K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2012, 23:03   #11
Perlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2011
Indlæg: 51
Styrke: 14
Perlen er ny på vejen
Jo muligvis, for de skal jo netop bedømme mig frem til 1. maj 2011, og ikke tage tiden frem til nu med i deres afgørelse, da jeg blev præmiefritaget på det tidspunkt, og derfor kun var omfattet indtil da.... Men det har jo set nogenlunde ens ud, så håber bare de er fair og ikke bare siger nej fordi det er inden jeg kom på ftp. Svært at forklare det helt. Håber bare de kigger hele min sag igennem, op til at jeg fik ftp. så de ser at der ingen ændringer har været.... Hader bare den her ventetid hvor jeg ikke aner hvad der sker. Er måske lidt bange for at de gør alt hvad de kan for at underkende deres medlemmer i sådanne situationer, for at spare penge... Og ved heller ikke hvordan de ser på det når man er ftp pga psykiske lidelser?
Kan jo være de vægter fysiske lidelser højere end psykiske?
Perlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2013, 01:08   #12
Lundberg1960
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Lundberg1960 er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Perlen Se meddelelser
Der må stadig godt lægges kommentarer ind :-)
Hej jeg er turen igennem nu. Blev syg oktober 2010 afsluttede indbetaling til Sampension 1/9-2012. Fik tilkendt FP 1/1-2013 og søger nu om Invalidesum og invalidepension. Fik et brev hvor der stod man skulle opfylde betingelserne ellers blev man afvist. Fik brev i dag hvor de søger oplysninger via kommunen. Så tror ikke jeg er afvist. Nu må jeg så bare vente og ja de er søde. Jeg fik FP på slidgigt og fibromyalgi. Har efterfølgende fået nyrekræft ved ik om jeg når det hele er gået igennem også kan søge kritisk syg har prøvet at læse mig frem til det men forstår det ikke. Jeg stoppede alle betalinger i september 2012 både i Sampension og gruppeliv de skulle have over 3500 kr pr mdr det havde jeg ik råd Til. Held og lykke
Lundberg1960 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 08:45   #13
Synf
Føler sig hjemme på K10
 
Synfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 46
Styrke: 14
Synf er ny på vejen
Min sag ligner umiddelbart din, Lundberg 1960. Jeg blev opfordret - af Sampension - til at søge invalidesum og invalidepension, da jeg gik på førtidspension.

De ville også selv indhente oplysninger fra læge, kommune osv. Der gik næsten et år - hvorefter de endelig meddelte mig, at jeg ikke kunne få noget, fordi mine indbetalinger lå lidt mere end to år tilbage (jeg havde heller ikke råd).
Jeg har det ikke godt med, at de har siddet og kigget i nogle (for mig) meget personfølsomme papirer for ingenting.

Jeg må indrømme, at jeg blev meget ked af det, fordi jeg havde håbet på et lille tilskud til min FP. Men nej.
Jeg ville sådan ønske, at de havde oplyst mig om forældelsesfristen fra start af, så jeg ikke skulle trækkes igennem det også.

Jeg har ikke meget forstand på den slags ting, og regnede med, at de havde - især når de selv opfordrede mig til at søge. Så nej desværre, jeg har ikke haft gode erfaringer med dem...

Men med dine årstal, skal du nu nok gå lige igennem, Lundberg1960, og det er jeg rigtigt glad for

Kh Synf

Sidst redigeret af Synf; 11-02-2013 kl. 08:53.
Synf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 09:06   #14
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lundberg1960 Se meddelelser
Hej jeg er turen igennem nu. Blev syg oktober 2010 afsluttede indbetaling til Sampension 1/9-2012. Fik tilkendt FP 1/1-2013 og søger nu om Invalidesum og invalidepension. Fik et brev hvor der stod man skulle opfylde betingelserne ellers blev man afvist. Fik brev i dag hvor de søger oplysninger via kommunen. Så tror ikke jeg er afvist. Nu må jeg så bare vente og ja de er søde. Jeg fik FP på slidgigt og fibromyalgi. Har efterfølgende fået nyrekræft ved ik om jeg når det hele er gået igennem også kan søge kritisk syg har prøvet at læse mig frem til det men forstår det ikke. Jeg stoppede alle betalinger i september 2012 både i Sampension og gruppeliv de skulle have over 3500 kr pr mdr det havde jeg ik råd Til. Held og lykke
Hvorfor vil du vente til det hele er gået igennem inden du søger kritisk sygdom. Hvis jeg var dig ville jeg ringe til dem nu og spørge ang. udbetaling af kritisk sygdom det er jo sådan set to forskellige sager og de er meget hurtigere til at udbetale kritisk sygdom end TAE
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sampension Lundberg1960 Alt det andet 10 18-04-2013 21:19
Sampension og forsikringer Lundberg1960 Alt det andet 1 18-01-2013 23:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension