K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2011, 23:01   #211
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg afventer

Kommunen har indtil den 28., altså på lørdag, til at revurdere min sag og tage stilling til min klage. Jeg prøver virkelige ikke at tænke over min sag, men dette er godt nok en rædselsfuld uge at skulle igennem. Jeg går ud fra at svaret er enten 1) genoptagelse af sygedagpenge samt opstart af pensionssag, 2) afvisning og sag sendes til BAN

Jeg vil lige dele noget med jer

Jeg har jo Bostøtte, og hun er en god støtte i dette. Hun har taget kontakt til min sagsbehandler i socialteamet, og vi havde møde i sidste uge, hvor hun bla blev orienteret om min nylige udredning hos Lokalpsykiatrien. Denne sagsbehandler tog nu kontakt til sagsbehandleren i jobcentret omkring dette, og fra jobcentrets side blev det sagt at de gerne ville have udredningen, hvis det havde betydning for sagen
Måske denne holdning også var påvirket af at lokalpsykiatrien havde taget henvendelse til Jobcentret og opfordret dem til at indhente disse nye oplysninger
Så vi afleverede straks udredningen til jobcentret
Samtidig sendte min advokat også udredningen, samt har udbedt sig et akut møde med jobcentret omkring min fremtidige forsørgelse

Så der er flere kræfter, der arbejder med mig nu. Det vil i alle fald være mægtig svært for jobcentret at ignorere den nye udredning nu

Jeg vil egentlig bare sige, at jeg ikke anede, at man kan have flere sagsbehandlere i systemet (frygteligt resourcespild egentligt). Min Bostøtte var overrasket over at jeg slet ikke havde haft kontakt til min sagsbehandler i socialteamet gennem hele mit forløb, for, som hun siger - der skal jo sidde en med overblikket, og samle trådene. Det er jo gerne for stor en mundfuld for den syge selv

Jeg har ikke før læst herinde om at folk har kontakt til denne sagsbehandler, så vil bare lige give rådet videre. Jobcentret handler jo udelukkende om arbejdsmarkedet, og ikke om 'personen'
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2011, 23:06   #212
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg har to sagsbehandler

1 jobcenter og min arbejdsevne
2 socialforvaltningen omkring bosted

så det er der ikke noget mærkeligt i
men først efter jeg har fået psykiske diagnoser

har fundet ud af kommunen virkelig har respekt for psykiatrien og lægekonsulenten er enig

Sidst redigeret af MTVRV1; 23-05-2011 kl. 23:16.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 07:22   #213
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Kommunen har indtil den 28., altså på lørdag, til at revurdere min sag og tage stilling til min klage. Jeg prøver virkelige ikke at tænke over min sag, men dette er godt nok en rædselsfuld uge at skulle igennem. Jeg går ud fra at svaret er enten 1) genoptagelse af sygedagpenge samt opstart af pensionssag, 2) afvisning og sag sendes til BAN

Jeg vil lige dele noget med jer

Jeg har jo Bostøtte, og hun er en god støtte i dette. Hun har taget kontakt til min sagsbehandler i socialteamet, og vi havde møde i sidste uge, hvor hun bla blev orienteret om min nylige udredning hos Lokalpsykiatrien. Denne sagsbehandler tog nu kontakt til sagsbehandleren i jobcentret omkring dette, og fra jobcentrets side blev det sagt at de gerne ville have udredningen, hvis det havde betydning for sagen
Måske denne holdning også var påvirket af at lokalpsykiatrien havde taget henvendelse til Jobcentret og opfordret dem til at indhente disse nye oplysninger
Så vi afleverede straks udredningen til jobcentret
Samtidig sendte min advokat også udredningen, samt har udbedt sig et akut møde med jobcentret omkring min fremtidige forsørgelse

Så der er flere kræfter, der arbejder med mig nu. Det vil i alle fald være mægtig svært for jobcentret at ignorere den nye udredning nu

Jeg vil egentlig bare sige, at jeg ikke anede, at man kan have flere sagsbehandlere i systemet (frygteligt resourcespild egentligt). Min Bostøtte var overrasket over at jeg slet ikke havde haft kontakt til min sagsbehandler i socialteamet gennem hele mit forløb, for, som hun siger - der skal jo sidde en med overblikket, og samle trådene. Det er jo gerne for stor en mundfuld for den syge selv

Jeg har ikke før læst herinde om at folk har kontakt til denne sagsbehandler, så vil bare lige give rådet videre. Jobcentret handler jo udelukkende om arbejdsmarkedet, og ikke om 'personen'
Hej Tassi,

Vi krydser fingre indtil på lørdag, indtil videre. Bare hold fast også selvom du ikke skulle få medhold. Se bare på min sag, der er lang vej, men ingen tid at spilde for at komme til en afklaring og få ens fremtid på plads.

Held og lykke, vi krydser videre
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 19:34   #214
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Surprise, surprise

Den 28. kom, og gik - uden svar fra kommunen
Det bliver spændende at se, hvor mange uger, de vil overskride deres svarfrist med denne gang

Tassi - der, som sædvanlig, lever sit liv på stand-by, mens hun venter på Godot...øh.. kommunen
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 19:42   #215
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Den 28. kom, og gik - uden svar fra kommunen
Det bliver spændende at se, hvor mange uger, de vil overskride deres svarfrist med denne gang

Tassi - der, som sædvanlig, lever sit liv på stand-by, mens hun venter på Godot...øh.. kommunen
Hej Tassi,

Hvis de har svarfrist til d. 28 maj, så burde deres (negative) svar være til at debattere eller være ugyldigt !!??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 19:57   #216
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Tassi,

Hvis de har svarfrist til d. 28 maj, så burde deres (negative) svar være til at debattere eller være ugyldigt !!??
Jeg har ingen anelse. Hvis deres svar er negativt, har de på forhånd meddelt mig at sagen automatisk sendes videre til BAN. Det håber, jeg virkelig ikke sker, da det vil være fuldstændig spild af tid og ressourcer. Jeg har nu 4 speciallæger, der alle siger det samme, så kommunen skal være overordentlig kreative, hvis de på nogen måder vil holde fast i lægekonsulentens påstande. Og selvfølgelig vil jeg få medhold i BAN. Hvis kommunen vælger denne strategi, vil det udelukkende være for at udsætte afgørelsestidspunktet for at spare penge. På den anden side har min advokat meddelt at uanset, hvor længe afgørelsen trækkes, vil hun kræve fp fra den dato mine sgdpenge stoppede, da min sag var oplyst nok til at træffe afgørelse på dette tidspunkt. Så jeg håber kommunen indser, det ikke kan betale sig at trække sagen i langdrag mere, da det vil ende med at koste dem det samme alligevel

Jeg satser på, min advokat har helt styr på sagerne
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 20:15   #217
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg syntes at du og/eller din advokat bør høre/rykke kommunen om svar på din sag allerede igår !! Jo mere pres desto bedre.

Får du medhold, er jeg ikke i tvivl om at din sag vil være udslagsgivende for mange og dermed negligere jeg ikke din sag, men pointere bare hvorledes sdp. loven er lukket for de fleste mht. forlængelse.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2011, 13:11   #218
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Ja..

..det skulle lige være den anden vej man overskred en svarfrist!!!!

Synes helt klart du skal rykke dem. Selv holder jeg min Sb meget op på de datoer hun giver mig. hvis hun f.eks siger hun vil kontakte mig i slutningen af en uge og jeg ikke har hørt fra hende - så ligger der med garanti en mail i inboxen mandag morgen
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2011, 15:25   #219
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Min bostøtte har haft kontakt med sagsbehandler, som har meddelt at hun revurderer min sag i dag. Hun vidste dog ikke, om hun blev færdig med den, men jeg kunne forvente at få svar på mandag.

Arbejder de på kommunen på fredag, eller har de også fri?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2011, 15:33   #220
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Hmmm... mon ikke de benytter lejigheden til at holde fri - skulle jo nødig blive overbebyrdet ;-)
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til sag om førtidspension - partshøring Holdud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 17-01-2013 18:25
Hjælp til partshøring imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 30-11-2011 13:05
Wilhelmines partshøring -hjælp! Wilhelmine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 23-03-2011 21:58
Hjælp partshøring merudgifter Odenseaneren Hjælpemidler til handicappede 60 04-12-2010 13:19
Partshøring hurtig hjælp Sandie75 Alt det andet 13 11-11-2010 16:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension