K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2012, 11:28   #1
ErikD
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2008
Alder: 59
Indlæg: 59
Styrke: 16
ErikD er ny på vejen
Søge job som førtidspensionist

Jeg har søgt flere job med begrænset timeantal og har fået afslag på alle jobberne.(hvis de overhovedet sendte svar tilbage)

Jeg har tideligere arbejdet som vikar hvor jeg ikke fortalte til vikar bureau jeg fik førtidspension og hvor de gav mig masser af arbejde.(for meget)

Min fornemmelse er at fordi jeg skriver i ansøgningerne at jeg er førtidspensionist kommer jeg aldrig i betragtning til jobberne.

Så nu er det store spørgsmål om jeg skal begynde og lyve og undlader at fortælle jeg er førtidspensionist når jeg ansøger jobs.

Er der nogen der oplever det samme som mig og hvad skal jeg gøre.
ErikD er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 12:34   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære ErikD

Jeg har desværre ingen arbejdsevne tilbage, så det er ikke aktuelt for mig at søge job.

Jeg synes ikke det er at lyve, når man ikke fortæller, at man er førtidspensionist.
Det er blot fortielse af en oplysning, der ikke er brug for,
da du vel næppe søger på job, som du ved, du ikke kan magte.
Du har sikkert ret i, at den oplysning får mange til at stå af, så lad være med det.

Oplysningen kan eventuelt gives på et senere tidspunkt,
når du har bevist over for dig selv og arbejdsgiver,
at du er kompetent, og rent fysisk/psykisk kan klare jobbet.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 14:16   #3
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Det er svært...rigtig svært. Jeg har hørt fra andre der søger job som enten ftp eller flexer at de har samme fornemmelse som dig. Men jeg er samtidig meget åben omkring min sygdom og de begrænsninger den sætter for mig ( psykisk lidelse) og jeg har egentlig aldrig følt det har været en hindring for mig i fht omgivelserne.
Man må vel slå på det positive man kan tilbyde : fleksibilitet i fht arbejdstider, selvindsigt, afklarethed,...?
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 20:14   #4
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
som Florken skriver - så længe du søger job du kan klare, både tidsmæssigt og fagligt - tja så mener jeg også det er en uvæsentlig oplysning.

Og ja mange bliver sorteret fra på den konto!

fortsat god jagt
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 23:32   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmmm, tænker mere på, at der jo kan søges løntilskud til førtidspensionister, så hvis dét er meningen, så er det jo af stor betydning om man skriver man er førtidspensionist eller ej.
Mange arbejdsgivere ANER IKKE EN BRIK OM REGLERNE, og hér kan det være en fordel at lige fortælle lidt om fordelene ved at hyre en førtidspensionist til jobbet........mange kan faktisk godt se fordel når de bare får den penslet lidt ud.

Arbejdsgiveren betaler lønnen, kommunen betaler tilskuddet.

En anden god tommelfinger regel er også at bruge sin sagsbehandler som sparringspartner, så man ikke ''kommer til'' at gøre noget forkert, dette gælder specielt hvis du er på den nye ordning. Tror ikke det har den store betydning på den gamle ordning.

Held og lykke....

http://www.personaleweb.dk/03Z4465891
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 07:01   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Jeg synes ikke det er at lyve, når man ikke fortæller, at man er førtidspensionist.
Det er blot fortielse af en oplysning, der ikke er brug for,
Også min holdning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 02:52   #7
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Og min!
Ærlighed omkring dette har været til ubodelig skade for mange - det ændrer de fleste menneskers syn på dig med et snuptag.

Man er brændemærket, og informationen kan ikke trækkes tilbage, når den først er givet.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 03:35   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hvis det var mig ville jeg sige det som det er - at jeg er ftp-er..jeg ku ikke lade være,det ville jeg ikke ha det godt med.

dermed ikke sagt andre gør noget forkert.jeg ku bare ikke ha det hængende på mig

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 08:13   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Har det ligesom dig, stribe. At være førtidspensionist er MIG, vil de have mig, så tag mig, vil de ikke, jamen så er stedet simpelthen ikke værdigt for mig alligevel, såå.....

Hvis jeg var arbejdsgiver ville jeg også miste tillid hvis jeg ansatte en person, som så først bagefter fortalte at vedkommende var førtidspensionist - jeg ville i hvert fald gerne selv vurderer om den arbejdskraft jeg køber, nu også til fulde matcher stillingens behov, for man må vel formode at førtidspensionister må have nogle skavanker et sted, siden de i første omgang blev førtidspensionister - ellers kunne de jo bare have valgt et ordinært deltidsarbejde baseret på jernhelbred, stabilitet og fleksibilitet.

Med sandhed kommer man som regel længest, det kan bare godt tage lidt længere tid.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 08:29   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
HELENEKR

fuldstændig enig...vi er som vi er....

min mand der er arbejdsgiver sagde ,at han ville blive sur hvis folk ikke er ærlig..som han siger måske er der ting der skal tages hensyn til og det ka han jo ikke hvis han ikke ved det

jeg havde ihverftfald ikke - nerver - til det...men vi er jo alle forskellige
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan en førtidspensionist søge flexjob? polper Spørgsmål ang fleksjob 6 04-12-2012 22:46
Førtidspensionist KBR Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 28-11-2012 16:39
Ny førtidspensionist Charlot Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 13-07-2011 15:24
§ 34 når man er førtidspensionist?? jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-03-2011 09:37
Førtidspensionist Jutta1502 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 36 20-11-2010 12:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension