K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2011, 00:52   #21
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
18´ner tror jeg er for sent, men du kan ændre det til en alm §17. (der skal de køre din sag som en §18 forskellen er kun at du har søgt)

Du skriver såre simpelt bare at du har forsøgt at sætte dig lidt ind i forskellen på de forskellige §§ ifb FP ansøgning, og har opdaget at du mod bedre vidne har begået en fejl, i det du mener en almindelig §17 og ikke §17 foranliggende.

En fejl du naturligvis beklager. Jeg beklager derfor at xxx ikke har vejledt mig korrekt, og jeg derfor begik denne beklagelige fejl.

Derfor ønsker jeg her med at lave min §17 førtidspension på det foranliggende grundlag om til en §17 førtidspensions ansøgning.


Det er sådan at du ikke kan søge en §18 (også derfor jeg tror det er for sent) men du kan søge en §17 og §17 foranliggende.
PÅ den foranliggende SKAL du have en afgørelse senest 3 måneder fra den dag du søgte.
På alm §17 forlanger du "bare" at kommunen kører din sag som hvis de selv ville forsøge med en §18, dette vil kunne tage meget lang tid, og vil indeholde et værre rand til læger psykiatere møder ol bureaukrati, lige som de sikkert?? måske vil forsøge at få dig i en arbejdsprøvning, mere behandling ol.

*gg* jeg kan ligefrem høre dig stønne forskrækket, puhe det lyder voldsomt, men det er slet ikke sikkert at det bliver så voldsomt, lige som at det ikke behøver tage 10 år endnu. MEN det kræver at du konstant og så igen skriver til din SB´er.... hvor langt er min sag, hvad er det næste jeg skal, hvornår skal jeg det, hvorfor skal jeg ikke snart have lavet en generalhelbredsundersøgelse? hvornår skal jeg til en speciallæge i xxx, og det skal du blive ved og ved og ved, og så gerne mindst en gang hver måned.
Du skal presse din SB´er så meget at hun virkelig bliver træt af dig og bare vil se af at få dig i gennem systemet, slippe af med dig, og så hun ikke vil risikere at få dig tilbage igen.
Gør du det vil din sag forløbe rimelig hurtig, især hvis du samtidig begynder at klage hvis hun ikke svarer inden for en rimelig tid.

Ud fra hvad du skriver, tror jeg det er en dårlig ide at forsøge at lave din ansøgning om, det er bedre du venter til kommunen har taget stilling, og du så ved et evt afslag, lader være med at anke, men i stedet skriver til din SB´er, i samme spørgerne mås-irriterende dur, hvor de første spørgsmål passende kunne være i stilen med; Hvad så nu, hvordan kommer jeg videre her fra til en afklaring på min sag, hvilke tiltag mangler der, for at få fundet ud af om jeg hører til på fleks eller FP.....

Som jeg vist har sagt et par gange, så har du alt den hjælp du har brug for her på k10, så stress ikke over noget der (måske) kommer, for når det kommer skal du nok få hjælp.
Jeg er så bare rigtig god til at oplyse om laaangt ud i fremtiden, men det må du endelig ikke tage for mere end det er... det er mere sådan en det og det vil sikkert ske, så du ikke står og bliver overrasket, skrevet uden at jeg kan love at der slet ikke kommer nogle overraskelser.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2011, 08:17   #22
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Men hvad hvis man så får afslag på en §17 på det foreliggende grundlag... så skal der vel stå en begrundelse og hvad der mangler at blive afklaret...

Og så kan man vel bruge den til at slå sagsbehandleren oveni hovedet og få hende til at starte en §18....

Man har vel ikke noget at tabe når man er på kontanthjælp...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2011, 09:19   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Story,

No. 1, så prøv at holde dig til et indlæg i din tråd adgangen . Du kan i op timer 6 timer efter dit indlæg redigere i det og derved få noget ekstra med, blot rettet til en anden. Bare så du ved det web vil gerne at du "nøjes" så meget som muligt og ikke skriver flere indlæg efter hinanden, men altså bruger redigér knappen.

Som LUM siger kan du se om du kan lave din §17 om til en alm ansøgning, da du simpelt hen ikke kan være sikker på om du har alt hvad der skal til for at søge på det foreliggende grundlag. Alternativt lad det kører din gang og anmod om opstart af en §18 i fald du får afslag på §17.

Held og lykke med det, det skal nok gå. Jeg er selv lige blevet indstillet efter en §18 og jeg startede min afklaring i august 2008, så det har taget ca. 3 år. Det er gået hurtigt trods alt. Jeg har nok haft ca. 6 forskellige sagsbehandlere. Så har jeg været i en 6 mdr. arbejdsprøvning af egen vilje, men det tog rigtigt hårdt på mig. Endvidere er der lavet en masse læge rapporter og erklæringer, samt jeg har afprøvet andet medicin for evt. bedre virkning, så vi har nået meget også selvom der af og til har været stilstand i kommunen og jeg har måtte rykke op på om der "skete" noget.

Man lærer at være sin egen sagsbehandler og det er nok også det du er nået til, men du skal ikke lade dem hundse med dig for indhentning af papirer og deslige.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2011, 11:35   #24
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville fastholde §17 på foreliggende grundlag, dvs ALT der har været indhendtet/givet /afprøvet, derfor bilagsliste, vedlægges.

Ved afslag SKAL dette begrundes, og der SKAL peges på ordinær forsørgelse, eller anvisning til hvordan du opnår dette!

Og du skal selvsagt klage videre i systemet(BAN) v afslag.

Du er i en syltekrukke, og der bliver du med mindre du får noget igang, er min overbevisning.

PS. Det er ikke din pligt at sørge for at vedlægge dette.
Du skriver bare hvilket dokument(navn, dato, hvorfor) og dette skal sagsbehandler så sørge for bliver vedlagt.
Lad sagsbehandler arbejde lidt, det er hendes pligt.
Kan hun ikke finde det, skal du selvsagt være behjælpelig.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2011, 11:53   #25
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
og der SKAL peges på ordinær forsørgelse, eller anvisning til hvordan du opnår dette!

det behøver de ikke, hvis det er læge oplysninger som mangler
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2011, 11:59   #26
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
men du kan ændre det til en alm §17. (der skal de køre din sag som en §18 forskellen er kun at du har søgt)
det vil jeg absolut ikke anbefale
fordi du kan vente op til 2 år og sagsbehandler kan bare indstille negativt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2011, 12:15   #27
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Tak til alle I dejlige mennesker, som giver Jer tid til at støtte og hjælpe. Jeg er dybt taknemmelig!

Jeg tror jeg fastholder min §17 på foreliggende grundlag. Er det ikke også noget med, jeg bliver indkaldt til møde, og får mulighed for at foreligge min sag, for nævnet?

Jeg føler heller ikke jeg har så meget at miste, jeg blev jo allerede for et år siden afklaret på REVA, og min sagsbehandler sagde dengang, at jeg skulle indstilles til Fleks 10 timer ugentligt. Hun fik mig bare aldrig indstillet til fleks, og sommer/efterår, blev jeg meget syg, med mange indlæggelser. - og så ville hun slet ikke gøre noget, før jeg fik en diagnose. Det fik jeg sidst nov.2010, jeg har en tilbagevendende kronisk tarmsygdom, og skal i perioder resten af mit liv have binyrebarkhormon.

Min SB sagde i dec. 2010, at nu så min sag anderledes ud, pga min fysiske sygdom. Og har så også fået det psykisk værre, og går ugentligt til samtaler på psykiatrisk afd.

Hvis jeg får afslag, vil jeg anke det. Ender det med afslag igen, så skal de jo indstille mig til fleks, og min SB sagde i sin tid, det bliver meget svært at finde fleksjob til mig, med så lavt timeantal, så det kunne godt ende med at munde ud i pension.

Endnu engang, mange tak for Jeres støtte.

Mvh. M.
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2011, 22:54   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
PS. Det er ikke din pligt at sørge for at vedlægge dette.
Du skriver bare hvilket dokument(navn, dato, hvorfor) og dette skal sagsbehandler så sørge for bliver vedlagt.
Lad sagsbehandler arbejde lidt, det er hendes pligt.
Kan hun ikke finde det, skal du selvsagt være behjælpelig.

VH POpiae
Du har helt ret popiae, men hvis man gør det selv, så er man sikker på, at det bliver gjort ordentligt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 11:10   #29
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Hej igen..
HJÆLP, jeg har stadig intet hørt. Skulle jeg ikke modtage et brev, hvor jeg bliver indkaldt til møde, og får lov at forelægge min sag? Nu er der gået 19 dage. :/ - jeg har også indtalt beskeder på min sagsbehandlers tlf.svarer (da hun er umulig at træffe), men hun ringer ikke tilbage!

Mvh. M.
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 23:44   #30
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Foretræde er først den dag din sag bliver behandlet.

Og der går ca. 3 mdr før afgørelse skal være truffet.

Men få fat i ressourceprofilen, som SKAL opdateres, selvom der er søgt på forelæggende.
Og du SKAL partshørres i denne.

Husk at spørge SKRIFTLIg, mail eller brev, sidstnævnte skal, du aflevere, få stempel, og kopi til dig selv.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej håber i kan hjælpe mig, sygedagpengestop skylla Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 01-03-2012 00:44
Håber i kan hjælpe e77 Alt det andet 215 25-01-2012 21:47
Håber der er nogen der kan hjælpe.. solsikke Alt det andet 9 07-09-2011 10:53
Håber der er nogen der kan hjælpe mig fie123 At søge førtidspension 3 15-08-2011 17:10
Håber nogle kan hjælpe... forviret Spørgsmål ang fleksjob 22 01-09-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension