K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2012, 17:49   #1
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Hvad mon denne sag bliver til

Hej Allesammen.


Jeg har søgt en §17 pension og har i dag fået mine lægepapirer tilbage fra lægekonsulenten, hvor hendes konklusion lyder:


"Der er beskrevet en 29-årig mand med svært belastet bagrund, dårlig begavelse samt flere psykiatriske diagnoser. Diagnoserne er velunderbyggede og borgeren er velundersøgt.
Sagen vurderes rent lægeligt at være velbelyst.

Der er ikke nogen former for behandling, der kan forbedre funktionsniveauet i en sådan retning, at RH kan blive selvforsørgende, hverken helt eller delvist.

Der har været mange kuldsejlede forsøg på jobs, jobtilbud, uddannelse og aktivering.
Det vil således ikke give mening at forsøge yderligere tiltag i den retning, der vil derimod være risiko for forværring, som det er set ved sidste erhvervsrettede aktivitet.

Funktionsevnen vurderes varigt at være nedsat til det ubetydelige i forhold til at udføre løngivende funktioner. Yderligere erhvervsrettede tiltag skønnes åbenlyst at være formålsløst."


Men tør man håbe på at den går igennem, jeg har snart været jeg ved ikke hvor meget igennem, håber de vil tage de seriøst denne gang.

Håber i har lyst til at smide en kommentar.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 17:51   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Men tør man håbe på at den går igennem, jeg har snart været jeg ved ikke hvor meget igennem, håber de vil tage de seriøst denne gang.

Håber i har lyst til at smide en kommentar.
Hvis du får afslag, så skriv det herinde, så vi evt. kan hjælpe dig med, at anke det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 18:51   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Som det står der....så skulle der være en rigtig god chance for at den går igennem...

Din sagsbehandler er ihvertfald for at du skal have den pension....

Når hun/han skriver sådan...så skal pensionsteamet komme med en rigtig god grund til at du ikke skal have en pension...for som hun/han skriver så er alle tiltag prøvet og der er ikke mere at komme efter..

Så det ser godt ud...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 18:54   #4
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Som det står der....så skulle der være en rigtig god chance for at den går igennem...

Din sagsbehandler er ihvertfald for at du skal have den pension....

Når hun/han skriver sådan...så skal pensionsteamet komme med en rigtig god grund til at du ikke skal have en pension...for som hun/han skriver så er alle tiltag prøvet og der er ikke mere at komme efter..

Så det ser godt ud...
Ja det tænker jeg også, men jeg har selv bedt om at de skulle søge en §17 min sagsbehandler (som ikke kender mig så´godt, er ny i kommunen) mente, inden han så disse papirer at den ikke ville gå igennem, men jeg håber....
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 19:20   #5
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
X også finger for dig, lyder til du har haft nok af modgang her i livet, på tide du skal i gang med at nyde
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 20:21   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Som det står der....så skulle der være en rigtig god chance for at den går igennem...

Din sagsbehandler er ihvertfald for at du skal have den pension....

Når hun/han skriver sådan...så skal pensionsteamet komme med en rigtig god grund til at du ikke skal have en pension...for som hun/han skriver så er alle tiltag prøvet og der er ikke mere at komme efter..

Så det ser godt ud...
Det er også hvad jeg tænker.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 20:25   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det ER også svært at få §17 på det foreliggende igennem, så mange sagsbehandlere siger pr automatik, at den ikke vil gå igennem.

Men der går faktisk en hel del igennem, og din lyder da rigtig god, og sagsbehandleren sagde det jo også FØR h*n så papirerne, såååå.......mon ikke!!?

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 20:23   #8
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Jeg tror også den får igennem. Hvis ikke så skriv, så hjælper vi dig, som vovse skrev.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 14:44   #9
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Takker

Hej igen allesammen.

Jeg har læst alle jeres beskeder og gået dem igennem igen, men jeg frygter for den nye reform, hvis jeg får en pension så kan de lave den 2 årig og så skal den op igen...

Allerede der for det mit indre stress til at ulme op igen, for hvad så om 2 år?

Ja lægen har jo vurderet at "yderligere erhvervsrettede tiltag skønnes åbenlyst at være formålsløst."

Men inden i stresser jeg helt vildt, jeg er konstant oppe på mærkerne og mit hoved kan snart ikke holde til andet end at jeg lægger mig i min seng og sover.

Jeg er nødsaget til at flytte fra min kæreste og 2 børn, for jeg kan ikke rumme børnenes leg (mest råben) jeg har det rent faktisk rigtig dårligt med det, men hovedet får ro og jeg kan så "lager" noget energi til børnene igen.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 15:16   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Selvom de skulle lave en 2 årig vurdering - så er du altså stadig på de gamle regler. Så den nye reform får ingen betydning for dig, med mindre du får afslag og først søger igen til næste år.....

Det årstal du får tilkendt pensionen, er det årstal der gælder mht revurderinger og lovgivning.

Så det skal du ikke spekulere på (selvom det er svært!) - og mon ikke også pensionen går igennem, uden kontrol.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad siger i til denne Lotus80 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 10-03-2013 21:56
Hvad overser jeg siden denne situation overhovedet kan opstå? keld60 Politik og Samfund 10 21-01-2012 00:21
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Ftp til man bliver 65 år og hvad så? Suncil Nyttigt at vide for Førtidspensionister 8 10-08-2008 09:46
Hvad betyder denne forkortelse ?? lunamaria Alt det andet 2 10-05-2008 02:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension