K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2013, 14:53   #1
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Flytning - hvem skal vide det (bliver enlig)??

Hvem pokker skal jeg skrive til.

Har skrevet til udbetaling Danmark 2 gange, og kommunen, uden svar!

Bliver enlig, så det har vel betydning for min førtidspenion.

Har heller ikke fået svar på min ansøgning om boligstøtte, så er ved at gå rimelig meget i panik (økonomisk).

Hilfe !

Er det udbetaling DK eller kommunen, der skal vide det, ang. at de skal ændre min førtidspension?
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2013, 15:28   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er udbetaling Danmark der har ansvaret udbetaling og ændring af din førtidspension og din boligstøtte.

Så det er udbetaling Danmark du skal kontakte i begge tilfælde...

Gør det via mail og husk at gemme de mails du har sendt til dem...

Får du ingen svar fra dem....så spam dem indtil de svare....

Det kan ikke være rigtigt at man ikke får et autosvar i dagens Danmark når man kontakte myndighederne...

Du kan ændre din boligstøtte eller oplyse dem om ændringer her på borger.dk https://www.borger.dk/Sider/Boligsto...sionister.aspx

Du kan ændre din status ang førtidspension og det at du bliver alene her https://www.borger.dk/Sider/handling...f-520a215712ea

Man skal bruge NemId i begge tilfælde...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2013, 11:21   #3
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Tak for svar.

Prøvede at ringe til Udbetaling Dk - de sagde, de havde forsøgt at ringe til mig?? Hmm. Men hvis de ringer med privat nr., kan jeg jo ikke ringe tilbage.

Og ja, det ville virkelig være godt med autosvar / eller bare at de skrev en mail, når de havde ringet.

Men det gik vist nok automatisk , når jeg havde meldt flytning til folke-registret.

Og ringede til boligstøtte-afdelingen. De mente, jeg ville få svar efter 21 dage. Det håber jeg virkelig, skal flytte om 10 dage, og vil meget gerne vide, hvad jeg har at rutte med økonomisk, om det kan løbe rundt.

Har beregnet det på nettet, men kan jo være, der er forskel på, hvad de finder frem til! Puha, sikke en gyser det her..
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2013, 15:54   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan læse om flytning af folkeregisterads på borger.dk alternativt kommunens hjemmeside
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2013, 16:33   #5
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zania Se meddelelser
Tak for svar.

Prøvede at ringe til Udbetaling Dk
- de sagde, de havde forsøgt at ringe til mig?? Hmm. Men hvis de ringer med privat nr., kan jeg jo ikke ringe tilbage.

Men det gik vist nok automatisk , når jeg havde meldt flytning til folke-registret.

Og ringede til boligstøtte-afdelingen. De mente, jeg ville få svar efter 21 dage. Det håber jeg virkelig, skal flytte om 10 dage, og vil meget gerne vide, hvad jeg har at rutte med økonomisk, om det kan løbe rundt.

Det er en RIGTIG GOD IDE at høre efter hvad de mest erfarne herinde rådgiver dig til.
IKKE ringe, men SKRIVE.

ALT hvad du ikke har på SKRIFT eksisterer IKKE.

Sådan er virkeligheden, og du trækker dermed dit eget Gys ud.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2013, 18:48   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zania Se meddelelser
Og ringede til boligstøtte-afdelingen. De mente, jeg ville få svar efter 21 dage. Det håber jeg virkelig, skal flytte om 10 dage, og vil meget gerne vide, hvad jeg har at rutte med økonomisk, om det kan løbe rundt.

Har beregnet det på nettet, men kan jo være, der er forskel på, hvad de finder frem til! Puha, sikke en gyser det her..
Jeg flyttede sidste sommer, og havde beregnet min nye boligsikring på borger.dk.
Min kommune var så kommet frem til et resultat, der var 100 kr. mindre end det jeg var kommet frem til på borger.dk.
Så jeg klagede over kommunens beregning, bl.a. skrev jeg, at hvis jeg får udbetalt for meget i boligsikring, så kan de kræve det for meget udbetalte tilbagebetalt, men hvis jeg får for lidt udbetalt har jeg ikke mulighed for, at få det for lidt udbetalte efterbetalt.

Kort efter fik jeg brev med oplysning om den nye beregning, som stemte 100% overens med det, jeg var kommet frem til på borger.dk.

100 kr. om måneden er trods alt 1.200 kr. på et år.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Viden du skal vide....... phhmw Den nyttige viden vi alle har 9 03-12-2017 10:14
Flytning - nu enlig - melde til hvem?? Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 22-08-2013 04:28
Flytning til anden kommune, skal man melde det udover borger.dk som ftp? bakken Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 12-06-2013 13:12
Flytning til Tyskland - hvad skal der betales i skat tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 28-09-2012 13:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension