K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2011, 11:00   #1
Bato
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2010
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bato er ny på vejen
Sidste samtale med jobcenter?

Hejsa,
Jeg har nu officielt ansøgt om FtP. Min sagsbehandler har sendt papirerne til pensionsteamet, men de vil gerne mødes med mig; sags.beh. fra ydelseskontor, konsulentlægen, min socialrådgiver og en sekræter. Jeg skal have mulighed for at præsentere/forklare min sag, og de skal have mulighed for at se personen og dens tilstand. Er det ikke det disse samtaler går ud på? Hvad er det man absolut ikke må sige til denne slags samtaler (hvis man altså gerne vil have FtP) og hvad er det man helst skal huske at sige? Har I erfaring med disse? Håber I kan hjælpe...
P.S. Søger FtP pga; angst, PTSD, narcissistisk og paranoid personlighedsforstyrrelse, skæv ryg samt smerter i nakke/skuldre.
Bato er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 15:32   #2
Adam SR
Elsker at være her på K10
 
Adam SRs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
Adam SR er ny på vejen
Sådan som jeg opfatter det er det en frivillig samtale. Og hvis det er tilfældet er spørgsmålet om du skal deltage.
I det mindste spørg om det.

Hvis du har mulighed for at vælge det fra vil jeg sige nej tak, fordi alt hvad du evt. siger til en sådan samtale kan blive brugt mod dig, det er en risiko du tager, hvis du deltager uanset hvad du end siger. Med andre ord, jeg tror ikke det er klogt, eller at det har nogen fordel at deltage i sådan samtale.
__________________
Hilsen Adam Paulo Freire siger: '... at man ikke kan gå ind i en sand dialog, hvis jeg altid projicerer uvidenhed ind i andre mennesker og aldrig opfatter sin egen uvidenhed'.

'Allen gewalten/zum trotz sich erhalten' (at holde sig oppe trods al vold), af Goethe og ikke mindst tænkt af Sophie Scholl.

Sidst redigeret af Adam SR; 05-05-2011 kl. 16:02.
Adam SR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 15:53   #3
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Med mindre du har nogen faktiske oplysninger til sagen som sagsbehandleren ikke har haft med i ressourceprofilen og indstillingen - eller hvis du har en lidelse som kræves at den ses i "levende live" fordi den er meget svær at beskrive på papiret, så ville jeg holde mig væk.

Jeg har set rigtig mange sager, og jeg har aldrig set en borger komme med udtalelser på sådan et møde der hjalp vedkommendes sag - tværtimod bliver der næsten altid sagt noget der skader sagen.
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 16:00   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
vil også holde mig væk
hvis man selv er i tvivl om ens sag er lyst nok, så får man sikkert et afslag
det kan et møde ikke ændre på
psykiske lidelser kan man ikke se på et møde
så det er vil kun hvis man mangler arme og ben, de kan se hvorfor man kan ikke kan arbejde. Men så kan man vel arbejde med munden
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 16:07   #5
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Nej tak

Jeg ville takke nej. Det er slet ikke vigtigt eller nødvendigt for dig at deltage.

At de gerne vil møde dig er bare ærgerligt, men det må de lærer at leve med.

Du skal passe på dig selv!!! Jeg synes godt nok, du er trukket igennem meget.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 18:13   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hov noget jeg lige overså

en lægekonsulent, har da ingen gang på jorden
det er ikke en lægekonsuelent som afgøre om du skal have pension
så forstå overhovdet ikke denne person kan sidde i et pensionsnævn
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 21:30   #7
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hov noget jeg lige overså

en lægekonsulent, har da ingen gang på jorden
det er ikke en lægekonsuelent som afgøre om du skal have pension
så forstå overhovdet ikke denne person kan sidde i et pensionsnævn
Sådan er det også på Bornholm, der sidder en lægekonsulent i indstillingsteamet sammen med en mere fra Jobcentret. I pensionsteamet sidder en formand + en konsulent fra Borgercentret.
Men da alt bliver afgjort samtidig på samme møde herovre, så sidder lægekonsulenten i princippet også med ved bordet, når sagerne afgøres.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 13:49   #8
Bato
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2010
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bato er ny på vejen
Tak for de gode svar. Jeg skal måske understreje, at det faktisk var/er min sags.beh. der har foreslået dette møde, for som hun sagde "...så kan de selv se hvor skidt du har det". Btw. er ens sags.behandler en del af pensionsteamet, altså hvis jeg er hendes klient så har hun vel også indflydelse på sagens udfad?! Tak endnu en gang. VH
Bato er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 15:48   #9
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bato Se meddelelser
Btw. er ens sags.behandler en del af pensionsteamet, altså hvis jeg er hendes klient så har hun vel også indflydelse på sagens udfad?! Tak endnu en gang. VH
Sagsbehandler er som sådan ikke en del af pensionsteamet, men herovre på Bornholm er det SB, der fremlægger sagen og kan argumentere for/imod, hvis teamet har spørgsmål eller noget. Eller hvis de mener, at der måske lige mangler et eller andet, så kan SB forklare nærmere.

Sådan var det i hvert fald i min sag. Der kørte pensionsteamet nemlig lidt på, at jeg et eller andet sted havde ressourcer nok, men min SB måtte flere gange fortælle dem (og henvise til papirerne), at jeg bare ikke kunne udnytte dem. Så min ftp gik igennem første gang. Takket være en rigtig dygtig SB.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sidste chance: Bydelreporter kurset, for sidste gang. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 12-08-2013 13:46
"Fiktiv" samtale på jobcenter(must see) Webmaster Politik og Samfund 9 18-02-2013 18:34
samtale i jobcenter idag Linuzmor Alt det andet 19 05-03-2010 03:03
"Sidste chance for de sidste" zuza Politik og Samfund 0 10-03-2008 11:48
Jobcenter vil have de sidste ledige med Stella Politik og Samfund 4 02-03-2008 08:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension