K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2016, 10:38   #11
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Men så er spørgsmålet vel også:
Dem der får afslag med de 18,5 timer som begrundelse, klager de over afgørelsen?
Når de overhovedet til rehabiliteringsteamet, eller afviser kommunen at det er nødvendigt, med henblik på de 18,5 timer?
For hvis kommunerne bare får lov til at følge det med 18,5 timer, uden nogen klager. Så er det da klart at det ender med at blive kommune-praksis.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2016, 11:25   #12
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
klager folk over afslag?

Jeg ved ikke om folk klager over afslag?

Jeg kender kun en som fik afslag på fleksjob med en arbejdsevne på 20-25 timer med hensyn overfor støj p.g.a migræne og tinnitus.

En er jo ikke repræsentanttivt

Der hvor vedkommende var i arbejdsprøvning, oprettede de en ny stilling til ham, foreløbig for 6 mdr.

Efter de 6 mdr skal der evalueres på, om det kan blive en fast stilling

Som jeg tolker det, så har Kommunen bekostet 2 års sygedagpenge på vedkommende og vil nu se ,om det går i denne funktion før vedkommende fastansættes eller andet afprøves.

Men på papiret hedder det, at vedkommende er raskmeldt til det ordinære arbejdsmarked.




Noget andet er, at før jeg blev syg arbejdede jeg hvor der var en del fleksjobbere på den gamle ordning.

De var ansat 25-37 timer dengang mødte jeg ikke nogen i den lave ende, som var på 12 timer.

Som ledig fleksjobber har jeg mødt andre ledige fleksjobbere på kurser og i praktikker. De var alle visiteret til 15 timer eller mindre.

Jeg tænkte dengang, at dem på flere timer sikkert har lettere ved at finde job og at det er derfor, at jeg ikke har mødt dem

Men jeg tror bare ikke, at der er nogen eller ganske få på det timeantal

Sidst redigeret af Fleksjobber; 10-07-2016 kl. 11:54.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2016, 12:23   #13
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
Hej igen
Først tak for indlæggene
Interessant det med at det kunne handle om indtjening, for klart nok, at en psykolog, kiropraktor eller anden højtlønnet vil kunne tjene mere end rengøringsassistent. Og kontanthjælpen er virkelig en nedre grænse for overlevelse i dk.
Og lander min mand på 20 t effektiv arbkraft, så ser vi frem til 8000 i lønposen fra ham, og det vil betyde, ja det tør jeg faktisk slet ikke tænke på.
Minus SFO og fritidsaktiviteter, minus nye briller til den ældste og min mand, ingen internet, skære meget ned på kostbudgettet. Får det så dårligt ved den tanke. Jeg kan jo gå op i tid, men har 28 t om ugen, og har selv været i suppen, men kom op på de 28 t og arb helt "normalt" på de 28 t. Men der er en grund til det( rygproblemer ) og jeg kan ikke presse mig selv længere op.
Pyh det kommer til at lyde som en omgang klagesang, men er så bare lidt presset over udsigterne.
Vi ved jo ikke hvad der sker endnu, men som jeg kan forstå det, på dem jeg kender, er det virkelig svært at få flex, og det tager som regel årevis. Samtidig tror jeg faktisk på at med tiden kan min mand komme op på mere end 18,5, men faktisk forstår jeg godt dem der forsøger at gøre sig selv lidt dårligere, hvis man ligger deromkring 20 fx, så er konsekvenserne ved at kæmpe sig op på 20 simpelthen uoverskuelige.
Mange af jeg har nævnt det med at det kan være 25 t med nedsat kraft, men min mand kan godt være 100 procent når han er der, men kan bare ikke få hverdagen hjemme til at hænge sammen hvis han er for lang tid på job.
Vh Eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2016, 12:39   #14
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Hvis din mand vurderes at arbejde 100% effektivt, og lander omkring 18-20 timer så tror jeg ikke at han kan få flexjob.

Efter hvad man læser her på siden og andre steder, så følger flere af kommunerne stadigt den principafgørelse som er trukket tilbage og når man så oven i købet ikke har nedsat effekt så tror jeg ikke på flextildeling.

Hvis han lander på eksempelvis 20 timer og bliver raskmeldt, så bør I desuden være opmærksomme på den situation at han bliver arbejdsløs, for han vil ikke kunne få dagpenge selv om han har optjent retten til dagpenge, da han som deltids dagpengemodtager skal kunne påtage sig 30 timers arbejde for at kunne være berettiget.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2016, 12:45   #15
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
Hej nørd
Jeg ved det, det er simpelthen noget l...
Afmelder ham a kasse nu, det han har optjent, kommer han ikke til at bruge, og kommer nok i det hele taget aldrig i betragtning i den sammenhæng igen
Det er et stort hul at være i, mellem 18,5 og 30 t.
Et stort problem for mange(
Frustrerende virkelig(((
Tak for indlæg..
Eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2016, 13:10   #16
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
held og lykke med "kommuneprojektet"

Vend gerne tilbage med resultatet

Måske går det bedre end ventet og ikke mindst måske også hurtigere.

For mit eget vedkommende tog det 3 år
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2016, 22:12   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Xeva Se meddelelser
men faktisk forstår jeg godt dem der forsøger at gøre sig selv lidt dårligere, hvis man ligger deromkring 20 fx, så er konsekvenserne ved at kæmpe sig op på 20 simpelthen uoverskuelige.
Jeg er generelt imod snyd og bedrag.
Men når kommunerne kassetænker, så kan borgerne blive nødt til, at gøre det samme.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2016, 18:09   #18
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Xeva Se meddelelser
Hej igen
Samtidig tror jeg faktisk på at med tiden kan min mand komme op på mere end 18,5, men faktisk forstår jeg godt dem der forsøger at gøre sig selv lidt dårligere, hvis man ligger deromkring 20 fx, så er konsekvenserne ved at kæmpe sig op på 20 simpelthen uoverskuelige.
Her og nu skal I jo også tænke på at han ikke bør kæmpe sig op på x antal timer for enhver pris, det antal timer han kommer op på det skal kunne holde til fremover uden forværring.

Jeg er selv i ordinær beskæftigelse, på alt for mange timer og livet er mere overlevelse end noget andet, dette kan jeg kun fraråde, korthuset må vælte på et eller andet tidpunkt.

Det han skal vise ved afprøvningen, er det kan klare også i fremtiden, hverken mere eller mindre.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2016, 22:11   #19
Dummiz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2012
Indlæg: 22
Styrke: 13
Dummiz er ny på vejen
Jeg arbejder 25 timer i fleksjob om ugen (under de nye regler) så jo folk bliver skam ansat i 25 timer stadigvæk og min arbejdsgiver betaler mig også fuldløn for alle de 25 timer jeg er på arbejdet om ugen. Bare du ikke overstiger de 25 timer så er det ikke fleksjob mere.
Dummiz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2016, 06:46   #20
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Dumniz, kender du til andre på 25 timer i fleksjob?

Og var det "nemt" at blive godkendt til fleksjob for dig

Blev du det i første forsøg?

og hvis jeg må spørge om du har andre skånebehov end nedsat tid?

Og sidst men ikke mindst, er du i dit oprindelige fag eller har du været igennem en bred afklaring?
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension