K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2012, 20:49   #1
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Gode råd søges

Jeg har det vist med tit at snakke om min sag i andre tråde, så vil lige lave min egen

Altså, kort fortalt, pensionsteamet gav mig afslag i maj, på at starte en §17 sag.
Fordi der ikke blev vurderet der var nogen kontraindikationer for en arbejdsprøvning. Det er jeg selvfølgelig helt uenig i, jeg blev da også syg med det samme.
Derfor skal jeg nu genvurderes af en psykiater.

Har I nogle gode bud på hvordan man forbereder sig bedst? Jeg syntes det er svært eller umuligt at forberede sig på spørgsmål man ikke kender, så jeg bruger tiden til at skrive mine tanker ned, som jeg så kan tage med.

Jeg har også lavet en udførlig liste over det ting der har været sat i værk, kurser, praktiker, og alle dem der aldrig blev til noget også. Hvordan de er forløbet, og har påvirket mig.

Jeg har også krydset et SCID spørgeskema af.

Jeg ser det her som min absolut sidste chance, for at nå i mål. Tanken om ikke at nå pension i år, og blive smidt i ressourceforløb jeg aldrig vil kunne deltage i, dvs. sidde fast på kh de næste mange år, med stor risiko for at mit helbred forværres. Det er så svært for mig kapere, at jeg har måttet snakke med en præst. Det har rejst nogle rigtig svære bekymringer, som jeg var nødt til at vende i fortrolighed. Jeg er ikke troende, men jeg føler mig bare malet op i et hjørne. Og det er virkelig virkelig svært at bevare håbet om at pension kan lykkedes.

Den her sommer er den længeste jeg nogensinde har oplevet. Et ******* af ventetid, indtil det bliver den 3/9 og jeg kan blive interviewet. Der er kun gået en måned siden indkaldelsen, dybt suk.

Lægekonsulenten skrev:
"Denne klient har klaget over at jeg på baggrund af oplysninger fra psykiater Torben Schultz (vurderingen er fra 2009, inden der var forsøgt ret meget praktik osv.) har vurderet at der ikke er absolut kontraindikation for at tilbyde klienten nyt arbejdsprøvningsforsøg.

Klienten beskriver i et velformuleret brev at han af psykiske grunde under ingen omstændigheder kan medvirke til en arbejdsprøvning og er bange for udvikling af depression påny.

Hvis sagen skal kunne afgøres på det foreliggende kræves det at man fra psykiatrisk side klart giver udtryk for at klienten har en så svær psykopatologi at fremtidig beskæftigelse er udelukket og arbejdsprøvning kontraindiceret af helbredsmæssige grunde og der foreslåes derfor at psykiater Torben Schultz genvurderer klienten inden den endelige afgørelse."
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 22:54   #2
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Thomas... hvor jeg dog af hjertet håber, at du kan få lov til at få den pension nu, jeg ønsker dig virkelig meget held og lykke og håber den psykiater kan skrive de helt rette ord for dig!

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 23:33   #3
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Thomas... hvor jeg dog af hjertet håber, at du kan få lov til at få den pension nu, jeg ønsker dig virkelig meget held og lykke og håber den psykiater kan skrive de helt rette ord for dig!

Fibro
Tusind tak Fibro

Det håber jeg virkelig også. Skal man se det fra den positive side, og det skal man jo for at bevare håbet, så skriver lægekonsulenten trods alt, at hvis psykiateren er enig med mig, så kan jeg vurderes på det foreliggende.

Så jeg vil virkelig gøre alt for at forberede mig til det interview. Jeg tror aldrig jeg har haft så vigtig en dato i min kalender.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 23:56   #4
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Det kan jeg virkelig virkelig godt forstå Thomas, jeg håber rigtigt meget for dig, at den psykiater er med dig og hjælper dig med det her, det bør han sgu virkelig!

Og ja, det ER jo trods alt positivt, at ham lægekonsulenten skriver sådan Er det snart du skal til den undersøgelse?

Prøv om du kan få en god nattesøvn nu, og tænk på noget rart før du falder hen..

fra Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 01:35   #5
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Det kan jeg virkelig virkelig godt forstå Thomas, jeg håber rigtigt meget for dig, at den psykiater er med dig og hjælper dig med det her, det bør han sgu virkelig!

Og ja, det ER jo trods alt positivt, at ham lægekonsulenten skriver sådan Er det snart du skal til den undersøgelse?

Prøv om du kan få en god nattesøvn nu, og tænk på noget rart før du falder hen..

fra Fibro
Der er desværre et stykke tid til. Undersøgelsen er først den 3. sep. Jeg fik indkaldelsen for en måned siden, så der er stadig 2 mdr. tilbage, lige knap og nap. Jeg har også skrevet til psykiater, hvis der er den mindste mulighed for at komme til noget før, så smider jeg alt hvad jeg har i hænderne, og springer til.
Hver dag der går, bringer både undersøgelsen og nytår et skridt nærmere, så det er lidt af en gyser.
Der har ikke været nogen afbud endnu, men om ikke andet var eller er det forsøget værd.

Jo tak, det vil jeg forsøge, det er virkelig rart med opbakning Fibro, og øjenlågene er ved at blive tunge
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 01:44   #6
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hej Thomas jeg håber da virkelig at du bor i en fornuftig kommune og ønsker dig held og lykke.

Har du spekuleret på hvilke spørgsmål kommunen har tilsendt psykiateren inden tid, som han skal have besvaret.

Der kunne være kringelde spørgsmål omkring hvordan du tidligere har klaret dig f.esk

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke, men du har god tid og god ide at skrive tanker ned
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 08:51   #7
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Hej Thomas jeg håber da virkelig at du bor i en fornuftig kommune og ønsker dig held og lykke.

Har du spekuleret på hvilke spørgsmål kommunen har tilsendt psykiateren inden tid, som han skal have besvaret.

Der kunne være kringelde spørgsmål omkring hvordan du tidligere har klaret dig f.esk

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke, men du har god tid og god ide at skrive tanker ned
Tak skal du have Jasch

Jeg har en fornemmelse af at vi skal snakke om hvad der er sket siden sidst, altså fra årene 09'-12'. Så det jeg tror det er spørgsmål omkring hvordan jeg har klaret mig ja. Sidste interveiw handlede om livet fra fødsel til 09'. Så den del har jeg i hvert fald meldt ud, jeg gerne vil være fritaget for. Ikke fordi det er hårdt at snakke om, men fordi jeg syntes det er de sidste 3 år der må være aktuelle. Det var min sagsbehandler enig i.

Både min læge og jeg har også sagt, at de endelig må sørge for at sende alt materiale fra min sag. Jeg stoler på min sagsbehandler, men jeg tror jeg har brug for selv at komme med noget også. Så jeg har helt ro i sindet, at intet er usagt.

Men udover hvor hårdt det har været det meste af tiden, så kom jeg til at tænke på, jeg nok også skal have skrevet ned, at jeg har haft en god periode også.
Der var på et tidspunkt sidste år, ca. 3-4 mdr. hvor der var helt ro. Ingen tiltag var igang, så der kunne fokuseres på mit eget.
Jeg fik blandt andet flyttet i den periode. Det var selvfølgelig svært at overskue, men lysten til at flytte kom. De 3-4 mdr. var lige som stormens øje, og det er lige præcis der jeg gerne vil være permanent, med en førtidspension. Hvor der er helt ro, til at få noget positivt ud af livet. Istedet for at det skal være ën lang kamp, og sygdom er det der sætter dagsordnen.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 09:22   #8
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg ved ikke om du har søgt aktindsigt - hvis du gør det, vil det jobcenteret har sendt til lægen du skal til i september - og du kan se hvad det drejer sig om.

Under nyttige link finder du formularen til aktindsigt - jeg plejer bare at kopiere teksten og sende det pr. mail - ved self. ikke om det går i din kommune
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 09:23   #9
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Maile til psykiateren inden tiden..

Jeg vil lige starte med at sige, at jeg kun har læst dit indlæg og ikke alle de svar, som du har fået.

Jeg er selv ung, 31 år. Min sag er netop sendt videre til pensionsnævnet og jeg kender til fulde følelsen af, at dette er den ENSTESTE chance for, at nå i mål. Det er så hårdt og frustrerende, så jeg forstår virkelig godt, at der er lang tid til din tid i september.

Set objektivt og med de positive briller på, så skriver lægekonsulenten jo netop, at såfremt psykiateren er enig i, at en arbejdsprøvning er kontraindiceret, så kan sagen føres til afgørelse. HELDIGVIS skal du oven i købet til den samme psykiater, som har set dig før og vist lavet nogle gode papirer til dig før?

Den overlæge og neurolog som jeg er tilknyttet gav mit på et tidspunkt et råd, som har hjulpet mig inden hver konsultation. Få fat på mailadressen på den psykiater som du skal til eller dennes sekretær. Mail ca 10 dage før tid en side, der kort beskriver hvordan du har det ( Og hvad der er relevant heri) samt stil de spørgsmål som du har. Nævn hvor din sag er i systemet og, at lægekonsultenten har brug for at vide, at arbejdsprøvning er kontraindiceret. Medsend evt relevant bilag for andre læger/psykiatere, hvis du har nogle sådanne.

Du beder selvfølgelig på en mail om, at din mail er modtaget og vil blive givet videre til psykiateren, således at du ikke i dagene p til bliver nervøs for, om han har fået den.

Neurologen sagde til mig, at disse KORTERE skrivelser bliver læst og sporer lægen ind på: 1: Hvordan har patienten det. 2: Hvad skal konsultationen helst munde ud i ( I dit tilfælde en vurdering af, om arbejdsprøvning er kontraindiceret plus evt andre spørgsmål fra lægekonsulenten) Dette giver en bedre forberedt læge, en følelse af bedre tid og du kan slappe mere af, da hun har fået formidlet, hvad der er vigtigt for dig og for din sag.

Held og lykke.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 09:51   #10
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Jeg ved ikke om du har søgt aktindsigt - hvis du gør det, vil det jobcenteret har sendt til lægen du skal til i september - og du kan se hvad det drejer sig om.

Under nyttige link finder du formularen til aktindsigt - jeg plejer bare at kopiere teksten og sende det pr. mail - ved self. ikke om det går i din kommune
Tak for rådet Tumnus

Jeg har aldrig søgt aktindsigt nej, altså sådan formelt. Men det har aldrig været et problem at få oplysninger om min sag. Så jeg tror bestemt jeg kan få det på den måde. Men der er helt sikkert god fornuft i at vide præcist hvad der er sendt. Især egentlig hvad de har bedt om. F.eks. har man mon bedt om en generel vurdering, eller er der bedt om udredelse af, om der er kontraindikation for flere arbejdsprøvninger. Det sidste skulle gerne være tilfældet.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode råd søges.... PiaTT Spørgsmål ang fleksjob 25 04-11-2011 00:08
gode råd søges! Tetsche Alt det andet 3 06-05-2011 19:53
Gode råd søges tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 30-01-2011 21:39
Gode råd søges ! marbocb Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 05-10-2010 21:18
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension