K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-12-2009, 14:19   #1
RuBn86
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2009
Indlæg: 16
Styrke: 15
RuBn86 er ny på vejen
Selvstudie på flexjob.

Jeg har fået arbejde i en spillehald, hvor jeg er ansat ca 24 timer i ugen. Jeg kom så til at tænke lidt på, at jeg jo gerne ville blive klogere (er 23 år), og om det er muligt at tage uddanelse/selvstudium mens jeg er ansat i et flexjob.

Jeg arbejder nemlig som sikkerhedsvagt, dvs. jeg har mange timer hvor jeg egentlig bare sidder ved computeren, på nettet eller bare stirrer ud i lokalet. ud af de 7 timers vagte jeg har, er jeg ca aktiv i 1-1½ time, resten af tiden går med at holde øje. Jeg kunne godt tænke mig et selvstudiom, evt en HF, da jeg jo egentlig kan lave mine ting mens jeg sidder på arbejde, og derved også udvikle mig lidt samtidig. Men er dette overhovedet lovligt? Eller er det noget jeg skal forklarer kommunen, at det jo egentlig ville være en fordel for mig.
RuBn86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2010, 15:38   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det kan jeg ikke se at der skulle være noget ulovligt i , jeg har en veninde der mens hun var i fleksjob tog et kursus i regnskab og det så kommunen kun posetivt på da det jo ville kunne bedre hendes arbejdsevner ...

Jeg vil anbefale dig at skrive til din jobkonsulent og forklare som her at du ønsker at læse som selvstudium mens du er på arbejdet da der er meget stille tid imens du arbejder , det job du har er jo netop sådanne job som studerende er ude efter netop fordi der er mulighed for at læse lektier mens man er på arbejdet....

Så helt klart en god ide du har fået der ,,,,

Skriv til din jobkonsulent (med kopi til din sagsbehandler ) og skrive at du ønsker at læse HF som selvstudium men at du gerne vil have deres tilsagn om at det er ok , på den måde er du sikker på at de ikke senere kan komme efter dig ...

Og ellers vil jeg sige at det jo er helt op til dig selv hvad du feks bruger din fritid til og derfor kan du jo også læse efter arbejdet , kan du klare det så er det jo kun godt at du kan klare at læse nogle timer hjemme (enkelte fag) er jo ikke det samme som at du ville kunne klare en uddannelse på normale vilkår at man er i fleks job betyder jo ikke at man ikke må blive klogere
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension