K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2014, 21:27   #1
Trolllany
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2014
Lokation: København
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Trolllany er ny på vejen
Jobparat på kontanthjælp

Hejsa

Jeg er gået fra sygedagpenge til kontanthjælp fordi Jobcenter mener, at jeg ikke er uarbejdsdygtig.
Jeg er fortsat syg og uarbejdsdygtig og har derfor anket afgørelsen om at stoppe sygedagpengene, men har ikke fået afgørelsen af anken endnu.
Efter jeg er overgået til kontanthjælp mener Jobcenter at jeg er jobparat og skal stille mig til rådighed.
Men det kan jeg ikke fordi jeg er meget påvirket af min sygdom og følger deraf og har fortalt dette til sagsbehandleren. Det ændre dog ikke på, at jeg skal følge de regler, der er for at være jobparat og være aktivt jobsøgende.

Det magter jeg ikke, ligesom jeg ikke ved hvorvidt jeg kan bestride et ordinært job, da jeg ikke blev afklaret imens jeg fik sygedagpenge.

Jeg vil sygemelde mig, men hvordan gør jeg? Sygemelder jeg mig i Jobcenteret? Risikerer jeg at kontanthjælpen stopper? Jeg mener jo, at jeg burde være på standby indtil afgørelsen på anken falder.

Mvh Trolllany
Trolllany er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2014, 01:42   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror det er din læge og/eller dit behandlende netværk der skal sygemelde dig - lægeerklæringer plejer at virke, så det er den vej du skal gå, for du kan ikke på nogen måde selv sygemelde dig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2014, 08:49   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
En ankesag har ikke opsættende virkning, så du kan ikke blive sat på stand-by af den grund.

Hvis du skal sygemeldes, er du nødt til at gå til din læge, han er den eneste der kan frede dig i forhold til kommunen.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2014, 10:17   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jo, kommunen kan og SKAL sætte dig på stand by, på kontanthjælp, hvis din læge anbefaler dette. Dette gøres ud fra lægeerklæring. Hvad med den der er indhendtet inden/ifm sygedagpengestop?

PS. Hvorfor stoppede dine sygedagpenge?

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 11-12-2014 kl. 10:21.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2014, 16:56   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er enig, uden lægeerklæring kommer du ikke videre
for at ens sygedagpenge kan forlænges, skal der være udsigt til du kommer tilbage på det almindelige arbejde eller at du rent lægefagligt er 100 procent udredt
og det kun er din arbejdsevne som skal vurdere til fleks eller pension

de fleste er under udredning rent lægefagligt i flere år og derfor kommer på kontanthjælp
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2014, 22:25   #6
Trolllany
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2014
Lokation: København
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Trolllany er ny på vejen
Det vil sige, at jeg skal gå til min egen læge og bede ham om, at sygemelde mig. Jeg kan forstå, at den eneste lægeerklæring, som er tilgængelig er LÆ165. Her kan læge beskrive min tilstand, som den er nu......Dvs. forværret i forhold til, hvad tidligere lægeerklæringer fra speciallæge beskriver. Skal det være egen læge, som sygemelder mig eller kan det også være speciallægen? Jeg kan først få en tid hos egen læge engang i januar, men det er nu jeg sygemelder mig og har samtidig fået en akuttid hos speciallægen, som allerede nu vurderer, at min tilstand er forværret.
Den seneste statusattest fra speciallæge er fra oktober 2014, men ligger i min dagpengesag.
Mine sygedagpenge stoppede ved varighedsbegrænsningens udløb og så er det kørt slag i slag.
Afgørelse - partshøring - mine kommentarer - endelige afgørelse - anke......og nu ventetiden på udfaldet af den. Hvordan er det? Skal afgørelsen falde indenfor 4 uger?

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jo, kommunen kan og SKAL sætte dig på stand by, på kontanthjælp, hvis din læge anbefaler dette. Dette gøres ud fra lægeerklæring. Hvad med den der er indhendtet inden/ifm sygedagpengestop?

PS. Hvorfor stoppede dine sygedagpenge?

VH Popiae
Hej Popiae
Du skriver:

"Jo, kommunen kan og SKAL sætte dig på stand by, på kontanthjælp, hvis din læge anbefaler dette. Dette gøres ud fra lægeerklæring. Hvad med den der er indhendtet inden/ifm sygedagpengestop?"


Hvad kan få mig til at tror, at jobcenter retter sig efter en lægeerklæring? Der er lavet tidligere statusattest fra speciallæge, som de ikke retter sig efter.
Hvordan kan jeg tror, at kommunen SKAL...., som du siger? Står det skrevet nogensteder?
Bare du har ret. Jeg er desværre MEGA pessimistisk og tror, at kommunen kan tillade sig ALT.
Mvh Trolllany
Trolllany er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2014, 23:14   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis det er anken af sygedagpenge, kan det tage op mod et år at få svar desværre.. der er lang ventetid.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2014, 23:17   #8
Trolllany
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2014
Lokation: København
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Trolllany er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvis det er anken af sygedagpenge, kan det tage op mod et år at få svar desværre.. der er lang ventetid.
Jo, men i første omgang er det kommunens svar på anken, jeg venter på og det mener jeg, at jeg har læst er 4 uger.
Trolllany er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2014, 11:21   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis de ikke retter sig efter en sygemeldning fra lægen, klager du hele vejen til øvereste ledelse.

Vh Ppiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2014, 12:14   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trolllany Se meddelelser
Jo, men i første omgang er det kommunens svar på anken, jeg venter på og det mener jeg, at jeg har læst er 4 uger.
Ja kommunen har 4 uger til at svare på din klage. Hvis de fastholder afgørelsen sender de din klage til Ankestyrelsen.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension