for mit piskesmæld, en reumatolog i Randers. Så må vi se hvad han siger.
Sid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 09:35   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Spørgsmålet er om du..

Kære Sid

.... har haft en rimelig frist til partshøring. Som jeg forstår dit spørgsmål, er det modtagelsesdatoen af partshøring der afgør, din sag.

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...ed-partshoring

"Det bør under alle omstændigheder tilkendegives parten, at myndigheden er berettiget til at træffe afgørelse i sagen, hvis fristen overskrides, uden at afvente partens svar."

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 09:37   #3
Sid
Kørt død i systemet
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2013
Lokation: Silkeborg
Alder: 39
Indlæg: 22
Styrke: 11
Sid er ny på vejen
Har frist for partshøringsbemærkninger til sygedagpengestop i dag men fagforeningen svarer ikke.

Jeg kender udfaldet af min undersøgelse og det gør kommunen også men da første sygedagpengestop ligger tilbage i tiden skal vi begge lade som om vi ikke gør.

Jeg er derfor i den situation at jeg kan argumentere for forlængelse både med den begrundelse at jeg kan blive helt rask indenfor 2x52 uger eller for at min tilstand er afklaret og derfor skal udredes til fleks eller førtidspension.

Men tænker at de to argumenter er modstridende og at det er dumt at satse på begge heste. Nogen der har erfaring med dette eller blot et godt råd?
Sid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 09:48   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kunne evt sende en mail eller brev(her skal du så bruge kommunes stempel, for modtagelse), og skrive, at du har bemærkninger, men afventer fagforeningen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension