K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2009, 10:56   #1
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Førtidspension og ulykkesforsikring

Jeg er så efterhånden ved at være kommet igennem det papirarbejde der er i forbindelse med, at jeg er blevet godkendt til førtidspension her fra d. 1 december. Blandt andet kontaktede jeg min forsikringsmand d. 24. november for at oplyse ændringen, og han sendte svar tilbage, at jeg ville modtage en ny police på min ulykkesforsikring med posten. Fint nok, så tror jeg den er i vinkel!

Men nej! Modtog i går et brev fra mit forsikringsselskab, hvor der var vedlagt en samtykkeerklæring, som jeg skal underskrive. Forsikringsselskabet skal nemlig vurdere om min ulykkesforsikring kan fortsætte og i givet fald på hvilke vilkår. For ifølge dem, så kan de kun fortage ændringen, hvis de har pensionsagens akter.

Nu sidder jeg så lidt undren tilbage, for jeg har aldrig hørt at forsikringsselskaber gør sådanne noget. Har snakket med en anden der også er førtidspensionist, og der var ingen problemer med hendes forsikringsselskab – de ændrede bare hendes arbejdstitle i policerne, og dermed færdig. Så nu kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad jeres erfarringer er på dette område.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 11:33   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, ja, hvis du har tegnet forsikringen INDEN du blev ftp ja, så er det jo de vilkår der gælder fortsat, skulle jeg mene MEN der er så lige det i det at set fra forsikringens side så ønsker de at vide om dine vilkår både fysisk og psykisk har ændret sig!

Vi havde også en forsikring men da vi så blev pensionister ja, så skulle vi betale højere præmie samt ville de have at vi skulle udfylde flere skemaer ang vores skavanker!

Dvs, som vi så det = nul dækning -for de ville tage alverdens forbehold i tilfælde af!!!

Kort og godt vi opsagde den for i vores terminoligi kunne vi sagtens se at vi kunne få lov til at deltage m forhøjet præmie men i realiteten kunne de nok altid finde en måde at snige sig udenom!!
(med til historien hører også at vi faktisk i en del år havde indbetalt til denne men da vi første gang forsøgte at benytte os af denne ja, så var det ikke liiige det vi havde forsikret os imod )

Nix, den eneste forsikring vi har beholdt er den fra vores respektive fagforeninger for de har stadig ikke stillet andre krav end tidligere. Der godt nok ikke så høj en dødsfaldssum meeen der skulle da nok kunne blive en klat penge til de evt efterladte

Du spurgte og fik svar og der vil sikkert komme flere herinde der -forhåbentlig- har positivt at fortælle.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 11:38   #3
sunshine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2009
Indlæg: 15
Styrke: 15
sunshine er ny på vejen
Hej Gittedl, jeg er også blevet tilkendt førtidspension herfra den 01. november og JA, hvor er der mange ting man skal have ændret. Jeg har også en ulykkesforsikring gennem vores private forsikringsselskab og da jeg ringede og orienterede dem om min nye " titel" blev det bare ændret i policen og jeg modtog et nyt med posten. Så der var ingen problemer der.

Håber du får styr på det for de forsikringer kan godt være svære at danse med.

Hilsen
Hanne
sunshine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 11:38   #4
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej. Jeg kontaktede også min fuldtidsulykkesforsikring, og fortalte jeg var blevet førtidspensionist. De noterede det, og skrev tilbage at det ikke ændrede ved noget. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 12:09   #5
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Det er da utroligt at der en sådan forskel på forsikringsselskaber. Det der så er mærkeligt i mit tilfælde, er at det er på grund af en ulykkesforsikring!! Og jeg har fået pension på grund af en hjertesygdom Kan ikke helt se sammenhængen imellem de to ting, men nu får vi at se hvad de siger, for bliver der bøvl med dem, så får min kære forsikringsmand et opkald fra en lettere ophidset kunde
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 13:53   #6
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
jeg har sågar hørt,at nogle var blevet smidt ud af deres forsikringsselskab,fordi de var blevet tilkendt FP,det er mere end frækt,uhørt og at nedgøre ens person...

jeg har selv tænkt på,om jeg skulle ringe til mit forsikringselskab og høre ang. det,at jeg er blevet FP i maj 09,jeg har en 24 timers ulykkesforsikring...

nogen der ved noget om den forsikring eller har sådan en også...
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 14:33   #7
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Ja forsikringselskaber er utrolig forskellige.

Da jeg blev ftp, ringede jeg også til mit forsikringsselskab og vupti, så steg jeg ca 300-400 kr ex om året.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 14:47   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Her er et selskab, der forsikrer handicappede.

Citat:
Vidste du ? ? ? …
- at din ulykkesforsikring sandsynligvis ikke vil give dig den erstatning, du forventer, trods det du i mange år har betalt præmie…. ? ? ?


http://www.h-g-f.dk/

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 16:05   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Undskyld, men hvor har I forsikring henne?

Det kunne jo være interessant at vide, om samme selskab behandler forskelligt. Eller finde ud af generelt, hvor de lader til at være til forladelige....

Jeg har alm indbo og tyveriforsikring hos GF, da jeg blev førtidspensionsit faldt præmien, da de vurderede at jeg ville være mere hjemme end andre 'normale' borgere, hehehe.....hvilket så også er i tråd med sandheden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 16:11   #10
Diva
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2009
Indlæg: 22
Styrke: 15
Diva er ny på vejen
Ja jeg synes også det kunne være meget interessant at få nogle navne på, både de gode og de dårlige. :-)
Diva er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ulykkesforsikring med dødsfaldsdækning? jenspinddk Alt det andet 25 28-07-2013 08:46
Ulykkesforsikring millidk Nyttigt at vide for Førtidspensionister 20 11-04-2012 15:07
Ulykkesforsikring, med FP? Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 21-09-2010 23:45
Ophævelse af ulykkesforsikring jomfruen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 24-07-2009 09:59
ulykkesforsikring/ny helbredsoplysninger jomfruen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 5 15-05-2009 12:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension