K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2013, 11:29   #1
schjodtz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Indlæg: 29
Styrke: 15
schjodtz er ny på vejen
Frakendelse ved Indtægt ved siden af FTP

Hej

Jeg har arbejdet 4 timer pr uge i lidt over et år ved siden af FTP.
Er ansat på alm. Vilkår.

Jeg kan muligvis få ca. 10-12 timer pr uge. Og jeg vil gerne prøve det af.
Men... Hvordan er jeg stillet? Kommunen kan ikke svare mig konkret. Det eneste de kan sige er, at på baggrund af indtjeningen, kan de sige at jeg kan være selv forsørgende.

Hvis jeg fx. Prøver at sige ja til 15 timer om ugen (så er der rundet op!!)
Tjener 125kr/time.
På et år med 52uger, vil det give lidt over 97.000kr! (Igen runde tal, og ikke taget højde for ferier osv.)

Så... Kan en kommune frakende mig pension, og kalde mig selvforsørgende ved en årlig indtægt ved siden af på 97.000kr?

Jeg får pens. Efter "nye regler efter 2003"
Jeg er klar over, at jeg bliver modregnet.
Og der er altså rundet godt op i eksemplet

På borger ser det ud til, at vi kan have sammenlagt supplerende indtægter på op til 112.000kr?!
schjodtz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 12:05   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja det er en vurderingssag ikke kun på beløb men også timer - arbejdsevne. Bem kommunen kan også gøre pensionen hvilende eller du kan blive visiteret til fleks.

http://www.sm.dk/temaer/sociale-omra...r/default.aspx
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 14:44   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, ved en arbejdsevne på 10-15 timer kan kommunen vurderer at du skal over på fleks, fordi du kan blive selvforsørgende via et fleksjob.
For at kunne modtage førtidspension, så må man ikke have en arbejdsevne, hvormed man kan blive selvforsørgende.

Du kan evt få oprettet nuværende job som et fleksjob, og få gjort pensionen hvilende. Men du skal have aftalen på SKRIFT!! For ellers hænger du pludselig med røven i vandskorpen, hvis du pludselig finder ud af, at du måske har gabt over for meget.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 15:03   #4
LineB
Banned
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2013
Indlæg: 34
Styrke: 0
LineB er ny på vejen
Pas på ...så kort kan det siges

http://www.b.dk/nationalt/kommunerne...kanten-og-over
LineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 16:11   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der står faktisk at de skal frakende dig pensionen hvis du kan blive selvforsørgende herunder i fleksjob...

Men du skal gå op på kommunen og forlægge dem det her....

De kan så evt gøre din pension hvilende indtil du/de ser om det kan lade sig gøre...

Så alt efter hvor meget der kan lade sig gøre...ja så kan du feks få det som fleksjob...

Men du skal gøre det sammen med kommunen...og sørg for at have dokumentation på hvad i aftaler...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 18:00   #6
schjodtz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Indlæg: 29
Styrke: 15
schjodtz er ny på vejen
Jeg har en mail om, at jeg godt må arbejde 8 timer uden at de vil fratage mig pensionen!

Men det var før jeg vidste at time tallet var lidt mere.

Men, vil det sige, at der er en grænse på maks ti timer?! Altså efter de regler jeg hører under??
schjodtz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 18:56   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det vil sige....at hvis du kan blive selvforsørgende...evt i et fleksjob....ja så skal de frakende dig din førtidspension...

Der står intet om at det er på en speciel måde eller med et bestemt antal timer eller ud fra en bestemt tid hvor du fik din pension....i reglerne eller loven..at de kan og skal frakende pensionen...

Der står bare at hvis du kan blive selvforsørgende herunder i et fleksjob...ja så skal de frakende pensionen...

Så du kan ikke regne med at fordi du fik din førtidspension før 2013 og efter 2003....og at man måtte arbejde mere der....eller at man skulle kunne arbejde flere timer for at få et fleksjob....at de ikke vil frakende din pension...

Du skal lave en aftale med din kommune om det du vil forsøge nu og du skal sikre dig at have denne på skrift....

Det kan sagtens være at de bare vil lade dig forsøge dette arbejde og det er da også muligt at du sagtens kan få din pension tilbage hvis det går galt....men du kan ikke være sikker på det...

Personligt ville jeg ikke turde gøre det uden at jeg havde det på skrift....ikke i disse tider hvor økonomien er så hård i kommunerne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 18:58   #8
schjodtz
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Indlæg: 29
Styrke: 15
schjodtz er ny på vejen
Og vil det i så fald sige følgende: (kun eksempler)

Arbejder 15 timer til 100kr/time = ugeløn: 1500kr (ikke "tilladt")
Arbejder 10 timer til 150kr/time = ugeløn: 1500kr ("tilladt")
schjodtz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 21:10   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Personligt ville jeg ikke turde gøre det uden at jeg havde det på skrift....ikke i disse tider hvor økonomien er så hård i kommunerne...
Jeg ville ikke engang turde selvom jeg havde det på skrift.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 21:12   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er ikke økonomien de interesserer sig for, men din ARBEJDSEVNE.

De er ret lige glade med om du tjener 44 kr i timen, eller 215 kr i timen.

Det er TIMERNE brugt på arbejde, de går op i.

Et fleksjob kan være på 1 time om ugen, op til 37 timer om ugen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frakendelse af en ydelse... phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 2 14-08-2013 10:57
Frakendelse af førtidspension Hubble Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 07-11-2012 01:53
Må man have ekstra indtægt ved siden af en revalidering ? Mickey Alt det andet 2 30-09-2010 10:46
Et godt råd? Indtægt ved siden af pension? fiemie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 09-04-2009 07:35
Frakendelse af § 100 paula Alt det andet 5 24-08-2008 18:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension