K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2009, 04:07   #1
mijanse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2007
Indlæg: 24
Styrke: 17
mijanse er ny på vejen
er der kommet nye regler jeg ikke har hørt om før !!!

Hejsa

Jeg arbejder 20 timer om ugen i flexjob på en selvejende arbejdsplads der får kommunal støtte. jeg har arbejdet der i 3 år og er glad for det.
sagen er den at vi har en anden pige som er uder et projekt og er ansat i flexjob i det projekt og var egentligt lovet at få fast flexjob efter projektet.
Nu har jeg så fået at vide at hun alligevel ikke kan blive ansat fordi kommunen siger at man som flexjobber skal arbejde 20 timer om ugen på lige vilkår med *alm* ansatte og derfor ikke kan have skånebehov................. (hun og jeg er tilfældigvis begge 2 ansat i ens stillinger og vi har begge fået flex pga psykisk sygdom)
Jeg har aldrig hørt før at flexer nu ikke mere kan have skånebehov, er det en ny regel ? jeg syntes det lyder meget sært.
jeg fik også at vide at når man er i flexjob og arb feks 20 timer om ugen men får løn for 37 , så skal man hvis d er rigtigt være på arb pladsen i 37 timer men kun arbejde de 20, det lyder da også helt hen i vejret. sådan er det da ikke nogle steder så vidt jeg ved.
Er det muligt for en kommune at lave deres EGNE regler mht flexjob ?
jeg har kigget i de forskellige lovgivninger men syntes ikke jeg kan finde noget.

mvh

Mijanse
mijanse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 04:29   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Bestemt nej sådan er det ikke og der er heller ikke lavet nye regler hverken den ene eller den anden påstand holder og har hun fået det at vide så er der nogen der tager en vis legmesdel alvorligt på hende...

Du skriver at hun er i projekt det har jeg sådan set heller ikke hørt at flekser kan være så den er også ny , hvad er det for et projekt hun skulle være i ...

Og nej det er heller ikke muligt for en kommune at lave sine egne regler ..

Hvis de har sagt det til pågældene som du skriver her så ville hun gøre sig selv en kæmpe tjeneste ved at forlange at få det på skrift og derefter klage over det , men jeg giver 1 til 100 på at hun ikke kan få noget på skrift og at der er noget hun har misforstået ... det vil jeg i hvert fald håbe der er og at der ikke er nogen kommunalt ansatte der kan finde på at binde hende sådan en historie på ærmet
  Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 05:24   #3
mijanse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2007
Indlæg: 24
Styrke: 17
mijanse er ny på vejen
jeg ved egentligt ikke hvad det projekt går ud på......... det sted jeg arbejder har forskellige afdelinger. det startede med at være en arbejdsplads for psykisk syge i skånejob, så er det udvidet med at være et sted med arbejdsprøvninger. og jeg mener det er i den forbindelse der er et projekt som det kaldes, men hvad det går ud på ved jeg ike helt.
først hed det sig at min arb plads ikke mere måtte ansætte folk i flexjob hvis de var inden for målgruppen dvs psykisk syge............... så fik jeg at vide at det var fordi at når man er i flex skal man arb på lige vilkår med alm ansatte og derfor ikke kan have skånehensyn.

jeg har en fornemmelse af at nogle i ledelsen prøver at finde en undskyldning for ikke at ansætte hende, og derfor skriver jeg her fordi jeg syntes det var nogle underlige forklaringer.

men tak for hjælpen og jeg vil fortælle min kollega om k10, så kan d være hun kan bruge det til noget

mvh mijanse

og hvis det var nogle regler der var kommet kunne jeg også se mit eget job være i fare zonen , selvom jeg nu ikke har hørt at jeg skulle være det...................... og så vil jeg også bare kende mine *vores* rettigheder

Sidst redigeret af Webmaster; 11-10-2009 kl. 14:59. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
mijanse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 11:30   #4
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa jeg fik at vide først at ang flexjob skulle han have omkring 12,50 time ugenligt men min nye sagsbehandler siger så at det er 20 timer ugenligt på normal vilkår med andre. så er også godt forvirret da jeg kun kan arbejde 15 timer ugenligt, max 3 timer pr dag og venter på afgørelse ang flexjob.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 11:39   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tænk, det samme sagde en sagsbehandler til mig og ham jeg er bisidder for!! Det var nu 20 timer på normale vilkår.

Jeg bad om at vi kunne få det på skrift, men vi har intet modtaget (som forventet) og det står da heller ikke nævnt i aktindsigten.

Jeg tror simpelthen at det er en løgn sagsbehandlerne er begyndt at bruge, efter som de nu kan se, at det kun er realistisk med fleksjobs på 20 timer med minimale skånebehov, hvis klienten skal gøre sig håb om et job...

Hvis de kan overbevise klienten om, at det nu hedder 20 timer, og ikke møde modstand - så er alt jo fryd og gammen for kommunen.

Men det er altså bund ulovligt at misinformerer klienterne på den måde, for det er ikke korrekt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 18:22   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej, har ikke hørt om projekter før.

Fik hun løn under projektet ?

ER hun visiteret som fleksjobber? Hvis ja, og hvis virksomheden er interesseret, så skal kommunen da ikke komme og sige, at hun ikke må ansættes der, fordi hun ikke kan arbejde 20 timer? Hvor mange timer er hun visiteret til at kunne klare?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 22:36   #7
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Jeg har godt nok 22,5 time om ugen, men jeg har da skåne hensyn, Jeg må ikke vaske gulv, eller løfte på fyldte øl kasser, det er indført i min kontrakt, det kan der ikke laves om på.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 06:07   #8
mijanse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2007
Indlæg: 24
Styrke: 17
mijanse er ny på vejen
jeg ved ikke så meget da jeg har været væk i 3 måneder fra min arb plads pga brækket ankel. og jeg er lige startet igen. men jeg ved hun er visiteret og får løn. ja jeg syntes det lyder mærkeligt men der er blevet stillet spørgsmål ved det fra min side og andre , så jeg håber på et svar.
jeg hader når der er en masse hemmeligheds kræmmerie fra ledelsens side og man kun får små bidder information.

jeg har ledt og ledt og kan ikke finde noget som helst om at der skulle være kommet nye love----------------------
mijanse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 06:08   #9
mijanse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2007
Indlæg: 24
Styrke: 17
mijanse er ny på vejen
ps

jeg har også en kontrakt med indførte skåne hensyn og jeg vil da mene at meningen med flexjob er at tage hensyn..............ellers kunne man jo bare søge et alm arbejde.
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
mijanse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 08:38   #10
kelstrup
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: odsherred
Indlæg: 40
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kelstrup er ny på vejen
Jeg har flexjob og startede med 15 timer men svinger mellerm 12 og 15 ugtl. Jeg har talt med en fra jobcentret, som siger at man fra kommunens side er ligeglad og jeg arbejder 1 time om ugen eller 15 det er noget arbejdsgiver og den ansatte selv afltaler, så hvad kommunerne ellers finde på at sige må kaldes pure opspind.
kelstrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
BAN kan ikke pålægge kommunen at starte sag pga nye regler hraun Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 28-05-2013 18:48
ikke kommet videre Jamie36 Alt det andet 11 22-04-2013 00:13
Er der kommet nye regler for FP-ansøgerer over 40 ? Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 09-06-2012 23:19
har i hørt. some Politik og Samfund 0 26-02-2010 19:57
hørt et sted... Kaftbyen Spørgsmål ang fleksjob 3 29-03-2007 07:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension