K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-05-2009, 10:10   #1
yasmin69
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Lokation: slagelse
Alder: 55
Indlæg: 6
Styrke: 0
yasmin69 er ny på vejen
Fleksjobbet er for hårdt!!!!!!!

Hvad gør man lige når man næsten ik kan klare sit job?????
Jeg gør rent til daglig ca. 20-25 timer om ugen.
Gør flyttelejligheder rene, hvor der er afsat hvis antal timer til hver lejlighed, som jeg skal gøre det på, hvor jeg ofte ikke kan klare det på den tid.
Overvejer meget at finde et andet job, for kan ikke holde til det i længden.
yasmin69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 11:31   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
At finde et andet job lyder som en god ide , det var en voldsom arbejdsdag du har

Men hvis det job du har nu er et der er for hårdt til dine skånehensyn så skal du have fat i jobkonsulent, læge og sagsbehandler...

Det du gør er at du sætter dig ned og skriver til din jobkonsulent at du altså ikke kan klare de opgaver og den dag der er dig pålagt at du er nød til at have et møde med vedkommen omkring din arbejdssituation ...

Du begynder OMGÅENDE at føre jobdagbog (hvordan går dagen hvor når kommer smerterne hvad er smerterne hvordan fungere du når du kommer hjem) jeg formoder at dine smerter problemer er blevet værre siden du ikke kan klare jobbet, og dette tager du til din læge og snakker med vedkommen om dit helbred og bliver tjekket sådan at der står noget om dit helbred ...

Det brev du sender til din jobkonsulent sender du i kopi til din sagsbehandler og sørger for at det står til din jobkonsulent at der er sendt en kopi til din sagsbehandler.....

Det er netop i sådanne tilfælde at kommune SKAL med indover de skal hjælpe til og søge at tilpasse det job du har nu til de skånehensyn du har og så er det op til din arbgiver hvorvidt vedkommen vil være med til det eller om der skal findes et andet job og du kunne lyde som om du skulle revuderes ...

Det er jo mange gane sådan at når man bevilliges fleksjob så bliver helbreddet værre med tiden ...
  Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 12:10   #3
yasmin69
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Lokation: slagelse
Alder: 55
Indlæg: 6
Styrke: 0
yasmin69 er ny på vejen
Desværre er der ingen skåne hensyn. Der er ik tid til at være skåne hensyn. Der skal knokles fra man møder til man går hjem. Og pauser er det også meget minimalt, kun lige en hurtig ryge pause. Må nok tilstå at jeg er færdig når jeg kommer hjem, sover som reel et par timer og er ikke mere værd den dag. samtidig med at jeg skal være mor, men det orker jeg næsten ikke at være.

Sidst redigeret af yasmin69; 03-05-2009 kl. 12:12.
yasmin69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 12:36   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Det undrer mig at at der findes fleksjob der er så hårde og belastende som det du beskriver....hvis du ikke kan klare rengøring så gør som Hejdien skriver og få lavet nogle skånehensyn med jobkonsulenten og arbejdsgiveren...og i sidste ende så må du melde dig syg hvis du ikke kan klare det.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 12:43   #5
yasmin69
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Lokation: slagelse
Alder: 55
Indlæg: 6
Styrke: 0
yasmin69 er ny på vejen
ja, det er jo hvad arbejsgiverne forlanger
yasmin69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 12:44   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Yasmin,

Det er dig der bestemmer hvor hårdt det skal være !! Hvis du ikke sætter bremserne i nu vil du måske få det endnu værre og få svært ved at komme ovenpå helbredsmæssigt senere.

Jeg troede også at jeg kunne arbejde "blot" 12 timer endda med skåne hensyn - pauser osv. Til sidst skulle jeg bare lige prøve et nyt sted og så arbejde 15 timer og der knækkede tråden. Jeg havde slæbt mig igennem arbejdsdagene, kom på arbejde i smerte og gik hjem i smerte, når jeg kom hjem skulle jeg så lige sørge for at få et par timers ro og var lettet hvis børnene lige skulle lege med nogle eller i klub eller lign. efter skole. Tillige var det en lettelse når de var hos deres far, så held for mig at jeg er skilt !!

Jeg glemte bare lige at der jo både skal være plads til job og børn og hvis det kræver at man må arbejde mindre, så må man se om man ikke kan få det indrettet sådan. Bare det at have en 15 min. eller 20 min pause en gang hver time eller hveranden er dejligt. Endvidere må du ned i tid for det skal være sådan at man arbejder således at der også er ressourcer til resten af dagen. Jeg kender udemærket den der med at det er en lettelse med at børnene går i seng om aftenen, så man bare kan være og få slappet af. Dog skal man jo også kunne glædes når de er der og det er den du skal finde igen så du ikke presser dig ud i noget du ikke kan magte på længere sigt.

Fat i job konsulenten og se om du ikke kan få tilrettelagt arbejdsdagen noget bedre evt. med færre timer og flere skånehensyn. Hvis du er glad for at være der er det jo ikke noget, at begynde på, at finde noget nyt arbejde, det er vel nemmere at få justeret på det man har og hvis ikke så må man bare videre, der er ikke nogen der takker en bagefter !!

Held og lykke.

Mvh. Enteneller
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 12:54   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Yasmin måske skal du simpelt hen sige at rengøring er for hårdt for dig og du skal lave noget andet i fremtiden ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 14:55   #8
yasmin69
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Lokation: slagelse
Alder: 55
Indlæg: 6
Styrke: 0
yasmin69 er ny på vejen
ja ihvertfald der hvor jeg er ansat er det for hårdt. Har haft rengøring der ikke var så hårdt.
yasmin69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HK: Fleksjobbere rammes urimeligt hårdt Webmaster K10 Nyheder 0 30-06-2012 21:50
Flexjobber hårdt ramt af stramninger. supersus Politik og Samfund 2 27-02-2012 16:02
Hårdt kursus supersus Spørgsmål ang fleksjob 12 18-01-2012 20:46
Ekstra tilskud til fleksjobbet? Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 16 01-07-2011 07:45
Handicappede rammes hårdt buster Politik og Samfund 2 19-11-2010 09:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension