K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2010, 16:07   #1
palette
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2009
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
palette er ny på vejen
vedr nedsættelse af ledighedsydelsen i 2010

Hej alle
Er der nogen af jer der ved om det er reglen i kommunerne, at nedsætte det månedlige beløb efter 18 måneders ledighed?
Jeg har tidligligere fået maximum beløbet i ledighedsydelse og nu her i 2010 kan jeg se de skriver i oversigten:
Ledighedsydelse efter 18 måneder beløbet er 322, 52 kr. mindre om måneden end hver måned i 2009
Har det noget med deres refusion fra staten at gøre?
og hvor kan man finde i loven om det er tilladt?
Hilsen Palette
palette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 22:00   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det har jeg ikk hørt noget om ,prøv lige at kikke en ekster gang,er det ,det øverste tal der er mindre eller er der trukket for meget skat ,der har jo skullet tastes nye tall på alle i det nye år , så jeg tror der må være sket en fejl....ydelsen er 14819,89 kr før skat
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 23:14   #3
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ledighedydelsen skulle forsøtte som det altid har gjord med den stigning der kommer hvert år.måske er du en af de menerker der får mindre ud af forårs pakken.ligept udgør ledighedydelsen op til 14819,89 kr før skat afhægning om man får de 91% af højeste dagpengesats
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 00:48   #4
palette
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2009
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
palette er ny på vejen
nedsættelse af ledighedsydelse

Jeg har fået 91% af max beløbet både i 2008 og i 2009
På afregningen står der øverst:
Udregning af ledighedsydelse efter 18 måneders ledighed det er derfor jeg undrer mig,
der har ikke tidligere stået hvor mange måneder jeg har været ledig

Jeg har i min egen udregning af beløbet, både taget højde for skat og fradrag gældende fra det nye år 2010
Nu har jeg gennemgået regnestykket igen og jeg får stadig en difference på lidt under 500 kr udbetalt
Enten er det en regnefejl fra kommunen eller som de skriver
ydelse efter 18 måneders ledighed

Jeg har før været ude for at kommunen laver regnefejl, gjort dem opmærksom på det og de har rettet det

Ville bare høre om nogen af jer havde hørt om nedsættelse af det månedlige beløb pga 18 måneders ledighed
Blev lige mistænksom, for der er noget med stats refusionen ændres ved så lang tid på ledigehdsydelse og skulle ikke undre mig hvis de prøver at sende regningen videre. Har efterhånden mistet tilliden
men tak for jeres svar
venligst Palette
palette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 01:13   #5
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
.men jeg så gomorgen danmark der var nogen inde der var en der fik ca 500 mindre ubetalt efter den forårs pakke men ring/gå ned og spørg.jeg har nemlig selv haft fat i sakt de trak lige 9 % mere i skat end de skulle.

Sidst redigeret af superkok; 31-01-2010 kl. 01:21.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 13:26   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal sende dem et brev med dine spørgsmål der fremgår ingen steder overhovedet at ledighedsydelsen skal sættes ned efter 18 mdr jeg har også været på ledighedsydelse i 18 mdr og her er ikke sat noget ned , så det er enten en regne fejl eller de har sovet i timen skriv til dem og bed om en forklaring på hvorfor der mangler de penge eller ring til dem og hør og kommer de så med en forklaring du ikke kan acceptere så send et brev hvor du spørger om det og beder om lov henvisning
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nedsættelse af revalidering ? FrkSilverfox Alt det andet 9 03-02-2012 10:23
Nedsættelse af timetale fruJohnny Spørgsmål ang fleksjob 8 24-02-2011 09:59
den nye bekendtgørelse vedr fradrag i ledighedsydelsen palette Spørgsmål ang fleksjob 8 18-02-2011 21:48
Nedsættelse Bente Knudsen Dit og Dat 2 30-04-2007 19:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension