K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2009, 13:34   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ulla når nu du skal for fleks og pensions nævnet er det så fordi de vil overveje pension eller er det for at tage din ledighedydelse (for ikke at være samarbejdsvillig ) kommunen kigger altid i ens fortid for at få puslespillet til at gå op både mht hvad man har lavet af hobbyer , arbejdsmarkedet, bestyrelser osv , netop fordi det er der der kan være nogen løsninger begravet , hvis du feks er visiteret til fleks pga gigt og ikke kan bevæge dig så godt så kan der være en mulighed hvis kommunen måske opdager at du feks har siddet i div bestyrelser , eller frivillige organisationer, måske noget der peger på en ting du kan lave i et evt fleksjob ...

Jeg kom sådan til at tænke på en veninde da jeg sad og læste nogle af dine indlæg der mente kommunen også at snakke om at det var hende der var problemet, selv om hun ikke mente at det var , de overvejede og havde hende oppe til et møde mhp at tage hendes ledighedydelse da de ikke mente at hun var samarbejdsvillig og det var hende selv der spændte ben for sine ansættelser.

Der lykkedes det os at få det stoppet ved at vi sagde til dem at ja hun havde et problematisk sind men det var altså i led med hendes sygdom , og hvis de mente at hendes væremåde var det som gjorde at hun ikke kunne få et fleksjob så måtte de jo sende hende til nogle undersøgelser og finde ud af om det så skulle være førtidspension , man er jo ikke selv herre over det hvis det er sygdom der giver et problematisk sind ,,,ikke at jeg siger at det er det der er aktuelt for dig , men det kunne være en måde at gribe den an på (jeg kan ikke huske hvad det er du fejler ) men min veninde endte med at komme til undersøgelser og de fandt ud af at hun faktisk fejlede noget der gjorde at hun ikke havde de samme mønstre som os andre hun handlede før hun tænkte hun talte før hun tænkte og på den måde fik hun tit problemer , hun er nu i gang med at blive visiteret til førtidspension for hendes sygdom gør jo at hun ikke kan gebærde sig i større sociale sammenhæng ..

Måske du kunne bruge den samme ... (sagt uden at kende dig )
  Besvar med citat
Gammel 07-06-2009, 17:19   #12
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Min tidliger chef var ked af at skulle skille sig af med mig. Men han kunne godt se at jeg havde det skidt.

Min tidliger chef sekrekær har ringe ca.20 gange for at få hjælp til mig men intet skeder, Den dag værende jobkonsulent hvade vis nok som jeg kunne forstå mere travel med forbredelse på at hun skulle være MOR.

Siden hen har jeg være på Vejlesyghus neurologisk afdeling. Hvor neuropsykologe skriver (citat)

at jeg har en forstyrelse i fronto-parietale hjerneområde mest udtalt i den hø.hemisfære og det skønnes at være medfødte, evt. tidlige erhvervede.

P.b.a. testresultatet skønnes det urelistisk at forestille sig, at hun på noget tidspunkt vil kunne placeres på arbejdsmarkedet på normale vilkår, dette gældende i et hvilket som helst erhverv. (citat slut)

mere udførlige kan læses på http://www.missumgs.dk/Neuropsykolog/Neuropsykolog.html

Det er jo ikke det at jeg ikke ville samarbejde, men at jeg ikke kan se, at det jeg skal i Arbejdesprøve som starter i morgen, samt en genralhelbredstest, skulle udlukke at man ved siden af dette ikke kunne grave i min fortid.

Da jeg ved med mig selv at mine barriere er en blanding af
  1. Men fra dvs mobing i gennem 25 år.
  2. Den før nævnte forstyrrelse
  3. Har arbejdes som sygerske og har fået ondt i ryg og skulder der af
  4. At jeg har brugt mine ressure i skolen på at klare mig igennem mobing og det derfor ikke var ressurser til at lære noget og
(citat fra en Gammel overlære fra Herning) At Bording skole var en 3 divasion af en skole at være, og at han ikke havde noget godt at sige om den skole [citat slut]

Altså det ikke fordi jeg ikke ville samarbejde omkring en afklarning omkring min resurseprofil og evt muligheder for jobs.

Men at jeg kun ønsker at man ikke skal udlukke de ting som er sked i min fortid.

Ja det kan ende med enten forsat fleksjob eller en pension
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark

Sidst redigeret af UllaCliffShads; 07-06-2009 kl. 17:45.
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2009, 17:56   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ulla NÅÅÅÅ så er jeg med det var mig der havde misforstået dig , og nej selvfølgelig skal de kigge på hele dig ,men det de laver lige nu oplever vi andre også det er når en jobkonsulent /sagsbehandler har dummet sig og ikke vil erkende det (i forhold til dig og dit job ) og så vil de gerne kigge fremad og trække en streg i sandet ...

Det er hammer svært at få dem til noget de ikke selv vil men en mulighed kan altid være at man skriver sin historie ned vedlægger dokumentation for det man nu kan dokumentere slutte det af med at skrive at da din jobkonsulent ikke mener at det har nogen betydning for dit fremtidige evt job har hun ikke ville tale om det , så derfor har du nu valgt at skrive det ned og forventer at få lagt det ind i din sag da du mener at det er mere end relevant

Hvor længe har du gået ledig og kan din arbejdsprøvning ikke være en revudering som de jo skal sende os ud i ?
  Besvar med citat
Gammel 07-06-2009, 18:16   #14
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
jeg har gået ledige siden 1 Oktober 2008. Den arbejdesprøve skal afklare om jeg stadig er god nok til fleks. Da de henholder til at jeg har arbejde hos Super Gros Herning i 5 år.

Og at de ikke kan se at der noget nyt i mit lægligt tilstand og der ikke er noget nyt som de ikke viste i forvejen.

Men det er jeg ikke enie i da det først er nu at jeg har fået af vide at jeg har en forstyrelse i min fronto-parietale hjerneområde.

Da jeg også tilbage i tiden har være lige lovlige tæt på at blive på kørt ned, fordi den forstyrrelse har gjordt at jeg i få sekunter er fra værende, med den resultat at jeg kan gå ud forand en bil. Uden jeg selv er klar over det. Jeg kan godt se tinge omkring mig. Men jeg se det mere som en film og er ikke bevist om at jeg er en del af den.

Det kommer mest når jeg er under press og er stresset.

Min tidliger mellemleder som var den som mobbet mig. Har eks påstået at jeg en dag sad ude på toilet i ½ time. Men jeg kan ej afvise det da det godt kan være rigtig. For det er hvad den forstyrrelse kan gøre ved mig nemlige at min hukommelse er en stor sort hul.

Men han var ikke så klog at gå til en af de andre piger og få hende til at se efter om jeg havde det godt. Han kom i sted en uge efter og brokket sig i stedfor, Og da jeg så spurt hvorfor han ikke så efter hvorfor jeg evt sadde der ud.

svar han at han ikke måtte gå på dametoilet.
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark

Sidst redigeret af UllaCliffShads; 07-06-2009 kl. 18:19.
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
er der noget jeg skal være obs. på ? popia Spørgsmål ang fleksjob 7 14-08-2013 19:47
Hvor syg skal jeg være for at få FLEX job? natusan Spørgsmål ang fleksjob 2 18-11-2010 18:07
Hvor syg skal man være? Trine Dit og Dat 1 29-06-2008 20:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension