K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2013, 11:58   #11
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Jutta1502 er ny på vejen
Da jeg på et tidspunk tog antidepressiva, og Lyrica, tog jeg på i vægt, jeg kæmper forsat for at komme ned i vægt. Stoppede med Lyrica,og antidepressiva. da de ikke gav mig den ønskede effekt, men fik mig til at tage godt på. Jeg mangler lige godt 10 kg at tabe mig, for at jeg er nede omkring det normale igen.
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 12:10   #12
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Nu har jeg lige læst et par timer om SSRI produkterne. Hold da op der er mange bivirkninger og det er ikke engang bevist om det kan ændre serotonin niveauet i hjernen...

Hvilke andre bivirkninger har I oplevet?

Har I fået det meget bedre eller lidt bedre eller har det ingen virkning haft?

Jeg skal til samtale igen på torsdag og vil gerne være godt forberedt. Det her er bare det bedste forum til at få hjælp i. Tusind tak.
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 12:42   #13
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Jutta1502 er ny på vejen
At det kan være en god idé at havde et toilet MEGET tæt på sig, hvis man tager antidepressiva. Dette var blot en af flere årsager til at jeg IKKE tager den slags igen.
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 14:46   #14
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tm1978 Se meddelelser
Nu har jeg lige læst et par timer om SSRI produkterne. Hold da op der er mange bivirkninger og det er ikke engang bevist om det kan ændre serotonin niveauet i hjernen...

Hvilke andre bivirkninger har I oplevet?

Har I fået det meget bedre eller lidt bedre eller har det ingen virkning haft?

Jeg skal til samtale igen på torsdag og vil gerne være godt forberedt. Det her er bare det bedste forum til at få hjælp i. Tusind tak.
Ja mange mulige bivirkninger - det er vigtigt at huske, at du ikke nødvendigvis vil opleve det hele bare fordi du tager medicinen.
Hvis du tjekker bivirkningslisten for Kodimagnyler, så er der eddermagme også mange, men vi oplever jo ikke dem alle, ofte slet ingen.

Jeg har i omkring 11 år haft rigtigt gode oplevelser med antidepressiva.
De sidste mange år har jeg taget 60 mg. Paroxetin hver aften, og de hjælper mig virkelig meget. Mest i forhold til min angst, men også i forbindelse med depressive symptomer.
De eneste bivirkninger jeg har oplevet er øget svedtendens om sommeren og så en anelse mundtørhed, men det er næsten ikke værd at snakke om.
Jeg ville ikke undvære mine antidepressiva. Måske trapper jeg ned/ud en gang i fremtiden, måske tager jeg dem resten af livet - begge dele er fint med mig, når de på den måde kan bidrage positivt til min livskvalitet.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 20:51   #15
foxx450
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Helsingør
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
foxx450 er ny på vejen
Hej
Alle de medicin du har nævnte i den oplæg er antidep.
Bivirkninger ved Sertralin, Cipralex og Zoloft kan være angst, hedeture, hud udslæt, seksulle forstyrrelse.
Bivirkninger ved brug af Clomipramin kan være: hovedpine, rastløshed, svimmelhed, vandledningsbesvære, syns forstyrrelse iform af sløret syn.
Man skal huske at der ikke alle der får det samme bivirkninger, det er vidt forskellige fra en til en anden. Hvis man syns at man kan magte tilværelsen så har man lov til at sige nej tak til medicin med so mange bivirkninger, samtidig man skal huske at visse medicin skat startes under opsyn, dvs mens man er indlagt på hospital.
Jeg håber at ovenstående kan hjælpe dig.
Hilsen
foxx450
foxx450 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 21:26   #16
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Jeg har været gennem 4-5 forskellige typer antidepressiv og oplevede næsten alle bivirkninger som står på indlægssedlerne - incl kraftig vægtøgning. Det var rædselsfuldt og kostede et år på sofaen. Først da jeg var ved at blive psykotisk erkendte man endelig at jeg ikke kunne tåle skidtet

Udtrapningen var ligeledes et mareridt af dimensioner

Det tog et års tid før min krop blev nogenlunde normal igen - og jeg endelig kunne begynde at tabe mig lidt
men i dag - mere end to år efter - er min sprudlende og livsglade personlighed stadig ikke vendt tilbage

Hvordan man reagerer er meget individuelt, og du kan ikke rigtig bruge vores erfaringer til noget - andet end at sige fra hvis du oplever uacceptable bivirkninger, fordi du nu ved hvor galt det kan gå
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 21:52   #17
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Jeg har taget på af ALT min medicin, indtil jeg fik valdoxsan, et forholdsvis nyt middel, men det kan klart anbefales
__________________
Når en dør lukkes åbnes en anden. Men vi har ofte så travlt med at ærgre os over den lukkede dør, at vi ikke end ænser den åbne.
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 00:46   #18
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Min mand og de venner jeg har der tager antidepressiv har alle taget på af det..
Og Zypreksa(kan ikke stave det) som min mand tidligerer fik gjorde ham monster træt konstant... træthed og vægtforøgelse ?mega sult...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 01:27   #19
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af foxx450 Se meddelelser
Bivirkninger
MULIGE bivirkninger og det er langt fra sikkert at du overhovedet får bivirkninger eller bivirkninger i nævneværdigt omfang.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 11:29   #20
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Jeg ved godt at det ikke er sikkert jeg vil få de samme bivirkninger. Men alle dem jeg kender og mange af jer, har taget på af medicinen. Hvilket jeg også selv gjorde da jeg var på efexor depot (20 kg). Jeg havde fordøjelsesproblemer, sov rigtig meget. Vare generelt en zombie. Jeg ved godt at alle midler ikke er ens, men det er de samme bivirkninger de fleste har.

Jeg var lige inde og læse om Valdoxan også. Jeg kan se at det er leverproblemer og mere angst og mareridt og meget søvn der er de primære problemer her.

Jeg bliver faktisk lidt harm over at psykologen sagde til mig "sådan en lille pille kan da ikke give overvægt, der er jo ingen fedt i". Nej det kan godt være, men hvordan kan det så være at den lille pille kan give blodpropper, kvalme, opkast osv.

Jeg har også lige læst en artikel om at det ikke er videnskabeligt bevist, men mange der tager antidepressiv medicin også har dårlige tænder. Hvad siger I til det?
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bivirkninger ved medicin Julcha Dit og Dat 22 21-04-2018 14:37
Seroquel og bivirkninger MTVRV1 Dit og Dat 56 13-08-2014 21:10
Bivirkninger ved forhøjet dosis? TinaB Alt det andet 5 13-05-2011 09:05
Stofskiftemedicin Eltroxin ændret fuld af bivirkninger. Ametyst Alt det andet 45 28-03-2010 09:53
Nyt Om Bivirkninger! buster Alt det andet 2 22-03-2010 10:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension