K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2012, 15:49   #1
mortilm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Lokation: østjylland
Indlæg: 38
Styrke: 14
mortilm er ny på vejen
Kan jeg mon be om en "oversættelse"

Eller oversættelse behøver jeg ikke,- mere lidt information om hvad flg betyder for sagen.
Sygedagpenge er netop forlænget efter stk 2.

" Klienten er i behandling via smerteklinik i xxxx. Der forventes varige væsentlig skålehensyn i hvert erhverv og blivende nedsat funktionsniveau. Når man fra smerteklinikken finder det acceptabelt med arbejdsprøvning anbefales opstart herpå. På baggrund af de hidtidige oplysninger kan klienten ikke vende tilbage til tidligere beskæftigelse og prognosen vedr mulig kompensation for beskrevne handicap anses for mindre gunstig..


xxx xxxxxx
Lægekonsulent
mortilm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 17:05   #2
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 13
Kalevala er ny på vejen
Jeg ville gætte, at den kommende arbejdsprøvning skal afgøre, om du skal visiteres til et fleksjob eller en førtidspension. For mig lyder det, som om man ikke længere regner med en tilbagevenden til det ordinære arbejdsmarked.

Mvh. Kalevala
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 22:25   #3
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Dine sygedagpenge er blevet forlænget pga. behandlingsindikation!
Tillykke med det!

Din arbejdsevne er meget, meget nedsat og du kan ikke arbejde med dit tidligere job/fag.
Med skånehensyn mener man flexjob - job på langt under almindelig arbejdstid og med klart aftalte opgaver og fx pauser.

Hvis smerteklinikken vurderer det
(og det tager vel en 3 måneders tid mindst),
vil man igangsætte et forløb for at finde ud af hvad kan du, hvorlænge, hvilke hensyn der kan tages, hjælpemidler etc.

Held og lykke!
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 13:24   #4
mortilm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Lokation: østjylland
Indlæg: 38
Styrke: 14
mortilm er ny på vejen
Behandlings-identifikation ???
mortilm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 17:54   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mortilm Se meddelelser
Behandlings-identifikation ???
det betyder du måske stadig vil få det lidt bedre, men kommer nok aldrig på det ordinær arbejdsmarkedet igen. det har lægekonsulenten fastslået

ergo skal kommunen finde ud af om det er fleks eller pension du skal have

grunden til du er blevet forlænget
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 21:18   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Og derfor skal der klages!

De må ikke forlænge efter den paragraf, når det allerede er lægeligt fastslået at man IKKE kommer tilbage til det ordinære arbejdsmarked.
Så SKAL der forlænges efter § 27, stk. nr. 4.

Når/hvis du klager, så husk at det betyder INTET for det kommende forløb, da en klage IKKE kan standse det. (Har ikke opsættende virkning)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 22:32   #7
mortilm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Lokation: østjylland
Indlæg: 38
Styrke: 14
mortilm er ny på vejen
Hvad betyder det for "mig" om det er stk 2 eller 4 de forlænger efter ? Kan se at perioden man forlænger er længere ved stk 2 end ved stk 4 ?

Ud fra det læge-konsulenten skriver ER det så fastslået at ordinære arbejdsmarked er udelukket ? Jeg kan ikke forestille mig det ordinære arbejdsmarked, men derfor kunne det jo godt være at kommunens lægekonsulent kunne det ?

Hvordan klager man ? Papirerne er dateret den 25.april 2012, vi modtog igår,- og på første side står der at kommentarere til afgørelse/ ressourceprofil skal være hende i hænde senest 2.maj. På side 2 står der at man har 4 uger til det..

Er sq lidt forvirret..
mortilm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 08:02   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Husk, at man godt kan bruge flere forlængelser.

DVS, at man godt kan forlænges efter stk 2, og efterfølgende stk 4.

Stk 4 har dog en vis sikkerhed for at få tilkendt fleks eller pension, uden at man mister sygedagpengene.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 09:20   #9
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Mortilm

Popiae har fat i noget relevant, måske også for din sag.

De forsk. forlængelsesparagraffer en tænkt anvendt eft. deres tekst, det kan dog pga. systemmet er lang tid om at behandle sagerne være relevant, at sørge for at man har forsat forlængelsesmuligheder, hvis sagen ikke går glat/forholdvis hurtigt/el. du og kommunen er enige om fremtidige tilknytning på arbejdsmarkedet.

Hvis sagen tager tid kan det derfor være relevant, først at være forlænget eft. § 27. stk. 1, 2:

Citat:
det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,
(dvs. 9 3/4 mdr.)

og derpå § 27, stk. 1, 4:

Citat:
den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,
(dvs. 6 ½ mdr.)

Link: https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=139213

Hvis man netop er forlænget først eft. den på de 9 3/4 mdr. og derpå 6 ½ mdr. giver det ialt: 16½ mdr.

Man kan ikke forlænges eft. den samme paragraf 2 gange, hvorfor hvis man allerede er på § 27, stk., 1, 4, altså skal være sikker på at kommunen kan færdigbehandle ens sag indenfor de 6 ½ mdr., ellers ryger man på kontanthjælp, og ens sag hører så under dette regi.

Dette skal specielt ses i forhold til et evt. afklaringsforløb, som ofte kan tage 3 mdr. og derpå vurdering af dette, og ikke mindst det forudgående arbejde med at finde rette forløb for afklaring, hvorfor det nogle gange ikke kan nås indenfor de 6 ½ mdr., altså for tidsrammen indenfor § 27, stk. 1, 4.

Det skal dertil også siges, at kommuner også er set forlænge SDP-modtagere eft. forkert paragraf, måske mhp. klart at forholde sig til SDP-modtagers aktuelle situation.

Det er derfor en afvejning i hver enkelt sag specielt i forhold til hvordan kommunen vurdere ens arbejdsevne og mulighed for tilbagenvenden til arbejde.

MaNGE HILSNER

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2012, 12:12   #10
mortilm
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Lokation: østjylland
Indlæg: 38
Styrke: 14
mortilm er ny på vejen
Hvad pokker gør man ?

Jeg synes jo at ifht lægekonsulentens udtalelse er det klart at kommunen også ser at her er store problemer med at vende tilbage til det ordinære arb-marked, MEN at de samtidig heldigvis vil samarbejde med smerteklinikken,- og ja, det kan tage tid,- og det er stadig uvist hvor stort udbyttet fra smerteklinikken bliver..
Og smerteklinikken er det eneste sted der nu kan forbedre livskvaliteten ved at hjælpe med at mindske smerterne. Alt i forhold til genoptræning og operationer er slut.. Der er ikke mere at gøre...
mortilm er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"Afklaring" på sygedagpenge kontra "Opkvalificering" på ledighedsydelse amaranth Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 18-06-2012 02:20
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension