K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2009, 17:06   #1
isabella
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
isabella er ny på vejen
Cool når man få at vide det svært at få førtidspension

Hej jeg skal til samtale om praktik og arbejdsprøvning hvad jeg selvfølig gerne deltager i .men jeg får at vide igen og igen uden endlig at have spurdt at jeg i hvert fald ikke kan få førtidspension og at det er meget svært.så er det jeg tænker hvad skal der endlig til sindsyge ingen arme og ben eller hvad. og jeg har ikke engang nævnt jeg vil på pension så det virker lidt latterligt at det er det første man får smidt i hovedet her i næstved.
isabella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 17:19   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det var der også en sagsbehandler der sagde til mig her i København. Hun hævdede at det var SÅ svært at få førtidspension, at hun vurderede at jeg nok skulle fortsætte på kontanthjælp resten af mine dage (med jævnlige sygemeldinger)....

Meeeen, jeg fik da min førtidspension
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 11:47   #3
isabella
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
isabella er ny på vejen
Jeg er fra næstved.men hvad gjorde du så du fik det igennem.jeg er ny i det her halløj og ved ik om det flex job jeg skal have eller pension
mvh
isabella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 12:19   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg hoppede af glæde da det gik igennem, for det betyder jo at så er jeg førtidspensionist og kan få fred og ro til at leve med de lidelser jeg nu engang har, uden at kommunen puster mig i nakken!!!

Det er lidt svært at rådgive når vi ikke rigtigt ved hvad du fejler, eller hvor dine begrænsninger ligger, eller hvor mange timer du reelt kan arbejde....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 12:26   #5
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af isabella Se meddelelser
Jeg er fra næstved.men hvad gjorde du så du fik det igennem.jeg er ny i det her halløj og ved ik om det flex job jeg skal have eller pension
mvh
Om du skal have førtidspension afhænger jo af en masse... men det første du bør gøre, er i hvert fald at kræve at få udarbejdet en resourceprofil, for det har du krav på... den vil så blive grundlæggende i svaret på, hvad der findes frem til.

Jeg er selv fra Næstved, og har fået FP i maj måned i år... jeg fik også at vide i 2006, at FP var da HELT umuligt osv...

Pointen er, at du skal vide hvad det handler om, hvis du gerne vil afklares, for du kommer meget vel SELV til at gøre en indsats, for de gør INTET for at afklare dig til førtidspension, før du begynder selv at arbejde på det... det er bare en konstant slæben rundt fra det ene tiltag til det næste hvis du bare gør hvad de siger.

Hvis jeg var dig, ville jeg gøre noget i stil med det jeg selv gjorde, da jeg blev træt af det syltningsræs (efter 18 år)... skriv et brev, hvor du gør dem opmærksom på, at målet er afklaring! ... Enten så finder de ud af i samarbejde med dig, om du skal revalideres, visiteres til fleks eller førtidspension... hold fast i at dagpenge/kontanthjælp er MIDLERTIDIGE YDELSER, og at du IKKE vil finde dig i at blive holdt på disse i uanede tider.

Hører de ikke, så skriv til borgmester eller arbejdsmarkedssekretariatet og klag... du får INTET FORÆRET i Næstved Kommune! (ikke i nogen kommuner i det hele taget).

Det er DIG der er syg, og det er DIG der skal bevise det... opfat det som en retsag imellem Næstved og dig selv, hvor du selv skal være din manager/advokat, for det er sådan det vil blive.

Ved godt det lyder stygt, men jeg har som sagt selv prøvet det... i Næstved Kommune, og det nytter INTET bare at læne sig tilbage og stole på at det løser sig af sig selv, med mindre du ønsker at ende på kontanthjælp på uanet tid på sigt...


så altså:

1. Bed om agt indsigt (fuld agt indsigt!), så du kan følge med i PRÆCIS hvad de har om dig, og læse dig til hvad deres tanker er om dig.

2. Bed om afklaring, som ender med at føre dig VÆK fra dagpenge/kontanthjælp... du skal ind på din rette hylde. Du kommer INGEN STEDER, så længe de ikk ebegynder på en resourceprofil og diverse arb. prøvninger osv. (forudsat at dit helbred kan holde til det... ellers klager du selvf. også over det).

3. Hold dem i ørerne... klag når de ikke overholder lovgivning og tidsfrister... vær en "pain in the ass" så længe de ikke arbejder fremad.

Gør du dette, vil jeg formode du har en reel afgørelse indenfor ca. 1-2 år.


og 4. spørg her inde, når du er i tvivl... mange af os er "kommune inkvisitører" af erfaring og kender til de ting, de ikke selv vil fortælle dig om (dine rettigheder som regel).

Sidst redigeret af Razmo; 28-06-2009 kl. 12:29.
  Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 14:54   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Som tilføjelse til Razmo's råd, kan jeg også anbefale at du får en tid hos din egen læge, hvor i sammen kan lægge en slagsplan - det gjorde jeg selv. Og min læge var helt enig i at det var førtidspension der skulle satses på, hvorfor han så nedkæmpede sagsbehandlerne på skrift og via statusprofiler og lægeerklæringer, samt sygemeldinger når de gik for vidt.
Senere kom min psykiater så på banen og gjorde det samme, og slog fast med syvtommer søm, at jeg ikke har nogen erhvervsevne, og at de heller ikke måtte sende mig i arbejdsprøvning.....

Jeg søgte om førtidspension i December 2007. 2008 gik med at kommunen skaffede de papirer de mente var relevante, og tilkendelsen kom her i 2009. Så ca 1,5 år tog min kamp.....hvilket var hurtigt, sammenlignet med så mange andre sager.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 19:52   #7
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Et råd til dig nu når du kommer i arb. prøvning, det er værd tro mod dig selv, gå hjem når du ikke kan mere, lad dem ikke presse dig til flere timer end du kan magte, bliv sygemeldt hvis der er brug for det ind imellem.
Få både din læge og fagforening med end i billedet med det samme.
Det med førtidspension tror jeg generalt man får at vide at det ikke er muligt, jeg blev visiteret til fleksjob i juni 08 17 timer ugentligt, og kunne jo slet ikke holde til de timer, andet end jeg tog det dobbelte sm.stillende medicin og mine fysiske tilstand blev meget forværret under min arb.prøvning, fandt selv et fleksjob derefter, klarede det i 3 mdr, nu her har kommunen indstillet mig til førtidspension og det bliver jeg her fra d. 1.7.
Så lyt til din krop og husk ingen takker dig for at du bare får det værre og værre ved at de prøver at presse dig op i timer, sig fra i tide.
Held og lykke med det hele og lad os endelig vide her hvordan det går med dig.
Søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 20:05   #8
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
At de siger, det er umuligt, er ikke det samme, som at det ikke kan lade sig gøre, når alt kommer til alt. Førtidspension er hundedyr for kommunerne, så hvis de på nogen måde kan tale dig fra at forsøge (især hvis du er yngre, og de kommer til at hænge på dig i mange år), så vil de gøre det.

Så ja, følg de råd, der allerede er kommet. Det er desværre ikke overdrevne foranstaltninger, de beskriver. Hvis man ikke selv rykker og rykker og rykker, så hænger man altså fast på absolut laveste ydelse i årevis.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 22:38   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kan KUN give Morgause ret! Selv blev jeg fastholdt på kontanthjælp som psykisk syg i over 21 år!!! Og dette selvom jeg aldrig har stået til rådighed for arbejdsmarked og kontanthjælpen derfor var ulovlig - dette beviser bare, at kommunen vil gøre HVAD somhelst (også ulovligheder) hvis det kan spare kommunen for en førtidspension.

Jeg har været i over 35 arbejdsprøvninger/aktiveringer og - eller revalideringsmæssige tiltag, som jeg ALDRIG har kunne gennemføre, mere end højest en halv time af gangen. Men fordi jeg var syg, havde jeg ikke krafter til at få bremset vanvidet, og ikke EN ENESTE sagsbehandler sagde, at jeg burde søge førtidspension selvom de kunne se at jeg var for syg til noget af dét de kunne tilbyde.
Selv i år 2000 skrev lægekonsulent Jens Bang, at jeg ikke havde nogle arbejdsevne og at min tilstand var varig, og at det ikke nyttede noget at de fik presset mig ud i noget, da jeg aldrig ville blive rask, og at de kun ville få mig til at blive endnu dårligere.
Men dette ignorerede kommunen, og sendte mig alligevel ud i en arbejdsprøvning der gav mig en psykose, så jeg nær havde mistet livet.....
Det var først i 2002 at en sagsbehandler hviskede mig i øret, at jeg skulle søge førtidspension...
Og fra 2002 blev jeg sygemeldt helt frem til tilkendelsen af førtidspensionen her i 2009. Jeg søgte så først i December 2007.

Hvis jeg ikke havde gjort alt det, så havde jeg sikkert været ude i arbejdsprøvning nummer 45 på ulovlig ydelse!!!

De er pisse ligeglade, ben hårde og umenneskelige.......og vil hellere kaste dig ned i mudderet, end at hjælpe dig op af det.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
gad vide hva der sker? havmanden60 Spørgsmål ang fleksjob 8 06-01-2013 21:34
Førtidspension - hvad er godt at vide inden du søger 1970girl Alt det andet 0 17-01-2012 22:49
Hvor svært er det at søge førtidspension på en § 17? Indiansummer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 27-07-2011 10:58
Tre gange så svært at få førtidspension i København Mymlen Politik og Samfund 7 07-12-2010 17:27
for svært at få førtidspension i Odense zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 1 10-04-2008 12:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension