K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2014, 18:32   #71
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Okay . Så må det være sådan hun tænker . Det ville da være rart . Hun har selv sagt at jeg skal nedsætte mine timer . Da jeg ringede og forklarede hende hvordan jeg havde det var det hendes meningen at hun synes jeg skulle prøve og nedsætte dem for at se om det gik bedre .

På min praktikkontrakt står der bare under formål . At det er formålet at forsøge at øge timeantallet men efterfølgende har hun sagt sådan til mig .

Synes bare at jeg har læst et sted herinde at de ondt kan risikere at raskmelde en selvom man kun kan arbejde lidt timer.

Sidst redigeret af Kiffer; 02-03-2014 kl. 18:34.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2014, 19:23   #72
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu er der jo ingen herinde der er synske herinde, men hvis de skulle raskmelde dig, var der jo ingen grund til, at de skulle udvide dine sygepenge først.

Så hvis de havde skumle planer med dig, kunne de jo lige så godt, have smidt dig ud uden at give dig de ekstra uger.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2014, 20:03   #73
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Ja det har du ret i . Jeg håber virkelig inderligt at det er tilfældet at de har de gode hensigter som de udgiver sig for .

Og det rigtig nok . Hvorfor skulle hun vælge at forlænge perioden hvis hun mente at jeg ingen smerter har. Igen .. Man bliver bare så pokkers forskrækket over alle de historier man læser herinde.

Når nu jeg efter planen skal være færdig med mit praktikforløb om 1 mdr. Hvornår og kan jeg så forvente at blive indkaldt til møde omhandlende hvad de har fundet frem til og om det er fyldestgørelsen nok osv. ?

Mvh Heidi.

Sidst redigeret af Kiffer; 02-03-2014 kl. 20:10.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2014, 22:11   #74
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Okay . Så må det være sådan hun tænker . Det ville da være rart . Hun har selv sagt at jeg skal nedsætte mine timer . Da jeg ringede og forklarede hende hvordan jeg havde det var det hendes meningen at hun synes jeg skulle prøve og nedsætte dem for at se om det gik bedre .
Alene det, at hun siger sådan synes jeg tyder på, at hun behandler dig og din sag ordentligt.

Men det er klogt, at sørge for, at have styr på alting alligevel, fordi, at hvis denne reelle sb bliver syg, flyttes til en anden post ell.l., så står du med problemet hvis du ikke har dokumentationen i orden.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Synes bare at jeg har læst et sted herinde at de ondt kan risikere at raskmelde en selvom man kun kan arbejde lidt timer.
Jeg mener, at vi har haft fat i den før i denne tråd.

Jeg tror du har læst om de sager, hvor borgeren raskmeldes fordi denne kan arbejde 50% af normal arb.tid eller mere. Fordi de så ikke er berettiget til fleksjob.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2014, 22:18   #75
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg har ikke fået et eneste stykke papir andet end den formular fra praktikpladsen. Har søgt aktindsigt nu men har ikke fået det endnu ...

Ja har sikkert spurgt om det før føler mig bare så usikker når jeg læser alle de urimelige historier herinde. Skal jeg tolke det således at hvis jeg ikke kan klare mere end jeg kan nu .. Altså halv anden time dagligt så risikere jeg ikke at de bare kan raskmelde mig og sende mig til kontanthjælp

Sidst redigeret af Kiffer; 02-03-2014 kl. 22:21.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2014, 22:28   #76
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Skal jeg tolke det således at hvis jeg ikke kan klare mere end jeg kan nu .. Altså halv anden time dagligt så risikere jeg ikke at de bare kan raskmelde mig og sende mig til kontanthjælp
Der er nok ikke nogen herinde, der kan garantere, at du ikke ryger på kh, det kan jo handle om forlængelsesmuligheder af sdp, som jeg ikke er inde i.

Men hvis du tidligere har været i fuldtidsarbejde, så mener jeg helt bestemt, at du ikke kan raskmeldes så længe din arb.evne er under 19 timer pr. uge.

Jeg håber andre byder ind hvis jeg er galt på den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2014, 22:31   #77
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Jeg har ikke fået et eneste stykke papir andet end den formular fra praktikpladsen. Har søgt aktindsigt nu men har ikke fået det endnu ...

Ja har sikkert spurgt om det før føler mig bare så usikker når jeg læser alle de urimelige historier herinde. Skal jeg tolke det således at hvis jeg ikke kan klare mere end jeg kan nu .. Altså halv anden time dagligt så risikere jeg ikke at de bare kan raskmelde mig og sende mig til kontanthjælp
Tror ikke at de raskmelder dig. Det er bare et spørgsmål om du bliver afklaret inden din forlængelse udløber. Hvis du ikke når at blive afklaret, ja så risikerer du at havne på kontanthjælp.

Lige et par spørgsmål, det er svært at holde rede i alle dine tråde

Hvor lang tid er der til din forlængelse af sygedagpengene udløber?
Hvor mange praktikker har du været i?

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2014, 22:46   #78
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg er blevet forlænget i 39 uger. Det udløber i juli og jeg er min første praktik
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2014, 00:51   #79
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man kan sagtens, og desværre ofte, ende som sygemeldt, på kontanthjælp.

VH POpae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2014, 12:58   #80
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser

Når nu jeg efter planen skal være færdig med mit praktikforløb om 1 mdr. Hvornår og kan jeg så forvente at blive indkaldt til møde omhandlende hvad de har fundet frem til og om det er fyldestgørelsen nok osv. ?

Mvh Heidi.
Har du ikke løbende opfølgningsmøder med sagsbehandler ca. 1 gang om måneden?

Når praktikken er slut må du presse på for at finde ud af om du skal i mere praktik. For det meste vil de se dig i forskellige praktikker. Din arbejdsevne skal være afklaret inden du kommer videre, og er den ikke afklaret når de 39 uger er gåer, så risikerer du at ryge ud og på kontanthjælp.

Ikke for at skræmme dig, bare for at du ikke lader tiden gå til ingen nytte. Du kan ikke få 39 ugers forlængelse igen.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension