K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-12-2010, 23:52   #21
århuskvinde
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2010
Lokation: Århus
Indlæg: 20
Styrke: 14
århuskvinde er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MineBørnsMor Se meddelelser
Tusind tak! Will do...Mandag må jeg se om der er nogen tilstede på kommunen! Fedt!
Ja jeg skal hvis også lige have fortalt min kommune et par ord efter at højer oppe på deres kontor stole fortalte mig at jeg lige så godt kunne indse at min invalide ydelse blev absolut modregnet. Det gav lige 8 rynker mere og mundvigen nedad i et par dage.
århuskvinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2010, 00:04   #22
århuskvinde
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2010
Lokation: Århus
Indlæg: 20
Styrke: 14
århuskvinde er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Det er en principafgørelse... Alle principafgørelser fra Ankestyrelsen kan du finde her: http://www.ast.dk/afgoerelser/principafgoerelser/
Skriv A-38-02 i SØGEORD og så dukker der en afgørelse op, som du kan læse.....

En principafgørelse fra Ankestyrelsen er noget, som kommunen SKAL rette sig efter....
Dvs er det så godt eller skidt at være henvist på når man har en sag kørende om pension?
Jeg fik af vide at det var for at sikre mit forsørgelsesgrundlag. Men lidt mystisk når der står i instillingspapir til fleks, at den socialfaglige vurdering er at erhvervsevner er varigt og svær nedsat i et sådan omfang at uanset støtte osv herunder beskæftigelse i fleksjob ikke vil blive selvforsøgende. Der er ikke er yderligere behandlingsmuligheder og at alle er udtømte. De vurdere formålsløst og med stor forværring af sygdomen a iværksætte afklarende foranstaltninger.

Gad vide om fleks afsnittet sender mig ud i 30 timer. jeg syntes ovenstående strider mod at man skal i fleksjob - men det skal jeg vel når jeg er fleks visiteret.

Sidst redigeret af århuskvinde; 18-12-2010 kl. 00:36.
århuskvinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2010, 00:33   #23
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af århuskvinde Se meddelelser
Dvs er det så godt eller skidt at være henvist på når man har en sag kørende om pension?
Det er godt!

Læs herom i opløftende principafgørelse:

http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...spx?sw=A-38-02

Sidst redigeret af Katharina; 18-12-2010 kl. 00:46.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2010, 00:39   #24
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af århuskvinde Se meddelelser
Dvs er det så godt eller skidt at være henvist på når man har en sag kørende om pension?
Som jeg læser det, fik du afslag på førtidspension fra den sociale afdeling. Men i jobcentret visiterer de dig så til fleksjob efter afslaget. Håber jeg forstod det korrekt.

Nej jeg mener ikke, det har betydning, at du er blevet visiteret til fleksjob, når du har anket afslaget på førtidspension.

Har lige læst den der principafgørelse fra ankestyrelsen, og det handler mere om, at hvis det ikke blev førtidspension, så sker det i nogle tilfælde, at det burde være en visitation som fleksjobber i stedet for, såfremt, der er en nedsat varig arbejdsevne. Det er noget, som jobcentret bør vurdere inden sygedagpengestop.

I din anke (med hjælp fra din advokat) så skal du ligesom bevise, at du har en så nedsat arbejdsevne, at det hedder førtidspension... Når man har klaget over afgørelsen inden 4 uger, så har kommunen også 4 uger til at revurdere deres afgørelse. Her skal de så give dig besked, om de fastholder deres afgørelse (afslaget) eller vil gøre den om.... (til f.eks. førtidspension).

Hav en god weekend...


Citat:
Gad vide om fleks afsnittet sender mig ud i 30 timer. jeg syntes ovenstående strider mod at man skal i fleksjob - men det skal jeg vel når jeg er fleks visiteret.
Tilføjelse efter at have læst ovenstående sætning... : De skal overholde ALLE dine skånehensyn i en evt. fremtidig fleksjob - De skal også overholde dine skånehensyn i en evt. aktivering. Såfremt din læge mener, du absolut ikke kan klare en aktivering eller kan arbejde overhovedet, så find ud af, hvilken match du er i ved at spørge sagsbehandleren eller søg aktindsigt. Der er i alt 3 match i matchmodellen. (vil du vide mere om match, så find det f.eks. på ams.dk) Er du i match 1 mener de, at du er klar til at komme i fleksjob her og nu. I match 3 er man placeret "passiv", dvs. at man har vurderet, at du på nuværende tidspunkt ikke kan klare at arbejde eller komme i aktivering overhovedet.....

Sidst redigeret af curls; 18-12-2010 kl. 00:49.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2010, 00:43   #25
århuskvinde
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2010
Lokation: Århus
Indlæg: 20
Styrke: 14
århuskvinde er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Som jeg læser det, fik du afslag på førtidspension fra den sociale afdeling. Men i jobcentret visiterer de dig så til fleksjob efter afslaget. Håber jeg forstod det korrekt.

Nej jeg mener ikke, det har betydning, at du er blevet visiteret til fleksjob, når du har anket afslaget på førtidspension.

Har lige læst den der principafgørelse fra ankestyrelsen, og det handler mere om, at hvis det ikke blev førtidspension, så sker det i nogle tilfælde, at det burde være en visitation som fleksjobber i stedet for, såfremt, der er en nedsat varig arbejdsevne. Det er noget, som jobcentret bør vurdere inden sygedagpengestop.

I din anke (med hjælp fra din advokat) så skal du ligesom bevise, at du har en så nedsat arbejdsevne, at det hedder førtidspension... Når man har klaget over afgørelsen inden 4 uger, så har kommunen også 4 uger til at revurdere deres afgørelse. Her skal de så give dig besked, om de fastholder deres afgørelse (afslaget) eller vil gøre den om.... (til f.eks. førtidspension).

Hav en god weekend...
jammen vil det sige at jeg også skal anke tilkendelse af fleks samtidig med at jeg anker afslag på pension. Det er jo helt vanvittigt. Tænk hvis man får afslag på begge dele så havner man vel på kontanthjælp.
århuskvinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2010, 00:56   #26
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
At være omfattet af principafgørelse SM-A-38-02 er godt!

Herved sikres fortsat forsørgelse ved ledighedsydelse - indtil endelig afklaring af fremtidig forsørgelse ved fleksjob eller førtidspension:

http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...spx?sw=A-38-02

Læs i denne principafgørelse eks:

"Ankestyrelsen lagde til grund, at kommunen havde vurderet, at ansøger havde varige begrænsninger i arbejdsevnen, og at hun ikke ville kunne opnå beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.


Ankestyrelsen lagde endvidere til grund, at kommunen havde vurderet, at der ikke var grundlag for at rejse sag om førtidspension.


Kommunen burde derfor have visiteret ansøger til fleksjob samtidig med, at kommunen traf afgørelse om at standse udbetalingen af sygedagpengene.


Ankestyrelsen henviste herved til det anførte i pkt. 4 i de almindelige bemærkninger til lovforslaget om ændring af reglerne om fleksjob, ledighedsydelse, sagsbehandling m.v., om, at kommunen skal sikre sig, at den før ophøret af en foranstaltning (f.eks. ophør af sygedagpenge) har taget stilling til, hvad der videre skal ske. Lovændringerne trådte i kraft pr. 1. juli 2001.


Der forelå ikke oplysninger i sagen om, at ansøger skulle have afvist at tage imod et rimeligt tilbud om ansættelse i fleksjob.


Ankestyrelsen fandt det heller ikke muligt at godtgøre, at ansøger ikke skulle have medvirket ved de tilbudte arbejdsprøvninger i det omfang hun kunne. Især forelå der ingen oplysninger om, at hun var udeblevet fra arbejdsprøvningen i stofforretningen uden gyldig grund. Det var derimod oplyst, at arbejdstiden var 3 timer daglig, og at hun kun holdt pause i meget beskedent omfang. Hertil kom, at arbejdsprøvningen fandt sted kun 5 måneder efter hundebiddet, og at der derfor fortsat var mulighed for en vis bedring af tilstanden.


Kommunen havde derfor ikke tilstrækkeligt grundlag for at fastslå, at ansøger ikke ønskede at stå til rådighed for et fleksjob.


Såfremt kommunen var i tvivl om, hvorvidt ansøger havde en arbejdsevne, så hun kunne yde en arbejdsindsats, der mindst svarede til 1/3 af det normale på det relevante arbejdsområde, burde kommunen give tilbud om aktivering eller andre tilbud, der kunne forbedre hendes muligheder for at blive i stand til at klare et fleksjob, jf. § 74b, stk. 1, nr. 3.


Såfremt kommunen skønnede - efter at sådanne tilbud havde været sat i værk -, at ansøger fortsat ikke havde den nødvendige arbejdsevne til at kunne bestride et fleksjob, burde kommunen igen overveje, om der måtte være grundlag for at rejse sag om førtidspension."
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2010, 00:59   #27
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af århuskvinde Se meddelelser
jammen vil det sige at jeg også skal anke tilkendelse af fleks samtidig med at jeg anker afslag på pension. Det er jo helt vanvittigt. Tænk hvis man får afslag på begge dele så havner man vel på kontanthjælp.
Uha nej jeg synes ikke, du skal anke en fleksjob-visitation - det er jo ikke et afslag men en 100 % medhold (derfor mener jeg ikke, man kan klage over det) i, at de ønsker at give dig et fleksjob, så du kan forsørge dig selv. Det er noget, som man kan tage imod som tak.

Dog tænker jeg lidt på, hvis kommunen alligevel efter deres revurdering af din anke på førtidspension vil give dig medhold i, at du skal have førtidspension, om du så kommer til at tilbagebetale differencen mellem førtidspensions-satsen og op til ledighedsydelse-sats.... Hvis det skulle ske, vil jeg tro, at det vil gælde fra den den dato, du fik afslaget på førtidspension - hmm eller fra den dato de har revurderet sagen... (jeg er lidt forvirret - er nok træt..)

Det kan være nogen, som har oplevet noget lignende, der kan svare på det...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2010, 01:02   #28
århuskvinde
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2010
Lokation: Århus
Indlæg: 20
Styrke: 14
århuskvinde er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Katharina Se meddelelser
At være omfattet af principafgørelse SM-A-38-02 er godt!

Herved sikres fortsat forsørgelse ved ledighedsydelse - indtil endelig afklaring af fremtidig forsørgelse ved fleksjob eller førtidspension:

http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...spx?sw=A-38-02

Læs i denne principafgørelse eks:

"Ankestyrelsen lagde til grund, at kommunen havde vurderet, at ansøger havde varige begrænsninger i arbejdsevnen, og at hun ikke ville kunne opnå beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.


Ankestyrelsen lagde endvidere til grund, at kommunen havde vurderet, at der ikke var grundlag for at rejse sag om førtidspension.


Kommunen burde derfor have visiteret ansøger til fleksjob samtidig med, at kommunen traf afgørelse om at standse udbetalingen af sygedagpengene.


Ankestyrelsen henviste herved til det anførte i pkt. 4 i de almindelige bemærkninger til lovforslaget om ændring af reglerne om fleksjob, ledighedsydelse, sagsbehandling m.v., om, at kommunen skal sikre sig, at den før ophøret af en foranstaltning (f.eks. ophør af sygedagpenge) har taget stilling til, hvad der videre skal ske. Lovændringerne trådte i kraft pr. 1. juli 2001.


Der forelå ikke oplysninger i sagen om, at ansøger skulle have afvist at tage imod et rimeligt tilbud om ansættelse i fleksjob.


Ankestyrelsen fandt det heller ikke muligt at godtgøre, at ansøger ikke skulle have medvirket ved de tilbudte arbejdsprøvninger i det omfang hun kunne. Især forelå der ingen oplysninger om, at hun var udeblevet fra arbejdsprøvningen i stofforretningen uden gyldig grund. Det var derimod oplyst, at arbejdstiden var 3 timer daglig, og at hun kun holdt pause i meget beskedent omfang. Hertil kom, at arbejdsprøvningen fandt sted kun 5 måneder efter hundebiddet, og at der derfor fortsat var mulighed for en vis bedring af tilstanden.


Kommunen havde derfor ikke tilstrækkeligt grundlag for at fastslå, at ansøger ikke ønskede at stå til rådighed for et fleksjob.


Såfremt kommunen var i tvivl om, hvorvidt ansøger havde en arbejdsevne, så hun kunne yde en arbejdsindsats, der mindst svarede til 1/3 af det normale på det relevante arbejdsområde, burde kommunen give tilbud om aktivering eller andre tilbud, der kunne forbedre hendes muligheder for at blive i stand til at klare et fleksjob, jf. § 74b, stk. 1, nr. 3.


Såfremt kommunen skønnede - efter at sådanne tilbud havde været sat i værk -, at ansøger fortsat ikke havde den nødvendige arbejdsevne til at kunne bestride et fleksjob, burde kommunen igen overveje, om der måtte være grundlag for at rejse sag om førtidspension."
Ja den har jeg godt læst men kommunen havde jo instillet mig til pension som pensionsnævnet gav kommunen afslag på. ovenstående sag havde de stoppet sdp og ikke indstillet til hverken fleks eller pension
århuskvinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2010, 01:05   #29
århuskvinde
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2010
Lokation: Århus
Indlæg: 20
Styrke: 14
århuskvinde er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Uha nej jeg synes ikke, du skal anke en fleksjob-visitation - det er jo ikke et afslag men en 100 % medhold (derfor mener jeg ikke, man kan klage over det) i, at de ønsker at give dig et fleksjob, så du kan forsørge dig selv. Det er noget, som man kan tage imod som tak.

Dog tænker jeg lidt på, hvis kommunen alligevel efter deres revurdering af din anke på førtidspension vil give dig medhold i, at du skal have førtidspension, om du så kommer til at tilbagebetale differencen mellem førtidspensions-satsen og op til ledighedsydelse-sats.... Hvis det skulle ske, vil jeg tro, at det vil gælde fra den den dato, du fik afslaget på førtidspension - hmm eller fra den dato de har revurderet sagen... (jeg er lidt forvirret - er nok træt..)

Det kan være nogen, som har oplevet noget lignende, der kan svare på det...
Førtidspensions satsen er meget større end ledighedsydelse satsen så der vil ikke være noget at skulle tilbagebetale fra mig - det ville nærmere være den anden vej
århuskvinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2010, 01:06   #30
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du ingen arbejdsevne har, dvs under 12timer, skal du da anke pensionsafslaget.

Jeg kan ikke se at man kan fratage dig tilkendt fleks.

Du bliver jo ikke meget bedre, af at de fastholder afslaget på pension.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er tilkendt pension med kontrol om 3 år Reika Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 22-03-2013 03:18
Tilkendt Pension fra 1/12 men hvad får jeg ? Killroy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 12-11-2011 23:55
Den første tid efter tilkendt pension Sunnydob Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 32 20-02-2011 17:28
tilkendt erhvervsevnetab, kan jeg nu søge pension? aasekl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 05-01-2011 15:41
Hvor gammel var du, da du fik tilkendt pension? Sdrj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 09-07-2009 11:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension