K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2011, 09:50   #11
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
thomas, det er en rigtig go idé at forsikre sig, enig MEN som lovgivningen er i dag, ja, så kan du stadig risikere at havne imellem 2 stole og må gå fra hus og hjem -og dét er da tankevækkende ikk´
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 09:53   #12
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
thomas, det er en rigtig go idé at forsikre sig, enig MEN som lovgivningen er i dag, ja, så kan du stadig risikere at havne imellem 2 stole og må gå fra hus og hjem -og dét er da tankevækkende ikk´
Ja, men du snakker om syge nu? Det link i 1 drejer sig - så vidt jeg forstår - om raske personer, der er i arbejde, men som ikke betaler til en a-kasse og derfor kan havne i en klemme, hvis de bliver ledige.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 09:56   #13
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Jep, du har ret -ville også blot nævne at det sagtens kan være noget "skidt" selv om man har forsikret sig, blot en notabene!

Hmm, tvivler iøvrigt på om en oplysning på webportal får nogen til at handle og tænke anderledes....der vil altid være chanceryttere.....

iøvrigt, hvor har de alle været henne, da lovgivningen blev lavet om? -se dét, kan jeg undre mig over!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 09:57   #14
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
Jep, du har ret -ville også blot nævne at det sagtens kan være noget "skidt" selv om man har forsikret sig, blot en notabene!
Det er jeg fuldstændig enig med dig i!
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 10:57   #15
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
(Kom så med det 60´oprør! )
Det er jo egentlig det grundliggende du har fat i her...

Op igennem 60'erne og 70'erne kæmpede vi for at underliggeren blev hævet for de almindelige arbejdere... og der var mange arbejdere (som ikke havde et problem med at tilhøre arbejderklassen dvs. alle lønmodtagere der ikke var i leder eller chefjob) og man var da som en naturlig ting forsikret mod arbejdsløshed og i fagforening...

Efterhånden blev det et fyord at være arbejder... man fik fine titler og man glemte at social sikring ikke er noget der kommer af sig selv og med storken... enhver blev sin egen lykkes smed og hvorfor stå i fagforening/Akasse og betale til alle de snyltere og tabere når man kunne forhandle sin løn selv og få lidt mere end de andre...

Efterhånden er det vel ikke engang en sikring at være i Akasse for boliger er blevet så dyre at Akassedækningen er nul og nix... og folk skal vitterligt æde mursten og drikke motorolie før de kan få hjælp hvis det går galt... for hjælp er kun for tabere og ingen tror jo de kommer i den gruppe før de står der og finder ud af at det egentligt kun er en fyreseddel eller sygdomsperiode væk før den flinke bankmand pludselig lukker for kassen...og den fine titel ikke kan betale regninger...

Jeps buster... vi er nogle gamle narrehatte os to... der kan huske dengang vi var på barikaderne og kæmpede for lighed og solidaritet i lejrbålets skær til guitartoner...kom så med det 60'er oprør


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 11:24   #16
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
TAK hexi, kan ikke siges bedre

-fra en narrehat til en anden (ps, tror du vi ligesom Ole Sohn pænt må sige undskyld for at være de sidste af vores "slags")
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 11:51   #17
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Hvis de unge mennesker skynder sig med det 60'oprør så slipper vi måske for undskyldningen og kan bære narrehatten med værdighed
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 14:32   #18
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
problemet er bare at vi i dagens danmark har så dyre priser at uanset hvordan man vender og drejer den så bliver det mere end svært hvis en eller begge bliver ledige eller syge...
det er jo det.man skla tage højde for det gjorde man i 80 erne osv.nu lever vi for lpnte penge osv.
Citat:
OG -mener jeg- man kan UMULIGT helgardere sig mod ALT her i livet
nej men alle burte vide ok mister man den enes indtægt kan vi blive sidene i huset osv.sådan noget burte man have styr på men.desvære har folk ikke styr på det selv ikke ang fagforeningerne.men min personlige mening er har man ikke styr på det and msiter indtægt arbejde osv og huset ryge to bad.

selv uden om det.for man kunne jo have ladevære med at sætte sig så hård i det at man ikke kan klare at miste en indtægt.men det er min mening som jeg ved flere fra 80 erne deler med mig der sparede vi.uden at mgangle noget .eller retter de flete gjorde vel.

nej desvære er dagens danmark sådan indlagt siden 90erne [min mening]man skla vi alt + lidt til altid huske det ene og det andet.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 22:21   #19
slavteren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Lolland
Alder: 46
Indlæg: 47
Styrke: 14
slavteren er ny på vejen
Eller også havde i bedre mulighedder for det i 80'erne

Huspriserne (og deraf også lejernes udgifter) var lavere. I det hele taget var alt billigere. Pludselig ryger huspriserne i skyerne, "jeres" generation mærker det stort set ikke, i har jo investeret, og. den ekstra friværdi har ingen klaget over.

Nu står der så en ny generation og skal blive voksne, børn, hus og hvad samfundet ellers har af "krav" pg nogle af dem har penge med (nok nogle af 80'er far og mors friværdi) men en stor del har altså ikke den mill eller 2 der skal til for at et nogenlunde hus i de store byer kan være tilgængelige hvis manskal kunne nøjes med en indtægt...

Alternativet er en lejebolig der koster det samme og politikerne råber at vi kan købe hele verdenen.. så skal det sqda gå galt! Var selv fornuftig og købte på et godt tidspunkt, og ikke dyrere end vi kunne side i det selvom vi begge blev arbejdsløse. 10 år senere er hun så skredet, og jeg sidder med en kontanthjælp pga 2 arbejdsskader. Hvem skulle lige ha forudset det? Og hvad skal dem der ikke slap med en halv mill i gæld stille op?
slavteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 23:15   #20
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Nu står der så en ny generation
ja men den generation må jo også lære af de ældre sæt sig ikke syre end man kan miste indtægt osv osv.men man høre desvære ikke efter det sker kun for naboen ikke for mig osv.nu behøver et hus sgu så heller ikke lige koste 1-2 millioner.man skal ikke mange KM udenfor stor byerne hvor de er billiger lige så gode store hvaer osv osv osv.

men nu er det sådan som jeg ser det ikke være tro ang ens telefon forsikring selskab osv osv osv.man er nød ti lat presse dem prutte om prisen gælder fra alt til hus køb bil køb tv køb osv osv osv.også en måde at hjælpe så man har lidt extra hvis nu det skulle g galdt hvis man ofc er så klog at gemme dem.

hus priserne er f up nogen steder desvære selvom man ikke fatter det. men som jeg har sagt de sidste ihverfaldt 20 + pr harm an skulle tænke på det mest unormale ting og gardere sig for det.

Citat:
10 år senere er hun så skredet, og jeg sidder med en kontanthjælp pga 2 arbejdsskader.
det er en af de ting man ikkek an gardere sig for devære.og kan desvære ikke rigtigt give noget skylden som såen
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ledighedsydelse !! er den i fare ??? annech Politik og Samfund 10 29-02-2012 23:44
Stigende aktivering bag faldende arbejdsløshed i a-kasserne buster Politik og Samfund 4 16-09-2010 11:11
A-kasse, arbejdsløshed, kontanthjælp og hovmod. Tante Ana Politik og Samfund 12 11-02-2009 21:27
Sygedagpenge i fare Webmaster K10 Nyheder 0 27-12-2008 15:20
LAv arbejdsløshed koster dyrt i sygedagpenge Trine Politik og Samfund 1 09-07-2008 19:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension