K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2010, 19:16   #11
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Enig med Pophår... -opgaven består bl.a. i, at deltidsstillinger skal være flexjob

Mange deltidsjob er jo nedlagt/ej opslået fordi ingen søger dem(ingen "normale" kan jo leve af 18-25 timer)... -og i fx daginstitutter, er der stadigvæk brug for mange personer på deltid(læs: flexjob).

Og når man er visiteret til flexjob med et bestemt antal timer, er det jo med at være kreativ og selv "skabe" sit job indenfor det ønskede drømmeområde...

Man kan evt. grifle nogle tanker omkring disse H'er ned, og opsøge mulige arbejdspladser personligt eller på skrift:

Hvad vil jeg arbejde med...

Hvor vil jeg arbejde...

Hvad kan jeg tilbyde...

Hvorfor skal de ansætte mig...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 31-01-2010 kl. 19:18.
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 19:57   #12
Psychocowboy
Elsker at være her på K10
 
Psychocowboys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Indlæg: 72
Styrke: 15
Psychocowboy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pophår Se meddelelser
Prøv at tænk over hvad du selv ku tænke dig af job og så søg indenfor faget. Det er ikke altid et evt fleksjob er slået op, man må nogle gange selv ud på markedet at opsøge det. Måske kan du overbevise et firma om, at det er en god ide med en flekser ansat, både vedr. tid og de penge de får med i tilskuddet. De har måske netop pga finanskrisen ikke mulighed for at ansætte en medarbejder på fuld tid og der kommer du ind i billedet.

Som flekser og du også nødt til at kigge bredt, udover det du er vant til at arbejde med.

Drevet på kurser:
Det er vel aldrig en dårlig ide at ta et kursus på et amu-center. Det giver kompetance og en bedre mulighed for at vise en kommende arbejdsgiver, at man HAR gjort noget for at få et job. Man har jo 6 ugers valgfri kursus som ledig.
Nu er min lidelse måske speciel, idet den gør at jeg ikke er istand til at søge på den udadvendte måde du beskriver. Og jeg har meget vanskeligt ved at se at jeg med mine skånehensyn vil være særlig attraktiv for en arbejdsgiver.

Jeg søger slet ikke indenfor mit fag, da jeg grundet min sygdom slet ikke kan magte et sådan job.

Ang. kurser så er det måske en ide at kigge på noget kompetenceforbedrende, så det vil jeg undersøge.
__________________
Psychocowboy
Førtidspensionssøgende

"Nobody realizes that some people expend tremendous energy merely to be normal." ~ Albert Camus
Psychocowboy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 21:07   #13
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Nu kan jeg , ud fra dit indlæg, ikke se hvad du fejler, deraf mit svar. At du ikke skal tilbage til dit gl fag, var heller ikke det jeg mente, mere det, at der sikkert er nogle job du kunne tænke dig.

Alle fleksere har skånebehov, større eller mindre, så det er ikke det der holder en arbejdsgiver tilbage.
Som jobsøgende (og i mange andre henseender) skal du ikke se begrænsninger, men muligheder.

Har du været i praktik/arbejdsprøvning før?

Der er mange muligheder på fx AMU, men der er sikkert også meget du ikke kan bruge.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension