K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2018, 12:18   #21
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nu kan man ikke altid selv vælge hvor man vil konfirmeres.

Det handler om hvilken kirke/sogn man hører under og de færreste unge vil hvis muligheden bød sig vælge en anden kirke for så bliver man ikke konfirmeret med sin klasse/kammerater eller ved den præst man har gået til forberedelse med
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2018, 13:44   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af snoozz Se meddelelser
Jeg mente at hun har kun været alene med barnet i 7 år nu, (vi var sammen i 6 år med barn, dermed er hun i konfirmationsalderen!)
Jamen, så giver det jo slet ikke mening:

Citat:
Oprindeligt indsendt af snoozz Se meddelelser
Der er tale om en kvinde jeg hverken har været kæreste med eller nogen anden relation udover at vi har et barn sammen i 7 år.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu skal folk lige huske vores regler herinde...drop fordømmelsen...har du intet positivt...så undlad at svare...det er ret nemt
Undskyld.

Jeg forlader hermed tråden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2018, 15:03   #23
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Citat Snoozz: "Jeg mente at hun har kun været alene med barnet i 7 år nu, (vi var sammen i 6 år med barn, dermed er hun i konfirmationsalderen!)"

Jamen, så giver det jo slet ikke mening:
Som jeg forstår det: de første 6 år var de sammen.
Herefter har der været 7 år hvor han og datterens mor, ikke har haft nogen relationer.
6+7=13 år

(Håber det er i orden at jeg forklarede det, i tilfælde af at andre var forvirret over det samme )
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2018, 17:01   #24
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du kan jo spørge din datter hvad hun ønsker. Det lyder ikke til at du ser hende fast, og hvis det er rigtigt, så spørg ind til om du kan være med i kirken, og se hendes konfirmation. Hvis du altså gerne vil, og kan klare at være sød og venlig overfor eks og eksfamilie.
Har engang set en konfirmand bryde grædende sammen i kirken pga familiestridigheder, så det er vigtigt at den slags ikke sker den dag. Det er hendes dag.

Du har et barn, og hun vil huske dig for de ting du gør for hende.

Hun er ikke så gammel lige nu, og der kommer nogle år, hvor vennerne er de vigtigste, men når hun bliver ældre, kommer der også børnebørn, og holder du den gode tone, er det det hun husker. Når hun bliver voksen vil hun kunne se ud over de stridigheder der evt har været mellem hendes mor og dig, og så kan der komme mange gode år mellem dig og din datter.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2018, 22:02   #25
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Nu får DI ikke noget at skulle have sagt, du får bare regningen, om hun så skal konfirmeres eller ej,

Har selv en der blev non konfirmeret sidste år og en i år, tøj til dagen og blå mandag løber tit ret højt op, så hver du glad for hun har mulighed for at få de ting med dit tilskud
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2018, 13:17   #26
Piko
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2016
Indlæg: 5
Styrke: 0
Piko er ny på vejen
Når der er fælles forældremyndighed skal du ikke pr automatik betale 3600 kr. Svar brevet,at der er fælles forældremyndighed og at du selv holder noget i anledningen af konfirmationen ( hvis du altså gør det ). Så bliver du ikke pålagt at betale noget til barnets mor
Piko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2018, 04:27   #27
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Hej igen på K10 !

Nu har jeg tænkt lidt over det, og naturligvis skal jeg betale 3600 kr, det måe endda billige sluppet. Kan Bare huske vi holdte dåben for ja stort set hvad det kostede at leje festlokaler for.

Og det var nogle ganske få 100 kr.

Nå man udover det:

Har det præst så PLIGT til at at sige om hun har ens barn gående til konfirmationsforberedelse?

Grunden til jeg spørger er at jeg sendte en mail til præsten som min eks påstår hun skal konfirmeres i. Jeg vil nødig inviterer venner og familie fra nær og fjerne hvis det viser sig at hun lyver IGEN!

Jeg har aldrig skrevet under på noget, så har man ikke fælles forældremyndighed indtil andet "er bevist???

Jeg har da fået kontanthjælp som forsørger inden jeg kom på førtidspension, i flere år?

Ok det lyder mere og mere som om at moren er overbevist om at der helt generelt er ene-forælrdemyndighed til hende.

Det ville jeg vil vide hvis det var tilfældet? Det virker som om hun tror det sker helt automaitsk når hun går fra med en far og bor et andet sted?

Jeg skal nok betale de 3600, det vel ok.

Det der egenligt pisser mig mest af er at hun ikke bare: Ringer (eller evt skriver), jeg har selv i flere år sagt vi skulle spare på til konfirmation, men så har hun bare sagt, hun vil slet ikke konfirmeres, eller sagt hun ikke havde råd).

Jeg sagde hvis vi blot satte 100 kr af hver så havde vi jo fint råd...? Men nu skal det komme lige her!?!

Ik kan nok forså at jeg tror hun prøver at scamme mig - at hun holder en fiktiv konfirmation - som ikke sker i virkeligheden. Derfor jeg har spurgt præsten selv om hun har en konfirmand.

Men hun vil ikke sige det. Ved Læger har tavspligst, men ikke at læger altså også har. Jo til en hvis grænse. men jeg vil bare vide om min datter går til konfirmationsforberedelse, ikke om hun har skriftet et mord GG

Jeg har ikke de 3600 kr. men dem må de jo skrive på SKAT så.

Jeg er bare meget itvivl. det kan i måske sige mere om helt generelt, ikke kun om konfirmation: Hvad har jeg egenligt ret til at vide med fælles forældremyndighed? Jeg trorede det var lige så meget som moderen ved.

Fx har jeg da fuld adgang til hvad skolen skriver om hende på forældreintra og lign?
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2018, 07:16   #28
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du kan godt have mistet forældremyndigheden eller aldrig have haft den, selv om du ikke har skrevet under på noget

Moren kan nemlig godt pr. Automatik have forældremyndigheden alene

Læs reglerne her: http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=4703

Selv om man opfylder betingelserne om fælles forældremyndighed kan hun også have ønsket ene forældremyndighed og fået det igennem statsforvaltningen (tror det er dem der bestemmer det)

Og så er der også nogle regler ifht hos hvem barnet bor ved bopælspligt og det er måske dem præsten er dækket af. (Kender ikke reglerne præcis kan bare huske fra da jeg arbejdede i børnegave at der er noget der)

Ring til statsforvaltningen og få opklaret ang. Forældremyndigheden, de har det jo registeret. Men da hun er født før 2007 og I ikke var gift og da du ikke har skrevet under på noget (en omsorgs og ansvarserklæring), kan det godt tyde på at hun har forældremyndigheden alene
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 09-02-2018 kl. 07:21.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2018, 09:06   #29
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du kan ringe til statsforvaltningen og få oplyst om du har del i forældremyndigheden, eller om mor har krydset af i eneforældermyndighed, som man kunne dengang.

Forældremyndigheden er uden betydning for samvær og børnebidrag, det har man krav på uanset.

Tænker at du skal ringe til mor - eller skrive - at du naturligvis ønsker datteren tillykke med konfirmationen, at du pt ikke lige har sparet op til det, men at hun kan søge om at få dem udlagt via udbetaling danmark, så datteren får en god konfirmation.

Så kan du spørge ind til hvordan I gør det i kirken, om I skal sidde sammen eller hver for sig, og om præcis dato/kirke. Efterfølgende kan du gå ind under kirken også og se tidspunktet, det står på deres hjemmeside.

Nu ved jeg ikke hvordan I gør med jul og fødselsdag, men din datter vil nok forvente (rimeligt) at du giver en gave, særligt hvis du kommer i kirken.

Har du kontakt nok med din datter til at du kan spørge direkte ? Hun er jo gammel nok til at du kan vende den her slags ting med hende selv.

Hvis du slet ikke ser din datter, er konfirmationen nok ikke det rigtige tidspunkt at dukke op i hendes liv igen.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2018, 09:14   #30
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Du skriver et par gange at du har foreslået moderen at I hver især spare f.eks. 100,- kr. op hver måned, men at dette var moderen ikke interesseret i. Jeg forstår ikke hvorfor dette betyder så meget for dig?

Måske du skulle rette dit focus væk fra moderens beslutninger, det kan du alligevel ikke bestemme over, og focusere mere på, hvad du kan gøre. Du er et selvstændigt menneske, så du kunne jo bare have valgt at spare 100,- kr. op hver måned til dit barn's konfirmation.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension