K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2014, 05:31   #1
smit46
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2010
Indlæg: 13
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
smit46 er ny på vejen
Førtidspension eller hvad

Hey, jeg er en fyr på 50år, der har arbejdet siden jeg var 15år gammel, jeg har lavet Lastbiler hele mit liv, tungt, beskidt, koldt, vådt, gennemtræk, ude i kulde og sne, år efter år, i de mest mærkelige arbejdsstillinger, på knæ, og kolde betongulve, idag er jeg slidt op, de sidste 2år har jeg været i et fleksjob hos en vognmand, bare tuller rundt og rydde lidt op, først på 20 timer, så ned på 12 timer, og nu har jeg så bedt kommunen om at starte en sag om førtidspension, for jeg kan ikke holde til det mere.mit spørgsmål er så, hvad er bedst, at kommunen starter en sag på de nuværendene læge papirer de har, eller at de starter helt forfra, sagsbehandler siger til mig, hvis de starter en sag på de nuværendene undersøgelser så må de ikke indhente flere oplysninger, men skal vudere det ud fra det de allerede har, så kan det gå stærkt, men mange af mine læge papirer er både 2-4år gamle, så sagsbehandleren siger det er bedre hun laver en lang sag, så de starter forfra, for så kan jeg få alle de sidste nye læge papirer med, det lyder jo rigtig nok det hun siger, men er det den bedste løsning?? de vil jo sende mig ud i alt muligt prøvning igen, helt forfra, og helt ned til kun 2 timer i evt fleksjob..jeg har så mange smerter hver dag af gigt, urinsyre gigt og ledegigt, jeg spiser Dolol og Oxicontin, da det er det eneste der kan tage toppen af de smerter, jeg håber nogen har et godt råd til mig.
smit46 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2014, 06:04   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det ser ud til at din sagsbehandler har ret...

For hvis du ikke har nok papirer i din sag og de ikke er nye nok...ja så vil du bare få et afslag hvis du søger førtidspension på det foreliggende grundlag (den hurtige måde)

Du skriver at du arbejder i fleksjob nu i 12 timer pr uge....og dette kan du ikke klare...

Vil det ikke være muligt for dig at få sat din tid yderligt ned...du kan evt snakke med din arbejdsgiver og så din jobkonsulent...

For kan du bare arbejde nogle timer pr uge...ja så vil du ikke være berettiget til en førtidspension...men stadig fleksjob som nu...

Hvor meget mener du selv du kan...og hvor meget arbejder du nu...jeg går ud fra at du ikke kan arbejde de 12 timer som din aftale er på nu...

Din(e) sygdom(me) er der sket noget forværring eller hvordan siden du har fået det værre og ikke kan arbejde de 12 timer pr uge....og er denne evt forværring tilset af læge så det er dokumenteret hos denne...

Alt skal jo dokumenteres på en kommune...så hvis du ikke har været hos læge ang forværring...ja så skal du se at komme afsted...evt bed om henvisning til nogen som ved noget om det du fejler...

Det er korrekt at kommunen skal have indhentet nye lægelige papirer på dig....og dette kan de ikke hvis du søger på det foreliggende grundlag eller den hurtige måde....da de kun skal se på de ting der ligger i din sag lige nu...

Så for at få det nye med...ja så skal det sker på det du kalder den langsomme måde...

Kommunen skal også have set hvad du kan feks igennem en arbejdsprøvning...

Men spørgsmålet er om du slet ikke kan noget som helst....eller om du måske ville kunne arbejde 3 eller 4 timer pr uge...måske et sted som er nemmere end det du har nu....for så skal i jo have set på om du kan få sat din tid ned...der hvor du arbejder...og kan det ikke lade sig gøre ja så må du på jobjagt efter et hvor det kan lade sig gøre med det timetal...

Men uanset hvad så skal du huske at have kommunen med i alle beslutninger...om det er at sætte tiden ned eller helt stoppe og finde nyt job osv osv
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2014, 09:49   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du er nu sygemeldt? Eller bør være det;

Ved en sygemelding, skal kommunen følge dig ift reglerne om sygedagpenge. Din ydelse vil være ledighedsydelse, på højeste niveau.

De kan IKKE fratage dig, din fleksbevilling, når du er syg.

Dvs at de SKAL indhente lægeerklæring hos din læge, som evt kan henvise til speciallægen(som du nok har).
Dine lidelser har sandsynligvis IKKE udsigt til forbedringer, men tvætimod, yderligere forværring.

Der kan ske 2 ting, du bliver klar til 12timer igen, eller du skal nedsættes yderligere, alternativt førtidspension.

Du kan herefter søge for foreliggende grundlag, da der således vil ligge nye og opsamlende lægedokumenter. Dine gamle lægepapir, skal således STADIG bruges, medmindre disse lidelser er helbredt. Men anbefales kun, selv at søge hvis sagen trækker ud.

Hvis du skal sættes BETYDELIGT ned, fra de 12 timer, vil du være berettiget, til en førtidspension, fordi alt under 12 timer, skal være med formål om, at du på sigt kan klare flere timer.

Men din restarbejdsevne er formodentlig under afvikling, og IKKE under udvikling, som et væsentlig lavere timeantal(2-5 timer), skal begrundes i.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 16-02-2014 kl. 09:52.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2014, 15:38   #4
smit46
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2010
Indlæg: 13
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
smit46 er ny på vejen
Tak for svar, til dem der har skrevet, jeg er normalt ikke typen der går til lægen hele tiden, normalt går jeg kun derop når det virkelig gør ondt, og jeg ved godt det er forkert, jeg burde rende til lægen meget mere, men nu er jeg jo håndværker med stort H, og jeg har en stor smertetærskel, men jeg kan godt mærke de sidste par år det er gået lidt den anden vej,
smit46 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension