K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2012, 09:44   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du får forlængelse af sygedagpengene, efter stk 4;???

Taber du intet ved evt at klage over fleks!

Men du bør således afvendte skriftlig tilsagn, eller bekræftigelse af dette evt via mail.
Prøv om du kan spørge hvilken forlængelse du får, eller har du fået den?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2012, 11:38   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tvungen pension...

Spørger Mand om:

Læs.: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9316

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-03-2012, 19:58   #13
Stefanc
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
Stefanc er ny på vejen
Hej Popiae,

Jeg ved ikke lige, om det er efter §4, jeg skal undersøge det.

Der kommer til at gå ca. 1½ år før, at jeg har været igennem et års Ledighedsydelse, Flexjobgodkendelse og en ny Arbejdsprøvning.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor lang tid tager det at anke kommunens Flexjob-indstilling?

Er der nogen af jer, der har et bud på det?
Stefanc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2012, 20:47   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Der findes forskellige former....

Kære Stefanc

...for frister, sagsbehandlingsfrister, svarfrister, ankefrister og servicefrister etc.

Sociale sagsbehandlingsfrister er den enkelte kommunalbestyrelse der skal fastsætte og offentliggøre disse frister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2

Læs her:
http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616

Så findes der lovbundne frister. Eksempelvis

Aktindsigt 10 kalenderdage.
Ankefrist 4 uger = 28 dage på minuttet
Frist på ansøgning af pension iht §17 på det foreliggende grundlag 3 mdr.

Det du spørger ind til er en servicefrist, som embedsmænd selv kan offentliggøre alt efter hvor travlt afdelingen har.

I det øjeblik du anker din sag har kommunen max 4 uger til:

enten at give dig medhold i din anke. (inden 4 uger)
eller inden de 4 uger at videresende din sag til ankeindstandsen.

Ankeindstandsen har ikke en lovbunden sagsbehandlingsfrist men en servicefrist. Så muligvis 3 - 8 måneder tid.

Læs her.:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Læs her på side 8
http://www.autismeforening.dk/log/me..._Nr04_2010.pdf

hvor du bla finder hjemmesiden for Beskæftigelseankenævnet som oplyser:
http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5850

Jeg fornemmer du er ung, så jo mere du læser og forstå lovgivningen vil du se flere muligheder for dig og din fremtid. Det tager lidt tid men er givet godt ud.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 29-03-2012 kl. 21:00.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 14:16   #15
Stefanc
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
Stefanc er ny på vejen
Hej Peter og Co.,

Tak for tilbagemeldingerne. Foreløbigt er det en Ressourceprofil, kommunen har sendt til mig. Min Sagsbehandler har mundtligt sagt, at jeg bliver henvist til et Flexjob. Så jeg har det ikke på skrift endnu. Der er rigtig meget, der taler for en Pension, så vidt jeg kan se. Jeg tror, Scleroseforeningen og jeg anker deres beslutning, når den kommer på skrift.

God Påske og tak for hjælpen, Stefan
Stefanc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 14:28   #16
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stefanc Se meddelelser
Hej Peter og Co.,

Tak for tilbagemeldingerne. Foreløbigt er det en Ressourceprofil, kommunen har sendt til mig. Min Sagsbehandler har mundtligt sagt, at jeg bliver henvist til et Flexjob. Så jeg har det ikke på skrift endnu. Der er rigtig meget, der taler for en Pension, så vidt jeg kan se. Jeg tror, Scleroseforeningen og jeg anker deres beslutning, når den kommer på skrift.

God Påske og tak for hjælpen, Stefan
Helt ærligt, jeg ville bestemt også "bare" tage deres flex, det gjorde jeg også - så kan du sidenhen argumenterer at du er blevet ringere, eller du kan som alle vi andre, stå uden job efter 1 år og der så får tilkendt din pension, efter undersøgelser.

Jeg tog dog en §17 da jeg havde så mange papirer der sagde det samme og var heldig, efter klage over deres afslag, men hvis du fra start af kun kan yde 3t - ja, så går det nok meget hurtigt med at få en ftp.

Uden at jeg kender særlig meget til Kbh's kommune - altså

Jeg ville ikke turde tge chancen for en klage, da du jo så risikerer at stå uden penge....overhovedet, da du ikke vil kunne få sygedagpenge hvis/når du får et afslag......for det er meget meget svært at få en ftp idag.....

Det har tit vist sig, at vejen er
sygedagpenge
flexjob
ftp
fordi du i flex viser at du ikke kan dt de troede også skal de vurdere dig igen, meget meget sjældent uanset sygdom,(hvis ikke det er aldrig) man i dag høre om at folk går fra sygedagpenge til ftp - så jeg beder dig være taktisk i stedet for at tro du er den ene der går igennem......
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 15:21   #17
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser

Hvis du accepterer, at du nu er visiteret til fleks, hvis du så stadig er ledig om et år skal kommunen revurdere dig, d.v.s. de skal undersøge om du stadig står til rådighed for et fleksjob, herunder skal de overveje fp.

Korrekt, Vovse, lovgivningen siger, at det skal man gøre, men det gør man ikke i Kbh.s Kommune.

Problemet er bare, at jeg har læst om en herinde, som bor i København, der er blevet revurderet flere gange, og stadig vurderes at stå til rådighed for et fleksjob.
Vi er flere flexbevilligede i Kbh., hvor der ikke finder en vurdering sted i forhold til FP...

(jvf. Lov om Aktiv Socialpolitik, § 74 c, stk. 3, punkt 4) en redegørelse for, at der er vurderet, om der kan være grundlag for at påbegynde en sag om førtidspension)

... alene på K10 er vi minimum c.l.e.o., Mymlen og Carmen.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har kommunens anke opsættende virkning? phhmw Den nyttige viden vi alle har 11 30-01-2021 10:32
kommunens rolle! einstein Lægekonsulenternes Rolle 17 30-05-2012 07:48
?? kommunens lov?? chica Alt det andet 15 13-02-2012 13:03
kommunens vurdering af hvad man så skal. LUM Alt det andet 1 05-11-2010 01:42
kommunens psykolog frk.lykke Alt det andet 8 26-10-2009 22:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension