K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-12-2009, 20:31   #11
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Allerførst får du lige en

Hvad har du af lægelig dokumentation for dine skånebehov? Skal du eventuelt fokusere på den del af din sag , - skal der indhentes yderligere lægelig dokumentation.

Desværre kender jeg alt for godt odense kommune

På Ringe Rygcenter arbejder Glenn Gorm Rasmussen. Han er knusende dygtig indenfor blandt andet HMS - og jeg kan varmt anbefale ham. Om duu kan få odense Kommune eller egen læge til at henvise til ham, så kunne det måske være en hjælp.

Min historie - http://sites.google.com/site/lenamichelsen/ - viser desværre, at "en bette hypermobilitet er ikke noget de regner for noget". ggg

Held og lykke
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 20:42   #12
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Jeg har en del papirer efterhånden:

Rigshospitalet skrev jeg havde hms,skånevilkår og at arbejdsprøvning STÆRKT kunne anbefales for 2 år siden

OUH raumoutologiske afdelings overlæse skrev jeg havde HMS OG kronisk smertesyndrom og at de skulle passe på med at presse mig så hårdt i arbejds prøvningen da jeg ikke var god til at sige fra.

Har været ved fodlæge der konstaterede jeg havde fået hæleknuder (ved ikke om papirerne derfra er kommet til kommune endnu).

Deres egen psykolog mener jeg har dyssociale træk og panoide træk(hvorfor MON man bliver sortseer) og en lav social intelligens. Har her fået tildelt en masse timers samtale terapeut så lidt har de prøvet at hjælpe men er jo ikke PSYKEN der er primær problem.

Deres andet nye tiltag var jeg skulle i gang med STYRKETRÆNING på et motions center (få uger før jeg skal til Gråsten FLOT tænkt). Til trods for jeg sagde jeg kunne være interesseret i at forsøge varmvands gynmastik eller ridning da jeg havde fået det anbefalet. Skide godt tænkt med styrketræning der kræver jeg 10-15 min cykler for at varme op= allerede der er jeg ved at være overbelastet

Men ordet pension er nævnt nu så nu må vi se om gråsten kan give FLERE papirer jeg kan give dem. Hvad mere kan de forvente
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 20:48   #13
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Nåja overlægen på ouh skrev der INGEN behandling muligheder var.
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 21:22   #14
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg har også mødt sagsehandlere og værkstedsledere der mente det bare handlede om at finde noget der interesserede mig, men hallo, når jeg har siddet ved symaskinen (en af mine interesser) en halv time så begynder ryggen at sige fra.

Jeg kan kun give "dine" dyrehandlere ret, det er hårdt at arbejde i dyrehandel.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 22:01   #15
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Forstår heller ikke den logik. Ja jeg har 4 katte og nogle ildere herhjemme. Der bruger jeg krystal grus og min kæreste løfter alt maden over i foderspanden og alt gruset ned i skraldespanden. Ikke HEEELT det samme som at ARBEJDE med dyr, som at have dem som KÆLEDYR med en kæreste, der tager de hårde opgaver. Kattene er jo også ligeglade om jeg renser ALLE bakker samtidig eller bare i løbet af dagen. Arbejder man med dyr tager man det jo i et hug.

Er dybt fustreret over de ingen realisme har. Føler sig helt trodsig når man skal fortælle dem noget ikke er realistisk
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 23:16   #16
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tzari Se meddelelser
Er dybt fustreret over de ingen realisme har. Føler sig helt trodsig når man skal fortælle dem noget ikke er realistisk
Jeg synes du skal fortælle din sagsbeh. at du har snakket med rigtig mange arbejdspladser hvor de arbejder med dyr, men at de allesammen siger at det er hårdt fysisk arbejde.
Og så siger du, meget bedende, at du sådan håber på at hun/han kan hjælpe dig med at finde et sted der ikke er så hårdt, for det er da noget du viirkelig har lyst til at prøve af.

Så har du kastet bolden videre.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2009, 11:17   #17
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Mine erfaringer med styrketræning er, at jeg fik mere ondt af det. Det er jo i og for sig logisk nok, for når du skal løfte vægte, ja så hiver du jo i dine - i forvejen - løse led!

Varmtvandsbassin er for rigtig mange en god ting - enkelte kan dog slet ikke styre deres led i det varme vand. Ridning er GODT!

Er det kommunens psykolog der stiller en diagnose? For hvis det er, så bliver de åbenbart ikke klogere!!! Er kommunens psykolog autoriseret, hvis ikke er hun nemlig ikke underlagt psykologloven.

Hvis kommunen hænger sig i noget psykisk i din sag, og du ikke er enig i dette, så vil jeg foreslå dig at bede om at blive sendt til psykiater Kim Balsløv på OUH, - han er knusende dygtig, og ikke bleg for at modsige kommunen hvis de har lavet ****!

Jeg kan også anbefale dig at blive henvist til smerteklinikken på OUH. De er rigtig gode, og kan både hjælpe med læge, psykolog men OGSÅ med en socialrådgiver!!!

Tilføjelse;
Hvordan vil dine skulder have det med pludselig bevægelser (en mus/hamster der er ved at falde ned, en kat der snor sig, en hund der trækker osv osv osv). For mit vedkommende skal alle løft være lette og inde ved kroppen. Skal jeg f.eks. holde en baby skal jeg sidde og være understøttet, og børn der spræller/hopper osv duer bare ikke!

Sidst redigeret af Odenseaneren; 30-12-2009 kl. 11:19.
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2009, 11:28   #18
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Mine erfaringer med styrketræning er, at jeg fik mere ondt af det. Det er jo i og for sig logisk nok, for når du skal løfte vægte, ja så hiver du jo i dine - i forvejen - løse led!


ja det første stk tid gør det ond men kommer til at hjælpe

Varmtvandsbassin er for rigtig mange en god ting - enkelte kan dog slet ikke styre deres led i det varme vand. Ridning er GODT


ja det er en virkelig god ting for de er jo vægtløs i vand

Jeg kan også anbefale dig at blive henvist til smerteklinikken på OUH. De er rigtig gode, og kan både hjælpe med læge, psykolog men OGSÅ med en socialrådgiver!!!


ja det kan jeg også kun varm anbefale har selv været på gig og rygcenter og hold da og alt det hjælp der er og tro mig det hjælper de er også behjælpsom
med alt og nogen folk kom næsten kravlende da de ankom da de skulle hjem hoppede de næsten forde de havde fået det så godt
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2009, 11:44   #19
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
Mine erfaringer med styrketræning er, at jeg fik mere ondt af det. Det er jo i og for sig logisk nok, for når du skal løfte vægte, ja så hiver du jo i dine - i forvejen - løse led!


ja det første stk tid gør det ond men kommer til at hjælpe
Jeg er ikke spor i tvivl om, at rigtig mange mennesker har stor gavn af styrketræning, men der er altså nogle som kun får det værre af det, også selvom de bider det i sig og fortsætter.

Jeg har selv forsøgt med styrketræning á 2 omgange, og hver gang har det medført en forværring, som vel at mærke aldrig er forsvundet igen.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2009, 14:24   #20
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
[QUOTE=superkok;85539]
Mine erfaringer med styrketræning er, at jeg fik mere ondt af det. Det er jo i og for sig logisk nok, for når du skal løfte vægte, ja så hiver du jo i dine - i forvejen - løse led!


ja det første stk tid gør det ond men kommer til at hjælpe


-----------

Jeg prøvede i 8 måneder - og det gik IKKE fremad - tværtimod. Derfor er jeg helt enig i at styrketræning ikke er løsningen for alle.
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejds tid på flexjob johnny53 Spørgsmål ang fleksjob 12 01-05-2013 12:29
Ret til arbejds-prøvning ! Birkes-musen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 14-11-2012 23:07
Arbejds-prøvning ? Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 01-01-2012 20:52
er i arbejds prøvning pedo Alt det andet 23 31-08-2011 09:43
arbejds prøvning karen1191 Alt det andet 2 06-10-2010 13:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension