K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-08-2014, 20:25   #1
Sid
Kørt død i systemet
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2013
Lokation: Silkeborg
Alder: 39
Indlæg: 22
Styrke: 11
Sid er ny på vejen
LÆ 265

Håber det er okay jeg skriver her...

Min tidligere SB havde åbenbart bestilt en LÆ 265 ved min læge uden min vien og min egen læge har så udfyldt den, uden min viden, og sendt ind til min SB. Opdagede dette da jeg søgte agtindsigt igen.
Men det min egen læge skriver er direkte løgn og så fremhæver hun ting, som at jeg har haft brækket min arm og slået min skulder (begge ting der er sket i min folkeskoletid, hvilket hun ikke oplyser).
Hun er på ferie nu så kan ikke kontakte hende de næste 3 uger.
Skal ha lavet en ny LÆ 265 pga. ny SB men er godt nok ikke tryg ved at det skal være ved hende men er jo hellere ikke super godt at starte med en ny lige midt i det hele. Og tænker også det er lidt dumt at klage over hende lige før hun skal lave endnu en LÆ 265.
Sid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2014, 13:32   #2
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
Hvis din nuværende læge skriver usande ting og udfylder LÆ265 uden dig, hvad skulle så ændre sig anden gang hun udfylder den? Jeg ville skifte læge hurtigst muligt, og få min gamle journal med, men gøre opmærksom på fejl til den nye.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2014, 20:42   #3
foxx450
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Helsingør
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
foxx450 er ny på vejen
Hej Sid
Hvis en læge skal skrive en attest, skal patienten være tilstede og blive undersøgt. Lægen må ikke skrive en attest uden patientens tilstedeværelse.
foxx450 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2014, 07:12   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er lægens erklæring og ikke et samarbejde. Men selvfølgelig er grundlaget patientens opfattelse af tilstanden.
Har man givet generelt samtykke ved en sags påbegyndelse, kan erklæringer indhentes.
Udfyldes af den praktiserende læge i forbindelse med en konsultation incl. objektiv undersøgelse. Desværre en lidt åben formulering. Selvfølgelig kan en læge ikke udskrive en LÆ256/LÆ261 eller andre erklæringer, hvis han/hun slet ikke kender borgeren.
Det er lægen, der vælger, hvad der er relevant.
Kun lægen, der underskriver.
Se evt dette oplæg til praksisdag.
https://www.sundhed.dk/content/cms/5...2014-02-06.pdf

Tilsyneladende kun i LÆ261 der står, at kommunen har bedt patienten henvende sig til lægen for konsultationsaftale.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2014, 23:41   #5
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Har lige opdaget at min læge (har været sygemeldt knap et år OG skal genvurderes) har udfyldt en attest uden min viden for et par måneder siden. Hvilken aner jeg ikke og er dybt frustreret, da afgørelsen falder i denne uge og jeg ikke har kunne nå, at søge aktindsigt.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2014, 09:25   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Sid`s LÆ 265

"Udfyldes af den praktiserende læge i forbindelse med en konsultation incl. objektiv undersøgelse. Desværre en lidt åben formulering."

Hvad der er åben formulering ved dette, kan jeg ikke se, tværtimod er formuleringen ganske tydelig.

SB sender en LÆ 261 https://www.sundhed.dk/content/cms/5...2014-02-06.pdf til praktiserende læge, med oplysninger om at patienten bestiller tid til den krævede LÆ 265.

Læge kan ikke udfylde en LÆ 265 uden at patienten er til stede, da der skal foretages en objektiv lægeundersøgelse.

LÆ 265 http://www.laeger.dk/public/plsql/at...?v_att_id=1885

"Patienten skal bestille tid til udfyldelsen og attesten afleveres senest 14 dage efter konsultationen og senest 30 dage efter anmodningen er modtaget."

Den praktiserende læge kan naturligvis ikke fremsende en LÆ 265 uden at patienten er vidende om dette.

Reglerne er ganske tydelige.

Lægeerklæringer: http://www.laeger.dk/public/plsql/attest.soeg

I dag begynder der, at tegne sig et billede af de kompetencer medlemmerne af Rehabiliteringsteamet og koordinerende sagsbehandlere/socialrådgivere???, eller mangel af samme. "Er sclerose en alvorlig sygdom?" og andre tåbelige spørgsmål og forslag om "behandlingstilbud" som fremkommer på disse møder.

Ingen kan endnu vide om det er et juridisk krav at eksempelvis "Sundhedskoordinatoren" SKAL være læge uddannet.

Derfor skal lægeerklæringer, speciallægeerklæringer og statuserklæringer betragtes, som særdeles vigtige dokumenter i en borgers kommunale sagsmappe. Alle disse attester - erklæringer skal naturligvis dels kendes af borgeren samt være korrekte og udfyldt efter gældende lovgivning.

Herunder kan en LÆ 265 ikke udfyldes uden at patienten er til stede ved den lægefaglige objektive kliniske undersøgelse, naturligvis ikke.


Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 25-11-2014 kl. 09:58.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-11-2014, 20:31   #7
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
"Udfyldes af den praktiserende læge i forbindelse med en konsultation incl. objektiv undersøgelse. Desværre en lidt åben formulering."

Hvad der er åben formulering ved dette, kan jeg ikke se, tværtimod er formuleringen ganske tydelig.

SB sender en LÆ 261 https://www.sundhed.dk/content/cms/5...2014-02-06.pdf til praktiserende læge, med oplysninger om at patienten bestiller tid til den krævede LÆ 265.

Læge kan ikke udfylde en LÆ 265 uden at patienten er til stede, da der skal foretages en objektiv lægeundersøgelse.

LÆ 265 http://www.laeger.dk/public/plsql/at...?v_att_id=1885

"Patienten skal bestille tid til udfyldelsen og attesten afleveres senest 14 dage efter konsultationen og senest 30 dage efter anmodningen er modtaget."

Den praktiserende læge kan naturligvis ikke fremsende en LÆ 265 uden at patienten er vidende om dette.

Reglerne er ganske tydelige.

Lægeerklæringer: http://www.laeger.dk/public/plsql/attest.soeg

I dag begynder der, at tegne sig et billede af de kompetencer medlemmerne af Rehabiliteringsteamet og koordinerende sagsbehandlere/socialrådgivere???, eller mangel af samme. "Er sclerose en alvorlig sygdom?" og andre tåbelige spørgsmål og forslag om "behandlingstilbud" som fremkommer på disse møder.

Ingen kan endnu vide om det er et juridisk krav at eksempelvis "Sundhedskoordinatoren" SKAL være læge uddannet.

Derfor skal lægeerklæringer, speciallægeerklæringer og statuserklæringer betragtes, som særdeles vigtige dokumenter i en borgers kommunale sagsmappe. Alle disse attester - erklæringer skal naturligvis dels kendes af borgeren samt være korrekte og udfyldt efter gældende lovgivning.

Herunder kan en LÆ 265 ikke udfyldes uden at patienten er til stede ved den lægefaglige objektive kliniske undersøgelse, naturligvis ikke.


Hilsen Peter
Så når det alligevel sker, at de praktiserende læger udfylder attesten uden patienten er tilstede- personligt er det sket ifm. med at jeg skal " revurderes", altså en særdeles vigtigt attest. Hvordan forholder man sig så? Anyone?
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2014, 08:46   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvad gør vi så, lille du? Ref Kim Larsen

Vi forsøger, at forstå...

... at ens praktiserende læge bestrider et liberalt job, hvor lægen selv bestemmer sit serviceniveau og måde at håndtere bla LÆ 265.

Hvis patienten "kunden" ikke kan leve med den måde, som patientens særdeles vigtige lægeerklæringer, her LÆ 265, håndteres på, så skifter man læge. Længere er den ikke.

Men da den praktiserende læge er blevet hevet frem fra mørket og gjort til en primær meget vigtig aktør, i patientens sociale sag, så må patienten overveje hvad patienten så skal gøre.

Forhåbentlig forstår alle, incl den praktiserende læge, at i sidste ende findes der et "Pensionsteam" bestående af os i forvejen ukendte personer, som vi først får kendskab til, når afgørelsen om din fremtid skal træffes.

Afgørelsen bliver truffet ud fra hvad der skrives og erklæres i din kommunale sagsmappe. Hvis disse ord i din journal er misvisende eller forkerte, så træffes der jo naturligvis en forkert afgørelse, Såre simpelt.


Derfor råder vi jo, som vi gør.

Søg aktindsigt fra alle og FORSTÅ, hvad der skrives om dig. Gør indsigelser ved manglende eller forkerte oplysninger.


Så hvis ikke en LÆ 265 bliver udfærdiget korrekt og uden en fysisk undersøgelse, som krævet og lægen bare indsender den til din SB, så skal du træffe en afgørelse om, hvad du så vil.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension