K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2013, 12:18   #1
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Ledighedydelse på standby ?

Ja, ville det kunne lade sig gøre?

Altså, jeg har gået noget tid og tænkt på om vi havde mulighed for herhjemme at klarer os med kun en indtægt. Vi tvivler på at vi kan undvære min ledighedydelse , men ville faktisk gerne gøre et forsøg. Jeg går og bliver mere og mere stresset/deprimeret af kommune og alle deres tiltag, med praktik og jobsøgningskurser og mindst, de og de ansøgninger i ugen osv , ja i kender sikkert til det mange af jer!

Så derfor lyder mit spørgsmål, hvis nogen skulle vide det.

Kan man sige til sin sagsbehandler at man gerne vil "holde en pause/sætte sin ledighedydelse på standby"" i feks. 1 år, selvfølgelig uden at have nogen indtægter eller arbejde eller noget som helst overhovedet.

Når det år så er gået og man måske er kommet frem til, at det gik ikke, det kunne vi ikke klare, er det så "bare" at gå på kommune igen og søge ledighedydelse eller er den mistet for altid ? For jeg tænker, jeg er jo ikke blevet rask eller noget på det år og fleksvisiteret er man vel for resten af livet, er over 40 (har en fysisk sygdom, uden mulighed for forbedring)


Nogen der tør give et bud på det?
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 12:59   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af emks Se meddelelser
Ja, ville det kunne lade sig gøre?

Altså, jeg har gået noget tid og tænkt på om vi havde mulighed for herhjemme at klarer os med kun en indtægt. Vi tvivler på at vi kan undvære min ledighedydelse , men ville faktisk gerne gøre et forsøg. Jeg går og bliver mere og mere stresset/deprimeret af kommune og alle deres tiltag, med praktik og jobsøgningskurser og mindst, de og de ansøgninger i ugen osv , ja i kender sikkert til det mange af jer!

Så derfor lyder mit spørgsmål, hvis nogen skulle vide det.

Kan man sige til sin sagsbehandler at man gerne vil "holde en pause/sætte sin ledighedydelse på standby"" i feks. 1 år, selvfølgelig uden at have nogen indtægter eller arbejde eller noget som helst overhovedet.

Når det år så er gået og man måske er kommet frem til, at det gik ikke, det kunne vi ikke klare, er det så "bare" at gå på kommune igen og søge ledighedydelse eller er den mistet for altid ? For jeg tænker, jeg er jo ikke blevet rask eller noget på det år og fleksvisiteret er man vel for resten af livet, er over 40 (har en fysisk sygdom, uden mulighed for forbedring)


Nogen der tør give et bud på det?
Ja det tør jeg godt byde på

Det går ALDRIG godt.. Alene af den grund, at du som flekser har pligt til at være arbejdssøgende.

Desværre har en flekser ikke ret til "selvbetalt orlov"
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 13:10   #3
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Mik16: Jeg håber kun du mener, at det er i relation til trådstarters spørgsmål, at en fleksjobber ikke har ret til selvbetalt orlov?

Jeg kan oplyse, at jeg er i fleksjob, hvor jeg på et tidspunkt søgte og fik bevilget en mdr.'s orlov, og herefter orienterede kommunen om dette, som på ingen måde gjorde indsigelse. "De sparede jo en måneds tilskud til virksomheden".
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 13:12   #4
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Ja det tør jeg godt byde på

Det går ALDRIG godt.. Alene af den grund, at du som flekser har pligt til at være arbejdssøgende.

Desværre har en flekser ikke ret til "selvbetalt orlov"
Ja, du har nok ret. Men alt andet lige så spare de jo også det år. Så kan ikke se problemet.

Men nå så må jeg jo sygemelde mig, når de engang har knækket mig helt. Varer nok heller ikke så længe mere

Men så lige et tillæg spørgsmål. Hvad nu hvis ens partner fik job i udlandet i 1 år eller 2 , så ville der heller ikke være mulighed for at rejse med ud så. For så kan man jo heller ikke være jobsøgende i den periode, selvom, man intet får fra kassen. Hmm.

Sidst redigeret af emks; 18-09-2013 kl. 13:16.
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 13:15   #5
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af emks Se meddelelser
Ja, du har nok ret. Men alt andet lige så spare de jo også det år. Så kan ikke se problemet.

Men når så må jeg jo sygemelde mig, når de engang har knækket mig helt. Varer nok heller ikke så længe mere
Jeg ved at det er svært at finde et job. MEN der er ingen tvivl om, at HVIS du kan det, så giver det meget fred.

Ingen praktik. Ingen møder.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleks10 Se meddelelser
Mik16: Jeg håber kun du mener, at det er i relation til trådstarters spørgsmål, at en fleksjobber ikke har ret til selvbetalt orlov?

Jeg kan oplyse, at jeg er i fleksjob, hvor jeg på et tidspunkt søgte og fik bevilget en mdr.'s orlov, og herefter orienterede kommunen om dette, som på ingen måde gjorde indsigelse. "De sparede jo en måneds tilskud til virksomheden".
Ja jeg mener som LEDIG flekser.. Ellers stemmer svaret jo ikke med at "være aktiv jobsøgende"

Citat:
Oprindeligt indsendt af emks Se meddelelser
Ja, du har nok ret. Men alt andet lige så spare de jo også det år. Så kan ikke se problemet.

Men nå så må jeg jo sygemelde mig, når de engang har knækket mig helt. Varer nok heller ikke så længe mere

Men så lige et tillæg spørgsmål. Hvad nu hvis ens partner fik job i udlandet i 1 år eller 2 , så ville der heller ikke være mulighed for at rejse med ud så. For så kan man jo heller ikke være jobsøgende i den periode, selvom, man intet får fra kassen. Hmm.
Jeg tror at du skal stille det spørgsmål til jobcenteret.. Spørg på skrift og få svar på skrift

Uden at vide det, så kan jeg frygte at du MÅSKE skal starte forfra.
Fra udlandet opfylder du jo heller ikke kravet om jobsøgning, når det er længere tid end en ferie.

Og ja.. Kommune ville spare penge hvis du holdt orlov.. Men kan deres system overhovedet takle dette. De skal jo også "afmelde" deres refusion fra staten. Det bliver nok ikke nemt.. Men det er kun et gæt.

Sidst redigeret af Webmaster; 18-09-2013 kl. 16:51. Årsag: 3 indlæg lagt sammen til 1
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 14:01   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det kan du ikke, kender en der ville fordi hendes mand skulle arbejde i et andet land et år, hun røg helt ud af systemet og skulle starte helt forfra da hun kom hjem, bare på kh.

du kan få orlov som alle andre, hvis du har dødene familie, syge børn, eller sådan noget.
kender en der fik til sin syge mor.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 14:06   #7
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
det kan du ikke, kender en der ville fordi hendes mand skulle arbejde i et andet land et år, hun røg helt ud af systemet og skulle starte helt forfra da hun kom hjem, bare på kh.

du kan få orlov som alle andre, hvis du har dødene familie, syge børn, eller sådan noget.
kender en der fik til sin syge mor.
Takker for svarene. Som forventer, var det endnu en ting, som vi flekser er afskåret fra. Ja ja. så intet nyt der jo
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 14:12   #8
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Hvordan er kravende hvis man er sygemeldt flexer ? Er det lægen der sygemelder (udsteder lægeattest) og skal man så til sygeopfølgningssamtaler - eller kan man "bare" sygemelde sig ?
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 15:15   #9
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bumblebee Se meddelelser
Hvordan er kravende hvis man er sygemeldt flexer ? Er det lægen der sygemelder (udsteder lægeattest) og skal man så til sygeopfølgningssamtaler - eller kan man "bare" sygemelde sig ?
De gange jeg har været sygemeldt, har det været min læge der har sygemeldt mig. Men har så også stadig været til de 3 mdr kontaktsamtaler.
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2013, 15:30   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
og sidst jeg var sygemeldt, blev jeg tilkaldt til samtale via telefon med et par timers varsel, fordi det var i ferie tiden.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledighedydelse? Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 6 07-03-2013 23:12
Er på sygedagpenge, men er sat på standby. Randerspigen Dit og Dat 13 26-07-2012 01:24
Standby-ordning for sygedagpengemodtagere og diagnoseliste phhmw Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 39 13-12-2011 12:47
Fleks-job bevillig på standby? ihogåh Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 15 08-03-2010 10:29
flex job C/o ledighedydelse rolle Spørgsmål ang fleksjob 9 26-08-2008 21:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension