K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2007, 10:50   #41
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peacock Se meddelelser
det blev jeg ikke oplyst om i 1996
tror heldigvis folk er bedre oplyst i dag at når man er i en voldsom trafikulykke at kan man få hjælp bagefter, det fik jeg desværre ikke, men det kan jeg ikke bruge til noget den dag idag.
Hej Peacock

Jeg har også fået PTSD efter en trafikulykke. Det var i år 2000 og jeg fik heller ikke nogen krisehjælp eller andre former for hjælp til den psykiske del. Først længe efter fik jeg omsider overtalt min egen læge til at give mig en henvisning til en psykolog. Der blev pillet lidt ved reglerne (der var gået over 6 mdr.) så jeg alligevel fik tilskud, så jeg "kun" skulle betale ca. 250 kr pr. gang selv. Men det er altså også mange penge, når man ingen har.

Sidst redigeret af Antoniette; 21-09-2007 kl. 10:51. Årsag: stavefejl
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2007, 10:55   #42
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Peacock hvis du er interesseret i at få navnet på den psykolog jeg var til undersøgelse hos og som endte med at jeg fik ftp, så må du gerne - det var nemlig en som vores gamle kommune valgte til mig.

Nu ved jeg ikke hos hvem du var men har hørt flere sige at kommunen ikke stoler på T... R., en af psykologerne her i vores by.

Jeg vil gerne hjælpe dig og andre med det jeg kan, men det er nok ikke så meget at jeg kan hjælpe dig med.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2007, 11:31   #43
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Lige noget jeg har hørt........

Er der nogen af jer der har sat sig ind i persondata-loven???

Har hørt - og vil gerne vide om det er rigtigt - at kommunen har pligt til at fjerne urigtige oplysninger fra ens sag (egentlig logik for burhøns, men ikke for kommuner)



Peacock - tænker virkelig på dig.

Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2007, 11:38   #44
Nefer
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Indlæg: 35
Styrke: 17
Nefer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lena Se meddelelser
Er der nogen af jer der har sat sig ind i persondata-loven???

Har hørt - og vil gerne vide om det er rigtigt - at kommunen har pligt til at fjerne urigtige oplysninger fra ens sag (egentlig logik for burhøns, men ikke for kommuner)



Peacock - tænker virkelig på dig.

Lena

Jeg ved det ikke, men jeg ved, at man kan ringe til Datatilsynet og få det forklaret. Een, jeg kender, har fået rigtig meget hjælp derfra.
Nefer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2007, 12:23   #45
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
så har jobKonsulent ringet

hun var nu meget sød de ved åbenbart ikke hvad de skal med mig
men fik et tilbud som jeg kunne sige nej hvis jeg ikke ville
men syndes ikke det lød helt slemt, ja jeg ved sq snart ikke hvad jeg skal gøre for at komme vidre

nå men det er et nyt prospekt som er startet for 1 md siden, den minder om det omtalte her

det kan dreje sig om 10 timer om ugen hvor en person vil følge mig og hvis jeg er for dårlig til at komme til et møde kan de komme i mit hjem

ved desværre ikke så meget hvad jeg har sagt ja til *gg*

bedte jobKonsulenten om at skrive et brev til mig om hvad vi har snakket om for jeg kan ikke husk hvad der blev sagt så det er en halv vind jeg kommer med

pisse træls når jeg ikke kan huske hvad der er bleven sagt
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2007, 16:33   #46
bjs3
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2007
Lokation: rødekro
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
bjs3 er ny på vejen
Angry svinehunde

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Ja og de stopper bare udbetalingen af kontanthjælp hvis man ikke gør som de siger, lægeerklæring eller ej så rager det dem en pind om man dør af sult.
De er simpelthen nogen svinehunde i Randers kommunes jobcenter og man kan ikke forstå det er lovligt, men alt er tilsyneladende lovligt under Anders Fjols'es regering.
Det er da ikke kun Randers kommune der er sådan det er vist det samme over det hele, de skyldige er vel arbejdsministeren og socialministeren(Eva K Hansen). Arbejdsministeren hader alle dem der ikke passer ind i systemet, og jeg er overbevist om at det er ham der har skrevet manuskriptet til filmen hvordan slipper vi af med de andre. Selvfølgelig rager det dem en pind at vi dør af sult, det er jo det de ønsker, eller at vi begår selvmord. det er der jo økonomi i. Nu skal vi også lægge øre til at vi verdens højeste skattetryk, til hvad, politikerne kan vist være glade for at de ikke bor i syd eller mellemamerika så var deres livsudsigter vist ikke lange. Danmark skal ifølge statsministeren i globaliseringens ånd være et samfund at elitemenesker(forskere og superingenører og superlæger) og de andre som ikke har de evner, det er bare ærgeligt, de må klare sig eller dø af sult. Hurra for Danmark Europas banankongedømme
bjs3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2007, 10:45   #47
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
bjs3

det er osse det jeg viste/ved ikke hvad der ville ske hvis jeg sage nej til det, jeg vil sq ikke at de også kalder mig for usamarbejdsvillige
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2007, 20:46   #48
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
så fik jeg brevet som lovet om hvad jeg og jobKonsulenten havde snakket om

Projekt hedder "EN NY CHANCE"
og at hun har sendt besked til ydelseskontoret om placeringen skal kobles i KMD-aktiv

nogen der ved hvad det betyder
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2007, 21:43   #49
mysmys
Føler sig hjemme på K10
 
mysmyss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2007
Indlæg: 42
Styrke: 17
mysmys er ny på vejen
Hej Peacock

KMD arkiv er bare deres nye it-system der hedder sådan.

Hvis du vil se mere om "projektet", kan du klikke ind på www.nychance.dk


Kærligste hilsener
en fra samme kommune
mysmys.
mysmys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2007, 22:00   #50
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Ej jeg fatter ikke meget af det

fandt dette her og jeg er syg, nogen der ved hvad det så vil betyde for mig det "projektet",
For nogle personer i målgruppen vil den fornyede sagsbehandling ikke umiddelbart resultere i henvisning til job eller uddannelse eller til aktivering. Det gælder fx personer der er syge eller på barsel, personer der er indsat i fængsel eller hvor der er påbegyndt en førtidspensionssag.

mysmys- er du selv i det der projektet
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
psykisk tortur østerbro Det er da strengt ! 6 27-05-2013 14:35
Konservative: Tortur i Danmark en mulighed nocturne Politik og Samfund 3 19-03-2012 14:07
på kanten af tortur-3F østerbro Alt det andet 3 13-08-2011 09:53
Sagsbehandling er psykisk tortur zuza Politik og Samfund 0 23-11-2007 11:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension