K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2010, 00:21   #51
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ruby det vigtigste at være opmærksom på (ja det hele faktisk, sørg for at alt er så godt beskrevet som muligt mangler der noget så skriv det ind ) men ellers vil jeg mene at du skal holde ekstra godt øje med det sidste punkt som for min del var sagsbehandlers konklusion omkring min sag...

altså hvad hun mener jeg kan og ikke kan osv og hvad lægekonsulenten mener jeg kan og ikke kan ..

Og pension jo det var i går og den gik igennem, så er førtidspensionist fra den 1-5-10
  Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 19:36   #52
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Heiden - jeg fik da vist aldrig GRATULERET DIG MED PENSIONEN.... jeg havde lige en ferie i tankerne.... HVOR ER DET STORT!!!!!!!!

Ellers har jeg lige - for at være sikker på at Andersine85 ser det - smidt flg. i hendes Private indbakke ... men tænker at jeg lige vil smide det ud i min tråd, så jeg har det hele samlet og måske der var andre af jer - der også kunne bruge det...

Hej Andersine85

Undskyld jeg lige sådan braser ind i din indbakke - men vil gerne lige høre dig om, hvordan I gør der hvor du er ansat.

Jeg er igang med en ansøgning om pension. Min sagsbehandler har indstillet mig jvf §18 - og dvs hun har godkendt en pension. Lægekonsulenten i kommunen har også godkendt sagen til pension. Mener at sagen er vel lægelig dokumenteret og der ingen resterhvervsevne er

Sagen er også godkendt i det de kalder aktivitetsudvalg her i kommunen og så lang så godt.

Nu siger de, fordi jeg er dækket med løn til og med 31-07-2010 at de ikke VIL behandle pensionsansøgningen før ultimor juni - primo juli måned. Jeg mener der ligger en afgørelse om at de gerne må bevillige pensionen NU - og så blot med virkning fra den 01-08-2010.

Skal jeg blot accpetere at de ikke VIL se/behandle selve ansøgningen før om 2 måneder??? Istedet for at fikse den nu, hvor den er i frisk errindring??

Jeg regner med at sygemelde mig... i resten af min opsigelsesperiode... jeg skulle lige have overstået en ferie først... når jeg sygemelder mig, har en pensionssag som er kommet så langt, kan jeg så risikere at skal igang med alle de der sygesamtaler, tilbagevendelsesplaner osv osv osv - eller ville du som SB kigge på, at pensionssagen er "så godt som gået igennem" og så afvente denne afgørelse???

Jeg skriver privat - for at være sikker på du ser mine spørgsmål. Men tænker at sagen også kan være relevant for andre på K10 - så jeg ligger også lige spørgsmålet ind i forlængelse af min tråd....

KH og på forhånd tak
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 21:34   #53
fillemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 102
Styrke: 15
fillemusen er ny på vejen
Hejsa

Jeg var i flex i 8 år...25 timer,så 19timer og endte på 12 timer,med hensyn...måtte arbejde hjemmefra,den smule jeg lavede det sidste år.

Min sag er gået rimelig glat igennem (i forhold til andre)...det tog ca.2 år..jeg har ikke været i arbejdsprøvning...har jo også ligesom prøvet at arbejde,de sidste mange år

Jeg har også slidgigt i ryg,skulder,fod...kronisk golf og tennisalbue i armen,og fibromyalg..astma...sikkert mere,men min hukommelse er forsvundet...el...var det den der er væk...jooo....et el andet oppe i skalden

Nå men tænkte at dette måske kunne berolige dig lidt

Jeg ønsker dig held og lykke med det hele

Mvh fillemusen

P.s. hold kæft det kører for mig...jeg blev fp her pr. 1 april
Og har tænkt 5000 gange,om jeg nu også har det såååå slemt...men det HAR jeg...det nok et spørgsmål om at acceptere situationen,men der er jeg ikke nået til deværre.
fillemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 17:26   #54
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Hej Filemusen - MANGE tak fordi du skriver hvordan det er gået i din sag. Det beroliger mig lidt. SKØNT OG TILLYKKE DA med din førtidspension. Jeg tror også der går et stykke tid inden jeg forstår det, hvis jeg får det.

Jeg har fået flg. svar fra Andersine85 MANGE tak for det lynhurtige svar - det er skønt at du gider.:-)

Altså, de kan godt bevillige pension sådan at det først træder i kraft d. 01.08.10, så det ville jeg da opfordre dem til at gøre, hvis jeg var dig. Men altså, tror ikke det vil have nogen som helst praktisk betydning for dig, hvis de venter to måneder, så ville ikke være bekymret, hvis de venter...

Og hvis du sygemelder dig, vil du under alle omstændigheder skulle deltage i mindst en samtale, uanset om du er bevilliget pension på forhånd eller ej. Men det ville jo ikke være andet end en konstateringssamtale (altså kort og gnidningsløst) og så ville du blive en kategori 3, sådan at der først ville skulle tales med dig igen efter nogle måneder, så tror nok du skal slippe let udenom det!

Håber det var svar nok


Det var helt sikkert et godt svar... mon du kan forklare lidt mere om de dér katagorier?
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 20:31   #55
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Ja da
Og de hedder faktisk ikke kategorier mere, men match, for at det er end over hele linien.

Så nu er det sådan, at hvis du er klar til at arbejde indenfor de næste tre måneder, så er du en match 1.

Hvis du ikke er klar til at arbejde indenfor tre måneder, men du er i stand til at deltage i tilbud/afprøvning/delvis raskmelding, så er du en match 2.

Hvis du ikke er klar til at arbejde inden for tre måneder, og heller ikke er klar til at deltage i noget som helst, så er du en match 3.

Rent praktisk betyder det ikke så meget for borgeren ud over, at vi skal tale sammen hver 3. måned hvis du er match 1 eller 3, mens vi skal tale sammen hver 4. uge hvis du er match 2.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 23:51   #56
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Det var dejlig med en forklaring på de der MATCH... Tak for det Andersine85

Jeg har jo som tidligere nævnt fået at vide at jeg "kun" venter på at få godkendt min pension i pensionsnævnet. Randers kommune har så besluttet at de ikke gider godkende nogen pensioner før en måned før man evt. ikke længere er i løndækning - og det er jeg først ude af den 31-07-2010... Godt så - jeg venter pænt...

Jeg skrev en mail til sagsbehandleren og spurgte efter om "Man" var opmærksom på at "rydde op" inden pensionsnævnet gik på sommerferie..

Dertil svarede hun, at hun var obs på min sag og ja til at der nok skulle blive ryddet op inden sommerferien "således at din udbetaling af pension for perioden 01-08-10 til 31-08-10 vil komme til udbetaling den 31-08-10"!!!!!

JAMMEN DOG!!!! Hun begynder allerede og taler om udbetaling!??!!!! Hun lyder lidt sikker på, at min pension går igennem (og jeg havde ikke engang spurgt om udbetaling)

Dagen efter tog jeg mod til mig, og ringede til Danica pension og hørte hvad de havde at sige til min sag og hvornår de "gad snakke med mig" om det.. Så siger hun til sidst i samtalen: "Jammen Ruby... vi har jo EN gang vurderet tab af erhvervsevne på over 50% - og det laver vi jo ikke om på. Så selv om vi feks. ikke vurdere 100% tab af erhvervsevne - så har du jo en forsikring der træder i kraft ved 50% tab af erhvervsevne - og når du ikke længere er fleksjobberettiget så skal du jo bare have udbetaling fra os" !!!! (ca. gengivet)

SÅååå jeg har et lille håb om at blive pensionist fra 01-08-2010.... og det håb er da blevet lidt større på det sidste...

OG det ville jeg bare lige dele med jer... nu mangler jeg kun at få genoptaget min forsikringssag... pyhhhhhh
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 00:34   #57
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Hej igen

Som dem af jer der har læst min tråd måske kan huske.. så havde min kommune besluttet IKKe at behandle min ansøgning om pension før i ultimo juni/juli måned - fordi jeg har løn fra fleksjob til og med juli.

Det fandt min sagsbehandler så ud af - for nu 2½ uge siden, at det var ændret i APRIL måned - på et møde hun ikke havde været med på. Det var bl.a. ændret fordi det "ikke er fair at fleksjobbere er de eneste der ikke kan få deres pensionsansøgning behandlet når den er klar, samt at fleksjobbere også - som andre - har behov for at have en afklaring mhbp. fremtidig forsøgelse" FLOT FLOT.... godt set Randers kommune:-)

Nå men min sagsbehandler SKYNDTE sig at sende sagen videre - og bad mig ringe når jeg fik brev ang. foretræden for pensionsnævnet.

Brevet fik jeg i fredags.... og jeg ringede STRAKS til sagsbehandleren - som selvfølgelig ville ringe tilbage... Hun kunne fortælle at jeg - udfra det hun kunne se i systemet - var fuldt ud berettiget til førtidspension udfra de lægelige oplysninger alene - jvf §18 og jeg godt kunne gå på weekend med fred i sind FOR JEG KAN BLIVE FØRTIDSPENSIONIST... jeg var naturligvis tilbageholdende og spurgte om det var sådan en "næsten sikker - nu får vi se hvad nævnet siger" osv .. og hun sagde NEJ UD FRA DET DER STÅR HER så er du berettiget...

WAUV... for en weekend at gå i møde..

Allerede idag TIRSDAG fik jeg så afgørelsen fra Randers kommune. JEG BLIVER FØRTIDSPENSIONIST pr. 01-07-2010 - dog er den hvilende i juli måned pga. løndækning. Fair nok..

NÅR de rykker i kommunen - SÅ RYKKER DE....

TO år (næsten) kamp er til ende... og jeg skal nu til at vænne mig til et helt nyt liv.. Jeg går på 2. uge og er fritstillet fra mit job... så en lille forsmag har jeg da fået..

Jeg tænker lidt... når I andre skriver om det er en idé eller ej, at have foretræden for pensionsnævnet - så må I da også kunne få svar fra sagsbehandler om den allerede "nærmest er afgjort" - eller er det forskelligt fra kommune til kommun hvor meget de skriver i "systemet"??

Nå bare en LANG MEN GLAD INDLÆG FRA MIG... RUBY - førtidspensionist.... det nytter indimellem at kæmpe....
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 06:52   #58
bONNIE
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Indlæg: 69
Styrke: 15
bONNIE er ny på vejen
Tillykke Tillykke , det er dejligt for dig.

bONNIE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 09:25   #59
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
hvor dejligt.

stort tillykke.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 17:39   #60
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
Stort tillykke :-)
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob/førtidspension brittelil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 02-04-2013 21:28
Fra fleksjob til førtidspension Munter Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 04-08-2012 17:41
Fra førtidspension til fleksjob ? HIT Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 28-10-2010 09:09
Fleksjob/Førtidspension Tovery At søge førtidspension 5 03-10-2010 17:00
Fleksjob/førtidspension?? Dorthe Dit og Dat 0 23-08-2006 10:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension