K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-07-2008, 11:11   #1
jdp
Elsker at være her på K10
 
jdps avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Alder: 53
Indlæg: 58
Styrke: 17
jdp er ny på vejen
Post hjælp til oversættelse af brev fra sagsbehandler...

Jeg har i dag modtaget et brev fra min sagsbehandler.

Der står: Indkaldelse til jobsamtale. Samtalen er et led i dit individulle kontaktforløb jf. kapitel 7 i Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats. Formålet med samtalen er at drøfte dine ønsker og forudsætninger for at komme i ordinær beskæftigelse hurtigst muligt.

Jeg er et stort spørgsmål, da jeg er i gang med at søge førtidspension. Stoppede arb.prøvning her i januar. Hold max 1 time om dagen.

Hvad betyder dette brev??? Vil hun have at jeg tager et job??? Hvis jeg kunne det, så var jeg v gud ikke på kontanthjælp eller søgte om førtidspension.

Takker på forhånd
jdp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2008, 11:16   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej jpd!

Det betyder ingenting. Kun, at du skal møde op til det lovpligtigt 3-månedersmøde. Stå i samme situation som dig, er også ved at søge ftp og fik også sådan en indkaldelse. Mødet tog 15 minutter... Så du kan tage det helt roligt
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2008, 11:24   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan læse loven her:

https://www.retsinformation.dk/Forms...id=115624#Kap7


Begynd med kapitel 2 - om målgrupper.

Derefter kapitel 7.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2008, 11:25   #4
jdp
Elsker at være her på K10
 
jdps avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Alder: 53
Indlæg: 58
Styrke: 17
jdp er ny på vejen
Pyha... Tusind ... tusind tak c",) Blev helt urolig og tænke hvad nu... Man v jo aldrig hvad de kan finde på.
jdp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2008, 12:41   #5
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Jeg er ved at være såååååååå træt at kommuner / love / regler m.m.
Jeg synes at det er så umenneskeligt at vi alle ( tror jeg ) hele tiden skal udsættes for breve og andet so forvirrer os igen og igen..det er så trættende og opslidende...
Og det er jo ikke lige på den måde man samler kræfter til at kunne leve et nogenlunde normalt og værdig liv...
Jeg skulle bare lige af med det...Jeg er så stresset for tiden at der kun skal et lille forkert "bib" til før jeg eksploderer eller tuder...
Hav en god dag derude bag skærmene...
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2008, 17:32   #6
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Har det nøjagtig på samme måde som dig lunamaria.. det er bare så hårdt og opslidende hele forløbet, så jeg føler virkelig med dig og alle andre.

Tusinde af sommerhilsner fra Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2008, 18:20   #7
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej jpd.

Jeg tror det bare er sådan nogle standard skrivelse de har. Så glemmer de lige at bruge hovedet når de sender dem ud. Jo flere §§§ de kan flette ind jo bedre.
Har oplevet at blive indkaldt til et møde (som jeg selv havde anmodet om) med trudsler om, at hvis jeg udeblev så bla. bla. bla.
Jeg ber om et møde og indkaldes så i brev med deres standard trusler. - - Og så er det man bliver stresset helt vild, for hvad er det nu de vil.
Har man det ikke dårligt, så skal de nok puste til ilden.

Jeg har altså også svært ved at tage det roligt.

Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2008, 18:41   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen det ér standart breve - jeg har flere lignende liggende med samme ordlyd selvom det hverken passer i øst eller vest. De eeelsker det der med at forvirre klienterne - og helst op mod en weekend så man RIGTIG kan sidde og spekulerer over hvad fanden det er de mon mener!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til oversættelse af læge sprog ette74 Alt det andet 9 08-08-2013 20:05
hjælp til oversættelse. rinse Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 23-10-2012 08:51
Hjælp til oversættelse PiaTT Alt det andet 7 27-02-2012 01:26
Har brug for oversættelse af brev. Camille Dit og Dat 29 17-09-2010 22:31
Hjælp til oversættelse af læge-sprog Jørgine Alt det andet 7 25-06-2010 19:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension